  • 51. Data: 2008-03-03 13:46:43
    Temat: Re: Komputer-reklamacja
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Mar 2, 6:42 pm, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Której ustawy?

    O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    > Jakby tkwiła, to by od początku nie działało.

    To, że przestało działać, może wynikać z tkwiącej w chwili sprzedaży
    wady.

  • 52. Data: 2008-03-03 17:30:35
    Od: kam <...@...pl>

    Paweł Marcisz pisze:
    > Jeśli jednak sprzęt się psuje w ciągu 6 m-cy, to zgodnie z ustawą
    > należy domniemywać, że na skutek tego, że sprawny nie był.

    ale to jest już inne domniemanie i inne konsekwencje

    KG

  • 53. Data: 2008-03-03 17:58:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

    > To, że przestało działać, może wynikać z tkwiącej w chwili sprzedaży
    > wady.

    Art.7 - sprzęt był używany, więc kupujący, oceniając rozsądnie, powinien
    wiedzieć, że może nieoczekiwanie przestać działać.

    Zresztą już nawet Art.1 "rozbraja" kupującego - kupował do pracy, więc
    nie był to (zgodnie z tą ustawą) cel konsumpcyjny.

    Gościa na drzewo i tyle...

  • 54. Data: 2008-03-03 18:17:26
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Mar 3, 6:30 pm, kam <k...@...pl> wrote:

    > ale to jest już inne domniemanie i inne konsekwencje

    Masz rację.

  • 55. Data: 2008-03-03 18:50:04
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Mar 3, 6:58 pm, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Art.7 - sprzęt był używany, więc kupujący, oceniając rozsądnie, powinien
    > wiedzieć, że może nieoczekiwanie przestać działać.

    Bez przesady. Gdyby ustawodawca wychodził z takiego założenia, nie
    objąłby towarów używanych dwuletnim co do zasady okresem, kiedy można
    je reklamować z tytułu niezgodności z umową. W art. 7 chodzi o
    konkretną niezgodność, o której kupujący powinien był wiedzieć, a nie
    o abstrakcyjne: "powinien był wiedzieć, że będą jakieś niezgodności".

    > Zresztą już nawet Art.1 "rozbraja" kupującego - kupował do pracy, więc
    > nie był to (zgodnie z tą ustawą) cel konsumpcyjny.

    A o tym przecież pisałem.

  • 56. Data: 2008-03-06 02:02:29
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Nie za to samo. Ja wywalam 60% wiecej za sprzet na ktory dostaje
    > pewnosc dzialania 36 miesiecy. A on wybiera 1 miesiac pewnosci a
    > oczekuje 36.

    Dlaczego wiec "chytry"?
    Raczej sprzedawca byl chytry bo mu szrota wcisna za takie pieniadze.

  • 57. Data: 2008-03-06 02:07:27
    Od: "swen" <n...@n...com>

    wiadomości news:qqvq95-iv5.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ja? Więcej? On wywalił 1300PLN za sprzęt, który mu podziałał dwa miesiące.
    >
    > Ja "wywaliłem" 2400PLN na sprzęt, który mi działa już trzy lata.
    >
    > Kto wydał więcej, hmm?

    Ty! 2400 to chyba wyzsza kwota niz 1300...

    > Może ty kupujesz, hehe, używane kiełbasy, ale normalny człowiek gówna nie
    > jada.

    A wiesz co jesz?
    Dlaczego wciskasz mi cos co nie napisalem? Czy teraz taka moda w Polsce?
    Napisales, ze nikt sie nie bawi w naprawianie mikroukladow, wiec
    odpowiedzialem ci, ze tez nikt nie wyciera splesnialych kielbas - gdzie
    napisalem o kupowaniu urzywanej kielbasy?
    Jesli masz problem ze zrozumieniem tego co czytasz wystarczy, ze zapytasz a
    postaram sie wyjasnic prostrzymi slowami.

  • 58. Data: 2008-03-06 02:08:14
    Od: "swen" <n...@n...com>

    wiadomości news:clvq95-iv5.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Poinformował. Że sprzęt jest UŻYWANY, że nie jest nowy. A że kupujący był
    > tępawy i tego nie zrozumiał, to nie wina sprzedającego.

    Nie pinformowal go co bylo z tym koputerem.
    Mogl powiedziec: "panie ja nie wiem skad pochodzi ten komputer i kto przy
    nim grzebal" - czy to nie uczciwe bylo by podejscie na miare 21-wieku?
    Czy Polska musi zmierzac ku standardowi krajow typu Afganistan bo tak jest
    na filmach?
    W UK, jak kupujesz cos uzywanego w sklepie, sprzedawca powie ci dlaczego
    cena taka a nie inna.
    Co bylo robione i dla czego. Jakos nie widze by handel z tego powodu upadal
    w UK...

  • 59. Data: 2008-03-06 02:16:41
    Od: "swen" <n...@n...com>

    wiadomości news:60np95-a64.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ucz się języków.

    Po pierwsze czy uzywanie angielskich [tak mniewam, ze to z angielskiego
    zaczerpniete] ma cie dowartosciowac?

    > Sprzedawca, przyjmując sprzęt używany, też ryzykuje... Jakby się sfajczyło
    > w ciągu miesiąca - ich strata.

    Wiec niech zamknie sklep, wowczas nie bedzie ryzykowac

    > Taka była gwarancja.

    Gwarancia jest roczna - ustawowo.

    > Twierdzisz, że ktoś się bawi w naprawianie płyt głównych w notebookach?
    > ;->

    Twierdze? Znam takie przypadki!

    > Właśnie stamtąd wróciłeś, hmm?

    Moze...

    > No a nie?

    Nie!

    > Był sprawny. Po jakimś czasie przestał być sprawny. Nic nie jest wieczne.

    A ja napisalem, ze sprzet mial byc sprawny wiecznie? Dlaczego znow wciskasz
    cos czego nie napisalem?

    > Buduję dom, a nie schron zapewniający przetrwanie przy bezpośrednim
    > trafieniu...

    Poczytaj prawo budowlane.

    > Weź sobie tę swoją tanią demagogię i [censored]

    Znow obcojezyczne slowa [tez jak miewam angielskie] maja cie znow
    dowartosciowac?
    Nie umiesz po polsku znalesc odpowiedniego slowa, czy taka moda?
    W Kosowie, tez wymachuja flagami amerykanskimi i nawet ulice nazwali
    clintona...
    Czy pochodzisz z Kosowa?

  • 60. Data: 2008-03-06 02:19:01
    Od: "swen" <n...@n...com>

    [ciach]

    > Dobre ;)

    Dlaczego kazdy kto walczy o swoje -bez wzgledu czy ma racjie czy jej nie ma,
    czy tez polowiczna ma racie-
    Jest przez was wysmiewany i obrazany, czy to dlatego, ze wy tego
    niepotraficie? I zawsze na wszystko sie zgadzacie "bo tak jest w umowie"?
    grupa pl.soc.prawo powinna pomagac takim ludziom.
    Moze pomyliliscie grupy i powinniscie sie przeniesc na grupy
    moralizatorsko-religijne.