  • 1. Data: 2004-10-08 05:26:08
    Temat: Komu mandat z fotoradaru ?
    Od: "Gerard" <g...@p...pl>

    Jest firmowy samochód - który teoretycznie jest w moim "włądaniu". Jednak
    wielokrotnie muszę go w ciągu dnia udostępniać innym osobom. Podczas jednej
    z takich "pożyczek" kumpla złapał fotoradar - on jednak twierdzi, że to nie
    on i nie ma zamiaru odebrać mandatu. Na zdjęciu nie można rozpoznać twarzy
    osoby prowadzącej.

    Czy policja może obciążyć mnie takim mandatem? A jeśli sprawa trafi do sądu
    grodzkiego to w jaki sposób określą winego?

    Gerard

  • 2. Data: 2004-10-08 05:46:22
    Temat: Re: Komu mandat z fotoradaru ?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gerard napisał(a):

    > Czy policja może obciążyć mnie takim mandatem? A jeśli sprawa trafi do sądu
    > grodzkiego to w jaki sposób określą winego?

    Ukaraja wlasciciela auta. Swoja droga po to sa wlasnie karty pojazdu, gdzie
    wpisuje sie kto i kiedy auta uzywal ;)

    j.

  • 3. Data: 2004-10-08 05:57:35
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    Użytkownik "Gerard" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sądu
    > grodzkiego to w jaki sposób określą winego?

    no to masz niezłego kumpla :)

  • 4. Data: 2004-10-08 06:52:17
    Od: "Gerard" <g...@p...pl>

    > Ukaraja wlasciciela auta.

    Ciekawe czy można się od tego jakoś odwołać - napisać pismo czy coś - w
    sumie dlaczego mam być karany za coś czego nie zrobiłem :-( A gdzie tu
    domniemanie niewinności :-((

    >Swoja droga po to sa wlasnie karty pojazdu, gdzie wpisuje sie kto i kiedy
    auta uzywal ;)

    U nas wypisuje się je na koniec miesiąca (komputerowo) :-((

  • 5. Data: 2004-10-08 06:53:53
    Od: "Gerard" <g...@p...pl>

    > no to masz niezłego kumpla :)

    byłego kumpla :-) Ale co to za pocieszenie :-(

  • 6. Data: 2004-10-08 07:54:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gerard napisał(a):

    > U nas wypisuje się je na koniec miesiąca (komputerowo) :-((

    Wiec mozecie miec pretensje wylacznie do siebie ;)

    j.

  • 7. Data: 2004-10-08 08:43:15
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > Ukaraja wlasciciela auta.
    na jakiej podstawie?
    a jesli właścicielem nie jest osoba fizyczna, tylko np. spółka?

    > Swoja droga po to sa wlasnie karty pojazdu
    karta pojazdu jest po to, aby dokonywać w niej wpisów o kolejnych
    właścicielach

    p.
    W,

  • 8. Data: 2004-10-08 09:01:33
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 8 Oct 2004 08:52:17 +0200, Gerard naskrobał(a):

    > Ciekawe czy można się od tego jakoś odwołać - napisać pismo czy coś - w
    > sumie dlaczego mam być karany za coś czego nie zrobiłem :-( A gdzie tu
    > domniemanie niewinności :-((

    Do SKO najpewniej. W powyższej sytuacji mandat dostało auto - a jako że
    nie posiada osobowości prawnej to jest on w sposób oczywisty bezzasadny.
    Mandat może otrzymać tylko kierowca pojazdu a nie właściciel.
    Odwołaj się od decyzji - kiedy wyjadą z obowiązkiem udzielenia informacji
    kto jeżdził autem wtedy należy odpowiedzieć że Zdenek Blaha z Czech chyba -
    nie pamiętam dokładnie bo nie znam go dobrze. :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 9. Data: 2004-10-08 09:50:53
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    chyba -
    > nie pamiętam dokładnie bo nie znam go dobrze. :)

    I wówczas sędzia, załamie się pod ciężarem tego argumentu i umrze... ze
    śmiechu....

    Temat był wałkowany na grupie wielokrotnie....

    Monika

  • 10. Data: 2004-10-08 10:30:33
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 8 Oct 2004 11:50:53 +0200, idiom naskrobał(a):

    > I wówczas sędzia, załamie się pod ciężarem tego argumentu i umrze... ze
    > śmiechu....
    >
    > Temat był wałkowany na grupie wielokrotnie....

    To musiał być faktycznie 'wałkowany' jak słysze herezje o jakiś sędziach -
    :)

    btw: kodeks drogowy i akty wykonwacze to fajna rzecz nie tylko jako
    podkładka pod myszke.