  • 21. Data: 2004-10-09 16:21:31
    Temat: Re: Komu mandat z fotoradaru ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2004, Wirtualna wrote:
    [...]
    >+ > Ukaraja wlasciciela auta.
    >+ na jakiej podstawie?

    Ukarzą go ZA CO INNEGO... :)

    >+ a jesli właścicielem nie jest osoba fizyczna, tylko np. spółka?

    ...to zależy jaka.
    Jak "osobowa" to ma właścicieli i oni odpowiadają solidarnie.
    Jak osoba prawna - to ma zarząd i zarząd odpowiada.

    Oczywiście zarząd może pisemnie *wyznaczyć* pracownika (a pracownik
    musi to pisemnie *przyjąć*) który odpowiada za określonie działania.
    To jeszcze nie znaczy że takie "wyznaczenie" jest zawsze skuteczne,
    nie podejmuje się odpowiedzi co do omawianego przypadku.
    Niemniej - albo "wyznaczony" albo zarząd idą "pod topór".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2004-10-10 22:48:38
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 9 Oct 2004 09:56:58 +0200, idiom naskrobał(a):

    > To poczytaj jeszcze art 78
    >
    > Dla ułatwienia powiem, że tę część kodeksu masz nie pod myszką, tylko
    > trzymasz na niej kubek z kawą...
    >
    > Może jak poczytasz, to zrozumiesz, dlaczego na stwierdzenie o Zdenku Blasze,
    > którego nie znasz dobrze, rozbawi sąd.

    jeżeli masz na myśli prawo drogowe to art 78 nie daje najmniejszej
    możliwości wystawić mandat właścicielowi pojazdu którego nie kierował wiec
    poćwicz dalej.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 23. Data: 2004-10-10 22:50:03
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 9 Oct 2004 18:13:43 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    > ...bo karze się go za INNE wykroczenie.
    > Jeśli to NIE właściciel dopuścił się wykroczenia to on zapłaci
    > mandat (lub grzywnę, i nie wiem czemu śmichy-chichy z Wysokiego
    > Sądu...) ale NIE za "fotoradar".
    > Mniej więcej na tej samej zasadzie w oparciu o którą jak z broni
    > służbowej policjanta którą mu skradziono kogoś zastrzelą.
    > Też nie pójdzie siedzieć za to że kogoś zastrzelił...

    poprosze paragaf - tylko nie 78 bo pudło

  • 24. Data: 2004-10-11 06:34:59
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli masz na myśli prawo drogowe to art 78 nie daje najmniejszej
    > możliwości wystawić mandat właścicielowi pojazdu którego nie kierował wiec
    > poćwicz dalej.

    Może zobacz najpierw którą część Twojej wypowiedzi zanegowałam.

    Czy napisałam gdziekolwiek, że może dać mandat właścicielowi?

    Nie, ja tylko wyśmiałam Twoje stwierdzenie, że powiesz przed sądem, że
    pożyczyłeś komuś, ale nie jesteś pewien jak on się nazywa, bo nie znasz go
    zbyt dobrze.... A jak wiadomo, art 78 tego właśnie problemu dotyka.

    Kurcze, bierzesz się za dyskutowanie na grupie, a nawet nie rozumiesz tego
    co jest napisane....

    Monika

  • 25. Data: 2004-10-11 08:46:12
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Fri, 8 Oct 2004, Wirtualna wrote:
    > [...]
    > Ukarzą go ZA CO INNEGO... :)
    Za nieudzielenie odpowiedzi, kto dysponował autem? Przecież samochód
    powadził Jan Kowalski - a to, że on wszystkiemu zaprzeczy - co mnie to
    obchodzi - ja też bym nie chciał płacić mandatu i też być się nie przyznał

    p.
    W,

  • 26. Data: 2004-10-11 21:59:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, Wirtualna wrote:
    [...]
    >+ > Ukarzą go ZA CO INNEGO... :)
    >+ Za nieudzielenie odpowiedzi, kto dysponował autem?

    Na to wygląda.

    >+ Przecież samochód
    >+ powadził Jan Kowalski - a to, że on wszystkiemu zaprzeczy - co mnie to
    >+ obchodzi - ja też bym nie chciał płacić mandatu i też być się nie przyznał

    Ech no... rozumiem.
    Ale AŻ TAK rzadki przypadek w prawie to nie jest.

    Masz np. US na głowie. I chcesz mu udowodnić że coś *nie było*
    twoim zarobkiem - bo był to koszt (na .podatki jest taki wątek,
    gość musi "z zaskoczenia" sprzedać auto). No to musisz mieć
    dowód że KOMUŚ zapłaciłeś (i komu) - bo US ci nie uwierzy, a on
    też się wyprze - "też woli nie płacić podatku" :)
    Widać ustawodawca założył że albo podejmujesz ryzyko "pożyczenia
    na gębe" (BTW: od najmu lub użyczenia nalezy się podatek; NIE
    ZARTUJĘ :>) albo... albo jak "w porządnej firmie" - ewidencja
    wyjazdu, imię, nazwisko, PESEL, na jak długo....
    Cóż poradzić :>
    JEDYNE co mi się nie podoba - to konieczność doniesienia NA SIEBIE
    w razie jeśli się WIE o przekroczeniu tymże samochodem prawa
    PRZEZ SIEBIE (lub osobę bliską).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2004-10-11 22:16:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, Sebol wrote:
    [...]
    >+ poprosze paragaf - tylko nie 78 bo pudło

    Hm... coś nie sprawdzałem przy "kompletowaniu" :( !

    W aktualnym tekście NIE MA, mea culpa. Niniejszym proszę
    wszystkich zwolenników tezy o "obowiązku wskazania" o wskazanie
    'znikniętego' przepisu bądź też (wziąwszy przykład ze mnie)
    stosowne odszczekanie powołania na (już) nieistniejący
    art. 87.4... !
    Sprawdziłem że w tekście z 1997 BYŁ !
    Wrrrr.... ale się dałem wpuścić...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (spod stołu :[)

  • 28. Data: 2004-10-12 16:07:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > 'znikniętego' przepisu bądź też (wziąwszy przykład ze mnie)
    > stosowne odszczekanie powołania na (już) nieistniejący

    Czego nie ma w aktualnym tekście? Artykułu 78 ust.4 ?

    Pzdr
    Leszek

  • 29. Data: 2004-10-12 19:26:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004, Leszek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > W aktualnym tekście NIE MA, mea culpa.
    [...]
    >+ Czego nie ma w aktualnym tekście? Artykułu 78 ust.4 ?

    Hm... wycofuję się z wycofania :> :[
    Sprawdzałem w "nieoryginalnym" tekście i 78.4 był niewidoczny.
    Jest, czyli nie "pudło". Chyba że nie wiem co Sebol ma na myśli.
    Ufff...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 30. Data: 2004-10-13 18:07:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    wiadomości
    rtezjan.zabrze.pl...

    > Jest, czyli nie "pudło". Chyba że nie wiem co Sebol ma na myśli.

    Dałbyś sobie rękę uciąć, że on wie? ;)))))))

    Pzdr
    Leszek