  • 21. Data: 2007-02-28 07:01:42
    Temat: Re: Konfiskata tel. komórkowego przez Policj
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Robercie masz rację - faktycznie zarzut jest o wyłudzenie. Osoba która

    Ale ... zawiera sie umowe, a sam telefon kupuje, np. za złotówkę ... Czy
    w przypadku kiedy jest jasnosc co do faktu, ze dana osoba nigdy nie
    miała zamiaru płacic abonamentu telefon podlega zwrotowi ? Wydaje sie,
    ze operator moze najwyzej dochodzic opłat "karnych" na podstawie umowy ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 22. Data: 2007-02-28 07:50:18
    Temat: Re: Konfiskata tel. komórkowego przez Policję
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Robert Tomasik [Wed, 28 Feb 2007 01:37:54 +0100]:

    > Osobiście bym na aukcji grzecznościowej czegoś takiego
    > nie zakupił. Bo to już jest dowód na to, że coś jest nie
    > tak. czemu sam właściciel tego nie sprzedaje?

    Wiesz, może to i faktycznie już pewne zdziwienie wywołuje,
    ale ja np. z Allegro korzystam baaardzo sporadycznie i to
    niemal wyłącznie kupując. Przy sprzedaży natomiast często
    liczy się ilość już sprzedanych przez daną osobę rzeczy i
    komentarze kupujących - toteż jak coś wystawiam, to zwykle
    przez firmę albo właśnie podrzucam jakiemuś znajomemu. Nie
    są to żadne trefne towary bynajmniej.

    I czasami idą w ten sposób także rzeczy od osób, które
    w ogóle konta na Allegro nie mają. Tacy ludzie istnieją ;)

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ +75$ * mSpam * dorób 100 * KseroToZero

  • 23. Data: 2007-02-28 08:28:30
    Od: "Tomek" <d...@o...pl>

    > Jeśli umowa została by zawarta z osobą, której dane znajdują się w
    > dokumentach zakupu telefonu, a inne okoliczności transakcji nie wzbudzały
    > by podejrzeń, to oczywiście, że zarzutu paserki postawić nie sposób.
    > Wyższości komisu nad zakupem z ręki polega na tym, ze komis teoretycznie
    > powinien sprawdzić legalność towaru.

    Niestety telefon kupilem od innej osoby, rzekomy nabywca telefonu
    zdecydowanie nie jest tą osobą (okazano mi na komendzie zdjęcie). Telefon
    pochodził z aukcji na allegro, sprzedawca na pewno miał same pozytywne
    komentarze i musiał mieć ich sporo (nie kupuję elektroniki u żółtodziobów).
    Na dzień dzisiejszy nie jestem jednak w stanie powiedizeć czy aukcję
    zalicytowałem, czy też kupiłem poza nią. Napisałem maila do allegro z prośbą
    o podanie danych osób od których w tamtym okresie czasu kupowałem
    przedmioty. Zapytałem też czy na wniosek policji są w stanie odszukać w
    swoich bazach danych aukcję trwającą w konkretnym dniu, z konkretnym
    przedmiotem oraz znaną miejscowością z której pochodzi sprzedający.

    Towar był zupełnie nowy w pudełku z kartonikiem, kompletem papierów oraz
    podstemplowaną gwarancją. Jak widać nawet takie środki ostrożności bywają
    czasami niewystarczające. :-(

    pozdrawiam
    Tomek

    It has removed 848 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 24. Data: 2007-02-28 08:37:26
    Od: "Tomek" <d...@o...pl>

    Dodam jeszcze że cena za którą nabyłem telefon (750 zł) była średnią ceną za
    ten model na allegro. Najtańsze oscylowały w okolicach 600 zł najdroższe
    ~850.

    pozdrawiam

  • 25. Data: 2007-02-28 08:50:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wiesz, ale jakby się okazało, ze ów Jeep pochodzi z kradzieży, to
    > nabywcy dobrą wiarą ciężko by się było obronić.

    ? czyli ze uczestnictwo w aukcji jest z gruntu złe i bee?

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 26. Data: 2007-02-28 10:00:38
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale nie groził by Ci zarzut paserstwa.

    Dlaczego nie?

    Justyna

  • 27. Data: 2007-02-28 10:12:52
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 01:39:42 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wiesz, ale jakby się okazało, ze ów Jeep pochodzi z kradzieży, to nabywcy dobrą
    > wiarą ciężko by się było obronić.

    Wszak ten sprzedający utrzymuje że tego jeepa nie miał, nie ma i nie będzie
    miał ...
    Ale w magiczny sposób "wyda kupującemu" jeepa ... tyle że buchniętego.
    Wywiąże się z transakcji i wyroku ... ale kupujący który w chwili obecnej
    chodzi w glorii chwały .... będzie miał bardzo poważny problem. Wszak jeep
    jest buchnięty i kupił go za 21tys. .... ;)

  • 28. Data: 2007-02-28 10:19:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.02.2007 krys <k...@p...onet.plys> napisał/a:
    > Dlaczego nie?

    Bo to komisant jako profesjonalista powinien byłby zadbać o sprawdzenie
    pochodzenia.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2007-02-28 10:38:31
    Od: "Tomek" <d...@o...pl>

    > Bo to komisant jako profesjonalista powinien byłby zadbać o sprawdzenie
    > pochodzenia.

    Gdyby taka sytuacja miała miejsce to komisant
    zostałby poinformowany że nr IMEI tego
    telefonu nie figuruje w żadnej z baz danych
    kradzionego sprzętu, a sam telefon rzeczywiście
    został nabyty przez pana X 4 dni wcześniej.
    Czyli wygląda ze telefon byłby legalny.

    Wspomniany pan X zaś rachunki przestał płacić
    dopiero po miesiącu - kiedy to przyszła do niego
    pierwsza faktura.

    Czyli legalny po zakupie i w chwili sprzedaży telefon
    stał się po jakimś czasie sprzętem nielegalnym ? :-\

    pozdrawiam
    Tomek

    It has removed 849 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 30. Data: 2007-02-28 11:30:14
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Bo to komisant jako profesjonalista powinien byłby zadbać o
    > sprawdzenie pochodzenia.

    No, niby powinien, ale w życiu różnie bywa. Ja znam przypadek, gdzie
    towar był kupiony przez firmę od firmy, normalnie, na fakturę. Tyle, że
    potem się okazało, że pochodził z kradzieży. Nikogo nie obchodziło, że
    NIC nie wskazywało na jego trefne pochodzenie, i zarzut paserstwa
    został postawiony.

    Justyna