  • 161. Data: 2022-07-20 01:49:49
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > żeby służyć społeczeństwu lub obywatelom to przeżyje zawód przy
    > pierwszym "poważnym" kontakcie z nimi:P
    >
    > Pisałem już że w związku ze swoją sprawą znalazłem wyrok TK (jeszcze
    > legalnego) gdzie stało napisane, że zmiana reguł w czasie gry (po prostu
    > wyłączenia spod kodeksu pracy i jego ochrony jak już jesteś zatrudniony)
    > nie jest naruszeniem zasady zaufania obywatela do państwa prawa, bo
    > przecież obywatel musi zdawać sobie sprawę, że jak państwo potrzebuje go
    > wydymać, to wydyma i nie może być tu mowy o żadnym zaufaniu ze strony
    > obywatela, więc nie ma złamania żadnej zasady?

    E... to chyba tak nie działa. Jak zaczynasz podróż z Warszawy do Gdańska
    a PORD zmienia się w czasie Twojej jazdy to w przypadku popełnienia
    przewinienia podług nowych przepisów, powinieneś zostac ukaranay czy
    nie? :)

    --
    Marcin

  • 162. Data: 2022-07-20 05:33:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A przypomnij, to był jeden kulson czy wielu go raziło?

    Kilku z tego co pamiętam? Dążysz do tego, że jak zabiję kogoś w kilka
    osób to nie można skazać, bo nie wiadomo kto "zabił" ostatni? To nawet
    nie to - po prostu biegli stwierdzili, że mimo duszenia i rażenia
    paralizatorem niezgodnie z instrukcją obsługi śmieć nastąpiła z powodu
    delirium excited - czyli po prostu "wizoł i umar".

    > Pewnie jest w tym i jakiś oportunizm.

    Nie pewnie a napewno. Masz czarno na białym, że opinia jest robiona pod
    stronę.

    > W kazdym razie, jeśli w tego typu
    > sprawach analiza materiału sladowego sprowadza się wyłącznie do wymazu i
    > oglądania rany na zewnątrz to ja się nie dziwię, że może nie dać się
    > ustalić, z której strony padł strzał.

    Jak się zrobiło głośno to się dało. Ponadto zwracam uwagę, że odnosisz
    się do "rzeczywistości" przedstawionej przez roberta, a jak wiemy jego
    logika podąża bardzo dziwnymi drogami. I niekoniecznie oddaje
    rzeczywistość - choć często oddaje co się u niego w firmie dzieje a
    dziać nie powinno - i to jest dopiero tragiczne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 163. Data: 2022-07-20 05:45:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > a PORD zmienia się w czasie Twojej jazdy to w przypadku popełnienia
    > przewinienia podług nowych przepisów, powinieneś zostac ukaranay czy

    Eee. A jak zawierasz umowę z ubezpieczycielem oc (na podstawie ustawy) a
    on po tym jak przydzwonisz to stwierdza,, że jednak nie chce
    odszkodowania wypłacać, tłumacząc że wymaga tego jego oczywisty interes
    i po prostu umowę "wygasza" bo tak? To będzie bliższa analogia.

    Zatrudniłeś się na podstawie umowy o pracę - umowę rozwiązujesz w sposób
    przewidziany kodeksem pracy. Nawet w przypadku jakby znowelizować kodeks
    pracy to wypada uprawnienia nabyte zostawić (a tu mamy jeszcze inną
    sutuację - specustawę, że część osób jest po prostu wyjęta nagle spod
    KP). Przy czym samo kurewstwo ustawodawcy to jedno - tłumaczenie, TK że
    nie ma naruszenia zasady zaufania obywatela do państwa, bo przecież
    rozsądny obywatel państwu nie może ufać, że dopełni swoich zobowiązań
    jest perełką;)

    A ty chcesz ufać kulsonowi, którego celem istnienia jest dotrwanie do
    emki i na przeszkodzie w spokojnym doczekaniu do niej stoi mu tylko
    obywatel, co dupę zawraca i oczekuje żeby dupę ruszył?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 164. Data: 2022-07-20 11:05:47
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.07.2022 o 17:59, Shrek pisze:

> [...]
    > (zawsze przeciwna). No i zwykła analiza mówi, że opinie biegłych _muszą_
    > być w takim razie stronnicze na zamówienie. I co? I nic - przecież to

    Chyba coś przegapiłem. Co to znaczy "zawsze przeciwna"?

    Jest jedna opinia, że z przodu, to drugi biegły dostaje polecenia
    wydania opinii, że jednak w plecy?

    MJ

  • 165. Data: 2022-07-20 11:22:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.07.2022 o 11:05, Michał Jankowski pisze:

    > Chyba coś przegapiłem. Co to znaczy "zawsze przeciwna"?

    Nic nie przegapiłeś. Co najwyżej ja nieprecyzyjnie napisałem. Miałem na
    myśli, że jak jedna strona przedstawia opinie biegłego, to jeśli druga
    strona przedstawia to zawsze będzie ona odrotna. Niby oczywiste nie nie
    budzi zdziwienia, ale znaczy to że biegli po prostu robią opinie pod stronę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 166. Data: 2022-07-20 11:42:41
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale po co zmniejszać te rożnice?

    Po to, żeby nie denerwować społeczeństwa :)

    > W jakims systemie, gdzie wszystko
    > działa w miarę uczciwie, gratyfikacja ekonomiczna jest często najwiekszą
    > z zachęt do działania w kierunku szeroko rozumianego rozwoju.

    Tyle, że dla jednego "uczciwie" to będzie wynagrodzenie szefa 10 razy
    większe, a dla kogoś innego "uczciwie", to będzie 5 razy większe.

    Problem w tym, że system (ogólnie rzecz ujmując) od jakiegoś czasu coraz
    bardziej ucieka w stronę "nie działa w miarę uczciwie".

    > Jasne, pełna zgoda.
    > Ale to MZ nie jest problem ekonomiczny/finansowy, a mentalny, wspomniana
    > dojrzałość społeczna (co obejmuje także dojrzałość polityczną).

    Jedno z drugiego wynika.

    Na czym ma polegać ta dojrzałość społeczna/polityczna?
    Że skoro nie chodzę boso, to znaczy, że powinienem się pogodzić z tym,
    że szef ma 3 jachty i 5 odrzutowców? Czy dopiero wtedy, gdy będzie mnie
    stać na dwie pary butów?
    Gdzie jest ta granica "dojrzałości"?
    Przecież każdy ma inną.
    Gdyby można było wyznaczyć jedną uniwersalną - to nie byłoby tej dyskusji.

    Ja (przykładowo) mogę wykazać się "dojrzałością" i zaakceptować, że 3
    pary butów i kawalerka (albo kapsuła :) do spania) mi wystarczy, a niech
    ten szef sobie lata nawet dziesięcioma odrzutowcami. A twoja granica
    gdzie leży?

    > Nie wiem czy rozumiem, nalezy tu zmniejszyć różnicę z powodu ich błędnej
    > percepcji, nawet jeśli ta różnica wynika np. z lepszego wykształcenia
    > sąsiada (upraszam rzecz jasna)?

    Dokładnie tak.

    Przekonaj ludzi, że wystarczającą granicą "dojrzałości" jest posiadanie
    3 par butów i wynajmowanie 15m2 kawalerki z aneksem kuchennym, a
    dostaniesz Nobla i przejdziesz do historii :)

    > Ja bym powiedział, że trzeba edukować i
    > dawac równe szanse na to, aby kazdy, mógł na w miarę sprawiedliwych
    > zasadach zdobyć zawód i pracę o satysfakcjonujących zarobkach.

    Ja też bym tak powiedział :)

    Pytanie brzmi: czy w jakiejś utopii będzie tyle stanowisk pracy z
    satysfakcjonującymi wszystkich zarobkami?
    Jak chcesz zmusić pracodawców żeby płacili wszystkim ludziom
    "satysfakcjonujące zarobki"? Jeszcze chwilę wcześniej pisałeś, że nie da
    się zmusić pracodawców do płacenia więcej niż mogą.

    Bo obecnie balans właśnie polega na tym, żeby było tych stanowisk na
    tyle dużo, żeby żyłka nie pękła...

    W utopii wszyscy są piękni, bogaci i świetnie zarabiają.
    W świecie realnym nie chodzi o to, żeby WSZYSCY zarabiali tyle samo (i
    dużo...) chodzi o to, żeby ilość wkurwionych ludzi nie przekroczyła masy
    krytycznej.

    Od lat ta żyłka jest naciągana, bo pracodawcy nie chcą płacić
    satysfakcjonujących zarobków nie dlatego, że nie mogą, lecz dlatego, bo
    nie muszą.
    Więcej płacą tylko tam, gdzie muszą. (W dużym uproszczeniu)

    > CEO korpo ws. np. sprzątaczka, czy bezposredni przełożony?

    Nie ma znaczenia.
    Zwykle w biurowcu jest więcej sprzątaczek, niż CEO.
    Jeśli CEO ma 2 odrzutowce, a po pracy wsiada do fury za pół bańki, gdzie
    jedna felga kosztuje roczne zarobki sprzątaczki, to się jej zapytaj, czy
    nie jest wkurwiona jak idzie do szefa po podwyżkę i słyszy, że nie
    dostanie, bo przez te 300 zł podwyżki firma zbankrutuje.
    Powiedz jej, że ma się wykazać "dojrzałością społeczną" i powinna
    rozumieć, że szef musi więcej zarabiać, bo jest szefem. A tak w ogóle,
    to mogła się uczyć, bo przecież wszyscy mają równe szanse i jest
    powszechny dostęp do edukacji, a jak chce latać odrzutowcem, to niech
    zostanie CEO.
    A potem pilnie obserwuj, czy w twoją stronę nie leci brudna szmata do
    wycierania podłogi :)

    Zwykle taka sprzątaczka spuści głowę i wyjdzie, ale swoje pomyśli.
    A potem zagłosuje na pis (jeśli wierząca), albo na innych "lewaków",
    którzy jej obiecają, że już oni zrobią porządek z tymi bogaczami i
    rozliczy tych złodziei.

    > Jasne, że zdarzają się jakieś dzikie dysproporcje,

    Gdyby się tylko zdarzały, to nie byłoby tej dyskusji.

    > ale nie rozumiem,
    > dlaczego miałoby mi w jakimkolwiek stopniu przeszkadzać, że np. szef
    > mojej korpo zarabia ze 20x więcej niż ja? Widzę klarowny związek
    > pomiędzy ilością pracą i odpowiedzialnością.

    Może dlatego, że ty zarabiasz 20 razy więcej niż sprzątaczka?
    A sprzątaczek jest więcej...

    > Natomiast sytuacje, gdzie mamy jakiegoś korpo "leadera", który zarabia
    > parę razy więcej niż "team", który dyma, to jest patologia takiego
    > korpo, a nie patologia systemu społecznego.

    Gdyby to była patologia jakiegoś tam korpo, to nikt by się tym nie
    przejmował i nie byłoby tej dyskusji.
    Od dawna jest to problem społeczny. I narasta.

    > Nie powinno mieć to wpływu
    > na mozliwość bogacenia się ludzi przy niepatologicznym zatrudnieniu.

    Tyle, że właśnie jesteśmy światkami patologii w zatrudnieniu :)

    > Wcale bym się nie zdziwił, gdyby margines zysku był drastycznie różny w
    > wielu wypadkach i ta nadwyżka z Polski podlegała dystrybucji
    > umozliwiając np. rozwój w Niemczech. Przy małym marginesie, czy wręcz
    > deificycie, nadal mogą być powody, aby fabryki nie zamykać:
    > - regionalny dostęp do nowszych technologi (bogatsze firmy, bardziej zaawansowane
    technicznie uczelnie)
    > - wizerunek firmy (zwolnić xy tys niemieckich pracowników?)
    > - wizerunek produktu (made in Germany vs made in Eastern Europe)

    Oczywiście. I przy tych powodach jest druga strona medalu:
    - bardziej zaawansowane technicznie uczelnie utrzymywane kosztem
    wynagrodzeń polskich pracowników
    - czyli nie zwolnić xy tys niemieckich pracowników, kosztem wynagrodzeń
    polskich pracowników
    - czyli wizerunek produktu, kosztem wynagrodzeń polskich pracowników

    > Nie znaczy to rzecz jasna, że uważam taką sytuację za fair, tym
    > bardziej, że różnice cen towarów w obu lokalizacjach są zwykle mniejsze
    > niż różnice w zarobkach.

    O to to właśnie :)
    Coraz więcej ludzi uważa, że to (i nie tylko to) jest nie fair.
    Dlatego coraz więcej ludzi głosuje na populistów. I problem narasta.

    > Banki to jest faktycznie temat sam w sobie, a z tymi pampersami, prawda,
    > tylko ponownie, jak taki Bezos ograniczy swój zysk o 90%, o ile wzrosną
    > śmieciowe pensje u Bezosa nawet przy sprawiedliwiej dystrybucji tej
    > różnicy w zysku?

    No to trzeba by to policzyć u Bezosa.
    Może wystarczyłoby zrezygnowanie z 15% zysku? Może już przy rezygnacji z
    2% i podwyżkach tylko dla sprzątaczek ilość ludzi wkurwionych
    zmalałaby do bezpiecznego poziomu?
    Tylko czy bogaci udziałowcy na to pozwolą? No przecież nie może być tak,
    że wartość akcji spadnie o 0,00005%, przecież to koniec świata, a ja
    właśnie zamówiłem nowego Pilatusa PC-12 NG :)

    I gdyby to był problem tylko z Bezosem, to nie byłoby tej dyskusji :)

    > Skaczemy po 2ch obszarach, jednym typu wspomniany "Bezos" więc skupienie
    > olbrzymiego kapitału w rękach paru tysięcy osób. Tu się zgadzam, że coś
    > z tym dobrze byłoby zrobić i dla dobra wspólnego i dla bezpieczeństwa,
    > ale w tym drugim obszarze, gdzie Kowalski zazdości sąsiadowi Mercedesa
    > bo sam ma tylko Mazdę, to absolutnie nie mam przekonania, czy właściwym
    > narzędziem są narzędzia fiskalne.

    Rozwiążesz ten pierwszy problem, to drugi z dużym prawdopodobieństwem
    sam się rozwiąże (albo przynajmniej spadnie do akceptowalnego przez
    ludzi poziomu...).
    Jak już pisałem, populiści przekierowują gniew ludu na dużo łatwiejsze
    cele, niekoniecznie właściwe, będące w realnym zasięgu dla przeciętnego
    Kowalskiego, czyli na bogatszego sąsiada.

    I gdyby to była kwestia różnicy między Mercedesem, a Mazdą, to nie
    byłoby tej dyskusji :)

    > W sumie to chyba nie może zaskakiwać, bo jesli ktoś zarabia tyle, że
    > wszystkie jego podstawowe potrzeby są zaspokojone

    A kto o tym ma decydować? Gdzie postawisz granicę tych "podstawowych
    potrzeb"? I dlaczego akurat w tym miejscu?
    Wynajmowana kawalerka 17m2 z aneksem kuchennym i trzy pary butów?

    > i ma nadwyżkę to ta
    > nadwyżka idzie w oszczędności

    Jeśli ma nadwyżkę.

    > czyli nie jest od niej odprowadzany jeden
    > z tych 2ch ww podatków. Pytanie, czy to jest coś niewłaściwego?

    Skoro z tego powodu zaczyna się źle dziać na świecie, to tak, jest to
    niewłaściwe :)

    > To już
    > raczej MZ niewłaściwy jest brak podatku dochodowego, bo to stwarza
    > iluzję braku opodatkowania, a podatek i tak jest odprowadzany w ramach
    > zaspokajania podstawowych potrzeb. Przy okazji rozumiem, że to o tych
    > bezdomnych, którzy unikają opodatkowanie pośrednego poprzez najem.

    Nie. To o tych bezdomnych, którzy normalnie pracują i nie stać ich nawet
    na wynajem mieszkania.

    (Nie rozumiem, jak tam wynajmujesz od kogoś mieszkanie, to dodatkowo
    jeszcze płacisz podatek?)

    > Receptą na to MZ jest edukacja i wyrównywanie szans, bardziej niż
    > likwidacja dysproporcji w zarobkach.

    No i to się robi. Powszechny i darmowy dostęp do edukacji nie wziął się
    z nikąd.
    Ktoś kiedyś wpadł na ten pomysł nie bez powodu.
    Jest to warunek konieczny, ale jak widać niewystarczający.
    Albo inaczej... efekty nie są tak spektakularne jak wyglądały w teorii.
    Okazało się, że wpływ na to ma szereg jeszcze innych czynników, że
    pomimo tego, co do tej pory zrobiono, nadal narasta gigantyczne
    rozwarstwienie i to w coraz większym tempie. Niewykluczone, że gdyby nie
    te wcześniejsze "kroki" pierdolnięcie nastąpiłoby już dawno.

    > Wzrost wkurwienia u swoich podstaw ma nierównosc życiowego startu i
    > błędnego, i aroganckiego, przekonania liberałów, że każdy ten start ma
    > równy i wystarczy chcieć. To jest ta oczywista bzdura, która
    > doprowadziła różne Trumpy i Kaczyńskie do władzy.

    W pełni się z tobą zgadzam.

    > A sam też tak to odczuwasz? Mnie kompletnie nie irytuje, że ktoś zarabia
    > więcej ode mnie czy ma większy majatek czy wydaje na coś tam dla mnie
    > egzotyczną kwotę, gdy wydając 10x mniej też otrzymałby zupełnie dobrą
    > usługę.

    Mam również świadomość, że to, że akurat ja miałem szczęście znaleźć się
    w gronie ludzi umiarkowanie (lub mało) wkurwionych, niczego nie dowodzi.
    Mnie też nie irytuje, bo mam wszystko czego potrzebuję. Ale to ja.
    Problem w tym, że takich jak ty, czy ja, obiektywnie patrząc jest
    mniejszość. O skali globalnej nawet nie wspominając.

    > Nic podobnego nigdzie nie twierdzę.

    Tak to zrozumiałem.
    "niech po prostu zarabia tyle, aby...".

    To wygląda tak, że wystarczy powiedzieć sprzątaczce, żeby więcej
    zarabiała i wszystko będzie dobrze.

    > Czyli nie zarabia tyle, żeby przyzwoicie żyć. Z czego to wynika?

    Z wielu czynników.
    Ale główne są znane.

    > Ty twierdzisz, że nie jest przyzwoicie opłacany bo koropo są pazerne, ja
    > twierdzę, że nie jest przyzwoicie opłacany bo najpewniej nie miał
    > równego startu na rynku pracy.

    Widać, że nie obejrzałeś materiału i się nie przygotowałeś :)

    To nie są ludzie, którzy nie mieli równego startu. Mieli, są
    wykształceni, pracowali przez lata i całkiem przyzwoicie zarabiali.

    W telegraficznym skrócie:
    przyszło korpo (Amazon postanowił sobie przenieść siedzibę akurat do
    tego miasta), ceny nieruchomości i najmu poszły tak w górę, że rodowici
    mieszkańcy i pracujący tam od lat, czy nawet od pokoleń, niemal z dnia
    na dzień stali się bezdomni.
    To nie tak, że stracili pracę. Oni pracują i zarabiają.

    Gdyby to były pojedyncze przypadki, to nikt (jak zwykle) tym by się nie
    przejął.
    Władze miasta zleciły badanie przyczyn, gdy zauważono tą nietypową formę
    bezdomności, jej masową skalę i narastanie. Same były zaskoczone wynikami.
    To większy problem, wynikający nie z lenistwa ludzi, czy przejścia
    tornada. I coraz powszechniejszy, dotykający coraz więcej miast.

    > Czyli np. taki "Smoleńsk" :) powinien być dostępny w każdym momencie po
    > powstaniu za darmo a państwo nigdy nie powinno próbować odzyskać części
    > nakładów sprzedażą nagrań czy pokazami?

    Hmmm... jeśli był sfinansowany tylko i wyłącznie z podatków, to tak.

    Sekielscy niedawno zrobili głośny film sfinansowany tylko i wyłącznie z
    datków ludzi. Więc się da :)

    > Myślę sobie, ze trochę z tym podpalaniem świata to masz za duzo w sobie
    > czarnowidztwa.

    Oj tam... za dużo historycznych książek przeczytałem :)

    > Nie do końca chyba obecna sytuacja odpowiada jakiemuś
    > organicznemu, zeby nie powiedzieć, zwierzęcemu kapitalizmowi i nie
    > zanosi się aby miało się to zmienić.

    No więc właśnie wszystko wskazuje na to, że się zanosi.
    Symptomy są bardzo niepokojące.

    > Świat już przeżył bez większych
    > zaburzeń parę technologicznych rewolucji, które odebrały ludziom miejsca
    > pracy.

    Aż tak czarno nie widzę, pewnie ludzkość przetrwa.
    I chyba mamy inną definicję "większych zaburzeń".
    Większych, to jakich? Milion ofiar? 100 milionów ofiar?

    Ja raczej wolałbym być w tej części, która przetrwa. Ale gwarancji mi
    nikt nie da :)

    > A skąd planują wziąć kasę kraje jak Finlandia, czy gdzie tam ten dochód
    > gwarantowany jest rozpatrywany juz nieco bardziej poważnie?

    Nie wiem :)
    Może z opodatkowania bogatych?
    Albo pracy robotów... :)

    > Taka transformacja nie załatwi problemu zadroszczenia sąsiadowi
    > Mercedesa. Wręcz spotęguje ten problem w jakiejś perspektywie.

    No nie załatwi :)
    Ale może zmniejszy poziom wkurwienia do poziomu bezpiecznego.
    A jak spotęguje, to trzeba będzie szybciutko coś wymyślić, bo inaczej
    pierdolnie.

    Na razie wiadomo, że nic nie robienie w tej sprawie prowadzi do katastrofy.

    I tak właśnie rozumiem przejście "suchą nogą" przez te wszystkie zmiany.
    Bo dokładnie tak to do tej pory wyglądało w dotychczasowej historii
    ludzkości.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 167. Data: 2022-07-20 13:56:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jul 2022 11:42:41 +0200, Kviat wrote:

    > Po to, żeby nie denerwować społeczeństwa :)

    Jest to dobry punkt widzenia ... ale spojrz na USA, historycznie,
    caly 20-ty wiek ... czemu nie mieli rewolucji ?

> [...]
    > Przecież każdy ma inną.
    > Gdyby można było wyznaczyć jedną uniwersalną - to nie byłoby tej dyskusji.

    Dobrze piszesz.

    Ale tez sa tu dwa proste rozwiazania:
    a) zostan szefem,
    b) rzuc prace i poszukaj lepszej.

    Po paru razach, a czasem po jednym, cieszysz sie z tego co masz :-)

> [...]
    > pary butów i kawalerka (albo kapsuła :) do spania) mi wystarczy, a niech
    > ten szef sobie lata nawet dziesięcioma odrzutowcami. A twoja granica

    No ale co proponujesz - opodatkowac szefa czy rewolucje zrobic ?

    Bo 3 jachty podzielone na miliony - nawet kotwicy nie dostaniesz.

    > Nie ma znaczenia.
    > Zwykle w biurowcu jest więcej sprzątaczek, niż CEO.
    > Jeśli CEO ma 2 odrzutowce,

    firma ma dwa odrzutowce.

    > a po pracy wsiada do fury za pół bańki, gdzie
    > jedna felga kosztuje roczne zarobki sprzątaczki,

    ale tez firmowej :-)

    > to się jej zapytaj, czy
    > nie jest wkurwiona jak idzie do szefa po podwyżkę i słyszy, że nie
    > dostanie, bo przez te 300 zł podwyżki firma zbankrutuje.

    no ale sprzateczek jest wiecej niz CEO :-)

    No nic - chyba sie dowiemy jak to jest, inflacja, wszyscy chca
    podwyzek, a firmy ... tez maja trudne czasy :-)

    > Powiedz jej, że ma się wykazać "dojrzałością społeczną" i powinna
    > rozumieć, że szef musi więcej zarabiać, bo jest szefem.

    Tyle to ona rozumie.
    Tylko czy zrozumie, ze dla niej 300 zl nie ma, a szef nowy samochod
    za 300 tys kupi - bo to widzi.

> [...]
    > zostanie CEO.
    > A potem pilnie obserwuj, czy w twoją stronę nie leci brudna szmata do

    Raczej, czy samochod nie ma rysy na lakierze :-)

> [...]
    > A potem zagłosuje na pis (jeśli wierząca), albo na innych "lewaków",
    > którzy jej obiecają, że już oni zrobią porządek z tymi bogaczami i

    I zrobią?
    Bo oni juz troche mądrzejsi - wiedzą co obiecywac, wiedzą co robic :-)

    > Może dlatego, że ty zarabiasz 20 razy więcej niż sprzątaczka?
    > A sprzątaczek jest więcej...

    jest jeszcze druga sprawa - czasem z tym szefem rozmawia,
    i mysli "ale idiota" ...

    > Gdyby to była patologia jakiegoś tam korpo, to nikt by się tym nie
    > przejmował i nie byłoby tej dyskusji.
    > Od dawna jest to problem społeczny. I narasta.

    ale masz na mysli CEO, czy "lidera"?

    Stanowiska w korpo rozne, czemu byle lider mialby duzo zarabiac?

    Jest to mozliwe i spotykane, choby dlatego, ze ta nieimiecka co innego
    robi.
    Ale zdarza sie tez, ze niemiecka jest zamykana, bo w Polsce taniej.

    Mnie tam fascynuja te szparagi w Niemczech.
    Albo truskawki z Hiszpanii - kto to zbiera i za ile.

    J.

  • 168. Data: 2022-07-22 04:19:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > paralizatorem niezgodnie z instrukcją obsługi śmieć nastąpiła z powodu
    > delirium excited - czyli po prostu "wizoł i umar".

    Hmm, interesujące: https://en.wikipedia.org/wiki/Excited_delirium
    Excited delirium is particularly associated with taser use. A 2017
    investigative report by Reuters found that excited delirium had been
    listed as a factor in autopsy reports, court records or other sources in
    at least 276 deaths that followed taser use since 2000.

    > Nie pewnie a napewno. Masz czarno na białym, że opinia jest robiona pod
    > stronę.

    No to trochę jak nazasadzie samej rozprawy sądowej. Każda ze stron stara
    się wyolbrzymiać co im pasuje i pomniejszać co nie. To może strony nie
    powiiny móc powoływać biegłych?

    --
    Marcin

  • 169. Data: 2022-07-22 06:56:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-20, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Po to, żeby nie denerwować społeczeństwa :)

    :) no jest to jakiś powód

    > Tyle, że dla jednego "uczciwie" to będzie wynagrodzenie szefa 10 razy
    > większe, a dla kogoś innego "uczciwie", to będzie 5 razy większe.

    Co możnaby tu innego zaproponować? Każdy rodzaj gratyfikacji podlega
    subiektywnej ocenie, a jednocześnie jakaś jest jednak potrzebna.

> [...]
    >
    > Jedno z drugiego wynika.
    >
    > Na czym ma polegać ta dojrzałość społeczna/polityczna?

    Na rzetelnym wykonywaniu swojej pracy i zrozumieniu, że różnice w
    zarobkach zawsze będę, a zwykle wynikają one z różnic w wykonywanych
    obowiązach i odpowiedzialności. Tak samo częścią tej układanki jest
    zrozumienie, że nie każdy może i musi zoastać COE dużej firmy z dużymi
    zarobkami i wcale nie musi to oznaczać, że ten kto został to złodziej, a
    ten kto nie to nieudacznik. To tak w dużym uproszczeniu.

> [...]
    > pary butów i kawalerka (albo kapsuła :) do spania) mi wystarczy, a niech
    > ten szef sobie lata nawet dziesięcioma odrzutowcami. A twoja granica

    WIadomo, że nie da się łatwo zdefiniować, ale np. jednym z symptomów
    niedojrzałości, jest takie bezrefleksyjne zazdroszczenie wszystkiego
    sąsiadowi.

    > Dokładnie tak.
    >
    > Przekonaj ludzi, że wystarczającą granicą "dojrzałości" jest posiadanie
    > 3 par butów i wynajmowanie 15m2 kawalerki z aneksem kuchennym, a
    > dostaniesz Nobla i przejdziesz do historii :)

    Jak porównasz mentalność przeciętnego Holendra, Szweda, Norwega, z
    mentalnością Polaka, właśnie w kwestii co się komu zazdrości to będzie
    widać MZ sporą różnicę.

> [...]
    > "satysfakcjonujące zarobki"? Jeszcze chwilę wcześniej pisałeś, że nie da
    > się zmusić pracodawców do płacenia więcej niż mogą.

    Dlatego jest to bardziej kwestia zrozumienia czy przekonania, że różnice
    muszą być. Uznaleś, że bardziej odpowiada Ci praca spokojniesza, za to
    mniej płatna to naturalne jest, że nie powinieneś mieć pretensji, że
    ktoś zarabia więcej ale łazi zestresowany i ma zryrane życie rodzinne.
    Ponownie, to uproszczenie, przy założeniu, że jednak system działa w
    miarę fair. Niestety, odnoszę wrażenie, że większość takich sytuacji,
    typu zazdroszczenie zarobków, to po prostu zawiść (niedojrzałość), a co
    a ponad to, powinno dać się naprawić równym startem.

    > Bo obecnie balans właśnie polega na tym, żeby było tych stanowisk na
    > tyle dużo, żeby żyłka nie pękła...
    >
    > W utopii wszyscy są piękni, bogaci i świetnie zarabiają.

    M.in. chodzi o to aby zrozumieć, że nie trzeba wcale świetnie zarabiać.
    Msz zarabiać wystarczająco.

> [...]
    > nie muszą.
    > Więcej płacą tylko tam, gdzie muszą. (W dużym uproszczeniu)

    Nie jestem przekonany czy jest to takie proste.

> [...]
    > Powiedz jej, że ma się wykazać "dojrzałością społeczną" i powinna
    > rozumieć, że szef musi więcej zarabiać, bo jest szefem. A tak w ogóle,

    Nie dlatego że jest szefem, a dlatego, że wykonuje pracę inną pracę.
    Inny zakres, inna odpowiedzialność.

> [...]
    > A potem zagłosuje na pis (jeśli wierząca), albo na innych "lewaków",
    > którzy jej obiecają, że już oni zrobią porządek z tymi bogaczami i

    Rozumiem, że faktycznie wierzysz, że się da zadowolić sprzątaczkę
    obniżając pensję CEO? To jest tak właśnie jak z pisem. Pis zadowolił
    sprzątaczkę dwie kadencje temu kosztem ceo. Właśnie się wszystko sypie
    m.in z tego powodu.

    > Gdyby się tylko zdarzały, to nie byłoby tej dyskusji.

    > Może dlatego, że ty zarabiasz 20 razy więcej niż sprzątaczka?
    > A sprzątaczek jest więcej...

    Może dlatego, że mam odpowiednią perspektywę i zaspokojone podstawowe
    potrzeby.

    > Gdyby to była patologia jakiegoś tam korpo, to nikt by się tym nie
    > przejmował i nie byłoby tej dyskusji.
    > Od dawna jest to problem społeczny. I narasta.
    >
    > Tyle, że właśnie jesteśmy światkami patologii w zatrudnieniu :)

    Czy pozbawienie CEO dużych zarobków to zlikwiduje? Czy ogranicznie
    inwestycji firmy też tu pomoże? Czy długofalowo nie przyniesie takie
    działanie więcej szkód tej sprzątacce niż 5% niższy zarobek?

    > Oczywiście. I przy tych powodach jest druga strona medalu:
    > - bardziej zaawansowane technicznie uczelnie utrzymywane kosztem
    > wynagrodzeń polskich pracowników

    To jest raczej margines MZ.

    > - czyli nie zwolnić xy tys niemieckich pracowników, kosztem wynagrodzeń
    > polskich pracowników
    > - czyli wizerunek produktu, kosztem wynagrodzeń polskich pracowników

    Owszem, do tego się to z grubsza sprowadza. Tylko, że wynkiem
    doprowadzenie do poziomu sprawiedliwego może być upadek firmy a wtedy
    i niemieccy, i polscy pracownicy zostaną na bruku.

> [...]
    > że wartość akcji spadnie o 0,00005%, przecież to koniec świata, a ja
    > właśnie zamówiłem nowego Pilatusa PC-12 NG :)

    Gdyby to było takie proste to mógłbym tylko przyklasnąć, ale nie wydaje
    mi się, że tak jest. Może ktoś policzył?:)

    > A kto o tym ma decydować? Gdzie postawisz granicę tych "podstawowych
    > potrzeb"? I dlaczego akurat w tym miejscu?

    To raczej kwestia percepcji, a ta wynika właśnie z jakiejś-tam
    dojrzałości.

    > Wynajmowana kawalerka 17m2 z aneksem kuchennym i trzy pary butów?

    Tu się chyba łątwo zgodzimy, że to patologia.

    > Jeśli ma nadwyżkę.

    No musi mieć, skoro w omawianym systemie płaci mniej podatków.

    > Skoro z tego powodu zaczyna się źle dziać na świecie, to tak, jest to
    > niewłaściwe :)

    Ale to dość specyficzny przypadek.

    > Nie. To o tych bezdomnych, którzy normalnie pracują i nie stać ich nawet
    > na wynajem mieszkania.
    >
    > (Nie rozumiem, jak tam wynajmujesz od kogoś mieszkanie, to dodatkowo
    > jeszcze płacisz podatek?)

    Z tego co zacytowałeś wynikało, że płacisz go de facto w podatku od
    nieruchomości, czyli poprzez najem, bo zapewne właściciel nieruchomości
    przerzuca go w czynszu na lokatorów.

> [...]
    > rozwarstwienie i to w coraz większym tempie. Niewykluczone, że gdyby nie
    > te wcześniejsze "kroki" pierdolnięcie nastąpiłoby już dawno.

    Zrobiono niewystarczająco, czy że się już bardziej startu wyrównać nie da?

> [...]
    > Problem w tym, że takich jak ty, czy ja, obiektywnie patrząc jest
    > mniejszość. O skali globalnej nawet nie wspominając.

    Ale sam sugerujesz, że gro tego wkurwu nie jest obiektywna, czyli jest
    de facto zwykła zawiścią. Podniesienie to pensji sprzątaczce niz w tej
    sytuacji nie pomoże. Pomoże skopanie ceo, a pomożena 10 min, po czym
    poleci zakład pracy ze sprzątaczką w drugim szeregu.

    > To wygląda tak, że wystarczy powiedzieć sprzątaczce, żeby więcej
    > zarabiała i wszystko będzie dobrze.

    Mam raczej na myśli, aby umożliwić jej wyższe zarobki, w sensie jakiegoś
    awansu zawodowego.

    > Z wielu czynników.
    > Ale główne są znane.

    > Widać, że nie obejrzałeś materiału i się nie przygotowałeś :)

    Możliwe. Sorry, trochę się słabo wyrabiam :)

> [...]
    > To większy problem, wynikający nie z lenistwa ludzi, czy przejścia
    > tornada. I coraz powszechniejszy, dotykający coraz więcej miast.

    A powinno się na podstawie czegoś takiego uogólniać? To w sumie jakby
    jednak incydent?

    > Hmmm... jeśli był sfinansowany tylko i wyłącznie z podatków, to tak.

    No ok, to mamy na to trochę inny pogląd, bo sam byłbym za to, aby
    państwo mogło pomnażać zyski opierając się na budzecie podatkowym. W
    końcu,teoretycznie, te zyski też potem zasilają budżet i mogą być użyte
    dla dobra wspólnego.

> [...]
    > Większych, to jakich? Milion ofiar? 100 milionów ofiar?
    >
    > Ja raczej wolałbym być w tej części, która przetrwa. Ale gwarancji mi

    Nadal mi się wydaje, że istnieją obszary o większym potencjalnie ryzyku
    zagłady, niż korpo-nierówność płacowa.

    --
    Marcin

  • 170. Data: 2022-07-22 07:39:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > listed as a factor in autopsy reports, court records or other sources in
    > at least 276 deaths that followed taser use since 2000.

    No widzisz - a nasi biegli uznali że nie da się tego powiązać i to
    raczej od "śladowej ilości narkotyków" czyli kilka dni temu. BTW to jest
    "standardowa" przyczyn zgonu jak ktoś zejdzie przy kontakcie z
    policjantami a da mu się w jakikolwiek sposób przypisać narkotyki.

    > No to trochę jak nazasadzie samej rozprawy sądowej. Każda ze stron stara
    > się wyolbrzymiać co im pasuje i pomniejszać co nie.

    Tylko że pełnomocnicy stron z zasady są stronniczy (choć prokurator na
    przykład powinien być obiektywny) i kodeks postępowania to przewiduje.
    Natomiast biegły powinien być obiektywnym ekspertem a nie jest.

    > To może strony nie
    > powiiny móc powoływać biegłych?

    Przede wszystkim biegły powinien ponosić odpowiedzialność karną jak
    świadek za składanie fałszywych zeznań. A nie że biegły piszący głupoty
    praktycznie przejmuje postępowanie i od jego celowej manipulacji bądź
    braku wiedzy zależy postępowanie. A biegłego powołują raczej sądy -
    strony mogą chyba po prostu przedstawiać dodatkowo opinie swoich
    biegłych na zasadzie dowodów (chyba że mi się źle wydaje).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!