  • 311. Data: 2022-08-19 11:56:41
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 06:37, Shrek pisze:
    > Twoi szefowie na konferencji jednego wozili i pokazywali jak w cyrku. Tu
    > masz trzech:P
    > https://epoznan.pl/storage/gallery/41050/yg7c5ypfh93
    q3kcwcyjbzs3wf4ynznrp_gallery.jpg?1510825554

    Tam są zdjęcia policjantów oraz jakaś informacja o kulsonach. Widać
    nawet autor tego memu nie widział kulsonów, bo chociaż by ich narysował.

    --
    Robert Tomasik

  • 312. Data: 2022-08-19 11:59:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 06:34, Shrek pisze:
    > No ale jak biegłu może ustalić, że nie zastrzelony nie zmarł na delirium
    > excited z powodu tego, ze 10 dni temu brał amfę? "Poważnie" pytam?

    Czemu mnie o to pytasz. Nie jestem biegłym z zakresu medycyny. Nie mam
    zielonego pojęcia. Natomiast nie za bardzo wiem, co ma to wspólnego z
    omawianym przez nas tematem. Jestem w stanie wymienić cały szereg innych
    rzeczy, których biegły zapewne nie będzie w stanie ustalić. W
    najmniejszym stopniu jednak to nie uprawdopodobnia ich zaistnienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 313. Data: 2022-08-19 12:02:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2022 11:56:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    q3kcwcyjbzs3wf4ynznrp_gallery.jpg?1510825554

    > Tam są zdjęcia policjantów oraz jakaś informacja o kulsonach. Widać
    > nawet autor tego memu nie widział kulsonów, bo chociaż by ich narysował.

    Jak smiesz tak Komende Główna obrazac?

    https://wiadomosci.onet.pl/warszawa/policja-zacheca-
    dolacz-do-druzyny-kulsona/qzece9v
    https://twitter.com/Policja_KSP/status/9306950155459
    17441?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctw
    term%5E930695015545917441%7Ctwgr%5E42bdf266a11df8a4e
    1f72112ab972fd687a8c181%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=htt
    ps%3A%2F%2Fpulsembed.eu%2Fp2em%2FSyHMbgjyz%2F

    Niestety - jestes kulsonem, czy ci sie to podoba, czy nie.
    Tzn zawsze mozesz zrezygnowac :-P

    J.

  • 314. Data: 2022-08-19 12:24:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2022 00:35:45 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie. Pudło. Ci ludzie umierają w chwili postrzału i nie ma to nic
    > wspólnego z krwotokiem. Przyczyną jest gradient ciśnienia.

    Ok, dyskusje na ten temat mielismy, fakt ze np zajac śruciną oberwie
    i pada jak/martwy.

    Ale jak to wsrod ludzi wygląda - gdzie trzeba trafic, zeby padł jak
    martwy od razu?
    Bo mi sie tam naiwnie wydaje, ze wiekszosc trafionych nie w glowę
    to jeszcze chwile żyje. Moze przytomnosc tracą, ale ciagle zyją.

    Ale ale ... to co ta fala cisnienia wlasciwie robi?
    Tzn w jaki sposob usmierca?

    I jak to biegly opisze?
    Rana jest, kula ... jest, albo i nie ma, bo przeleciala na wylot,
    uszkodzenia narządów jak rozumiem niewielkie,
    w jaki sposob ustalic, ze zmarl od tego gradientu cisnienia, po ktorym
    nie ma juz sladu?

    > Głośno, nie znaczy, że mądrze,

    > A na jakiej podstawie miałbym to czynić?

    > Sądzisz, że gdyby nie znaleziono dowodu śmierci, to by skazali
    > kog0okolwiek za jej spowodowanie?

    Na razie uniewinnili.
    Ale jednak troche w areszcie przesiedzial, to widac jakies dowody
    były. No i prokutator sprawe do sądu pchnął, wiec widac byl
    przekonany, ze dowody ma.
    Sąd tez sprawę zacząl, wiec widac jakas tam podstawa była ... nie wiem
    czy moze odrzucic akt ostarzenia bez sprawy ...

    Przy czym najpierw dowodu smierci nie bylo wcale,
    potem sie pojawily zwloki, po paru miesiacach w wodzie to juz tylko z
    dokładnoscią DNA mozna ustalic tozsamosc, a przyczyny smierci to o
    ile wiem wcale. Za duzy rozklad.

    J.

  • 315. Data: 2022-08-19 12:32:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 12:02, J.F pisze:

> [...]
    ps%3A%2F%2Fpulsembed.eu%2Fp2em%2FSyHMbgjyz%2F

    > Niestety - jestes kulsonem, czy ci sie to podoba, czy nie.

    Ale tu mowa o jakimś jednym policjancie. Może chłop miał taki pseudonim
    i tyle. Ile trzeba wypić, by jednego człowieka widzieć 100.000 razy
    jednocześnie? I co trzeba pić? Jak znam życie, to na tych fotkach nie ma
    tego właściwego nawet, a zdjęcia sobie wzięli przypadkowo. To bardzo
    częsta praktyka.

    --
    Robert Tomasik

  • 316. Data: 2022-08-19 12:47:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 12:24, J.F pisze:
> [...]
    > Bo mi sie tam naiwnie wydaje, ze wiekszosc trafionych nie w glowę
    > to jeszcze chwile żyje. Moze przytomnosc tracą, ale ciagle zyją.

    Zależy czym trafisz i jak daleko od głowy. Nie widzę sensu prowadzenia
    dyskusji naukowej publicznie w tematach tego typu. Jeśli Cię temat
    interesuje, to poszukaj sobie opracowań Politechniki Kieleckiej, bo tam
    to badano i chyba większość biegłych obecnie na tych wynikach się
    opiera. Są ładne wykresiki. Policzona energia.

    W dużym uproszczeniu, w chwili trafienia pociskiem po organizmie
    rozchodzi się fala ciśnienia, która może spowodować pęknięcie naczyń
    krwionośnych w mózgu i śmierć w mechanizmie zbliżonym do pęknięcia
    tętniaka. Serce jeszcze będzie chwilę biło, ale tak naprawdę śmierć jest
    nieodwracalna. Choć otworek jest nie za wielki i przykładowo w kończynie
    z dala od większych naczyń krwionośnych.

    Jeśli pacjent w ten sposób nie umrze, to o ile nie zostanie uszkodzone
    serce (też ciśnienie może go przykładowo rozerwać) albo któreś bardzo
    duże naczynie krwionośne powodując niemożliwy do opanowania w ramach
    Pierwszej Pomocy krwotok wewnętrzny, to przy właściwej "pierwszej
    pomocy" pacjent ma bardzo duże szanse na przeżycie.

    Na wojnie przeważnie problemem jest szybka pomoc i ewakuacja. Jest kilka
    innych możliwych problemów - kłopot z dojazdem i brak możliwości
    wezwania "śmigła" przykładowo. Albo brak osoby, która może udzielić
    pomocy rannemu. Ale dalsze powikłania, to jest kwestia kilku godzin, a
    nawet dni (jak o zakażenia chodzi).

    No i to nie gwarantuje powrotu do całkowitego zdrowia. Pocisk trafiający
    w kręgosłup (przykładowo) może spowodować częściowy paraliż. Jak trafi w
    jakiś ważny organ wewnątrz tułowia, to konieczne może się okazać jego
    wycięcie. Ale to już zupełnie inna sprawa.

    --
    Robert Tomasik

  • 317. Data: 2022-08-19 13:46:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2022 12:47:24 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > rozchodzi się fala ciśnienia, która może spowodować pęknięcie naczyń
    > krwionośnych w mózgu i śmierć w mechanizmie zbliżonym do pęknięcia

    No widzisz, to zmarl na skutek wylewu krwi do mózgu, a nie tam
    jakiegos trafienia :-)

    > Serce jeszcze będzie chwilę biło, ale tak naprawdę śmierć jest
    > nieodwracalna.
    > Choć otworek jest nie za wielki i przykładowo w kończynie
    > z dala od większych naczyń krwionośnych.

    A sam mozg ile jeszcze pracuje i na ile skutecznie?

    I duzo jest takich przypadkow, ze czlowiek trafiony w ramie czy udo,
    i jak rozumiem i w ciagu paru minut umiera, choc krwi wylało sie
    niewiele?

    A teraz wrocmy do tytulowego Konina ... tam policjant w plecy trafil.

    I co bylo dalej? Shreku, masz jakies informacje?

> [...]
    > pomocy" pacjent ma bardzo duże szanse na przeżycie.
    >
    > Na wojnie przeważnie problemem jest szybka pomoc i ewakuacja.

    No ale napisales tak, jakby czesto schodzil nie dajac nawet
    sanitariuszom szansy ...

> [...]
    > jakiś ważny organ wewnątrz tułowia, to konieczne może się okazać jego
    > wycięcie. Ale to już zupełnie inna sprawa.

    A swoja droga - czy nie podobny mechanizm?
    Bo tak nie calkiem rozumiem - dziura w nerce/wątrobie/śledzionie,
    i czemu trzeba całą usunąc, a nie tylko częśc, albo dziurę zaszyc ...

    Inna sprawa ze znajomy ma krwiaka pooperacyjnego, i to juz pare lat
    ma, jakos tak wchlania sie bardzo powoli czy nawet wcale ...

    J.

  • 318. Data: 2022-08-19 13:54:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2022 12:32:50 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    1f72112ab972fd687a8c181%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=htt
    ps%3A%2F%2Fpulsembed.eu%2Fp2em%2FSyHMbgjyz%2F

    > Ale tu mowa o jakimś jednym policjancie.

    Nie, tu mowa o druzynie Kulsona.
    Taki pomysl twoich przełozonych.
    I jestes w tej druzynie, czy ci sie podoba czy nie.

    Tzn tak patrząc szczegółowo, to pomysł jest chyba stołeczny,
    ale Ciarka to juz z KG.

> [...]
    > jednocześnie? I co trzeba pić? Jak znam życie, to na tych fotkach nie ma
    > tego właściwego nawet, a zdjęcia sobie wzięli przypadkowo. To bardzo

    No ale czemu nas pytasz? KSP pytaj.

    Mozesz nawet po sluzbowej linii, i dopisac, ze sie czujesz obrazony,
    bo wymyslaja ci od kulsonow, a nie mozesz nic zrobic :-)

    J.

  • 319. Data: 2022-08-19 14:00:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 13:46, J.F pisze:

    > A sam mozg ile jeszcze pracuje i na ile skutecznie?

    Nie jestem lekarzem. Kluczowym jest, nie jak długo pracuje (nawet po
    dekapitacji pracuje), ale czy możliwe jest przywrócenie normalnego
    funkcjonowania.

> [...]
    > A teraz wrocmy do tytulowego Konina ... tam policjant w plecy trafil.
    > I co bylo dalej? Shreku, masz jakies informacje?

    Prasa pisała o krwotoku w miednicy niemożliwym do opanowania.

    > No ale napisales tak, jakby czesto schodzil nie dajac nawet
    > sanitariuszom szansy ...

    Ale to jest zdanie odnoszące sie do tych, którzy przeżyli sam postrzał.

    > A swoja droga - czy nie podobny mechanizm?
    > Bo tak nie calkiem rozumiem - dziura w nerce/wątrobie/śledzionie,
    > i czemu trzeba całą usunąc, a nie tylko częśc, albo dziurę zaszyc ...

    Nie znam sie na tym.

    > Inna sprawa ze znajomy ma krwiaka pooperacyjnego, i to juz pare lat
    > ma, jakos tak wchlania sie bardzo powoli czy nawet wcale ...

    Dziwne, ale pewnie dla mnie, bo sie na tym nie znam. Po kilku latach
    jednak zaczał bym podejrzewać, ze tam jest jakieś krwawienie. Normalnie
    krwiak sie wchłania w kilka dni.

    --
    Robert Tomasik

  • 320. Data: 2022-08-19 14:03:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 13:54, J.F pisze:
    > Nie, tu mowa o druzynie Kulsona.

    Czyli jak Lewandowski gra teraz w Barcelonie, to oni wszyscy są
    Lewandowskimi? Jest tu kilku pokładowych oszołomów, których nie
    podejrzewam o dostrzeżenie tego niuansu, ale Ty!?

    --
    Robert Tomasik