  • 81. Data: 2017-08-31 15:28:51
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 15:16, Kris pisze:

    > Ale w zdecydowanej większości przypadków komornik też Twojego auta czy laptopa
    fizycznie nie zabierze. Będziesz miał możliwość dalej ich używać i w międzyczasie
    sprawę wyjaśnić.

    Po pierwsze nie satysfakcjonuje mnie "w zdecydowanej większości". W
    zdecydowanej większości to w ogóle nie będę miał pecha komornika
    spotkać. Podobnie jak jest duża szansa, że samochodu też mi nikt nie
    ukradnie, ale domagam się, żeby dalej pomomo tej nikłej szansy kradzież
    była karalna. W państwie prawa nie powinno być takich sytuacji i właśnie
    SN to potwierdził. Po drugie - mogę chcieć sprzedać, mogę chcieć
    wyjechać na urlop (na przykład tym samochodem - wolno mi zagranicę
    zajetym przez komornika?) a nie ciągać się po sądach.

    BTW - pojawiło się już to pytanie kilakrotnie - moze wyważamy otwarte
    drzwi - wie ktoś jak jest za granicą?

    > Udowodniłeś ze auto i laptop były Twoje nie dłużnika to zwalniamy je z zajęcia.
    > A przypominam ze ciągle mogłeś z nich korzystać. Jedyny feler to nalepka na
    laptopie;)

    No to nie ma problemu - niech się komornik z poszkodowanym dogadają co
    do odszkodowania za ten "feler" a jak nie bezie zgody to niech sąd
    ustali kwotę, z której komornik ma wyskoczyć - wystarczająco uczciwie?

    Z tym, że jest jedno ale - pamiętam, że u chłopa z Mławy to policja była
    i jakieś zdjęcia traktora na lawecie widziałem...

    Shrek

  • 82. Data: 2017-08-31 15:30:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 15:04, Kris pisze:

    > Dlatego takie auto komornik powinien mieć prawo zająć i wtedy jest czas na
    ustalenie właściciela. Tego nie da się zrobić w dniu zajęcia.

    NIech zajmuje nawet losowe na miescie (w końcy nie da się wykluczyć że
    dłużnika). A potem niech za to płaci.

    Shrek

  • 83. Data: 2017-08-31 15:34:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 15:24, Kris pisze:

    > Masz na to jakies wsparcie?
    > Znaczy że masowo te samochody zabierają?

    Nie wiem czy masowo. A jak nie masowo to wolno?

    > Jeden ciągnik to chyba za mało żeby uznać że taka jest rzeczywistość.

    Więcej niż jeden ciągnik, bo masz poście otwierającym wyrok w innej
    sprawie. Przy okazji Mławy okazało się, że to nie był pojedynczy
    przypadek a defacto zorganizowana grupa przestępcza...

    Shrek

  • 84. Data: 2017-08-31 15:37:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 15:21, Kris pisze:

    > Tak to właśnie teraz jest a przez wyrok który podlinkowałeś będzie jeszcze gorzej.
    Czyli jak Liwiusz pisze- psują prawo

    Znaczy jak gorzej? Twoja matka jeszcze będzie musiała zapłacić czy co?
    Gorzej nie będzie:P

    > Do porównania dałeś jeden incydentalny przypadek gdzie komornik prawo złamał. Więc
    do D4 takie porównaie

    A ty jakiś incydentalny przypadek, gdzie komornik mimo upranień nie może
    odzyskać długu (żartowałem - po prostu mu się nie chce).

    Shrek

  • 85. Data: 2017-08-31 16:25:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 13:20:51 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >A pod uwagę nie bierzesz że może dłużnik/właściciel ciągnika w
    >terminie sprzeciwu nie zgłosili itp.?

    Biorac pod uwage medialne doniesienia, ze ponoc wlasiciel widzial jak
    ten ciagnik zabierano, mowil asesorowi, ze to jego, a asesora to nie
    przekonalo, to nie - nie biore.
    Ale moze i wlasiciciel d*, nie widzial co dalej zrobic, nie dowiedzial
    sie, ze musi pismo do sadu zlozyc.
    Albo zawalu dostal i tydzien nie mogl ze szpitala wyjsc.

    Skoro jednak asesora wyp*, to mysle, ze nie mogl sie zaslonic brakiem
    sprzeciwu.

    J.

  • 86. Data: 2017-08-31 16:35:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 13:42, Wojtek pisze:

    > Jeśli komornik nie chce/nie może tego zweryfikować - to tak.

    Wystarczyło ograniczyć swoją odpowiedź do: tak. Co właściwie kończy
    dyskusję nad tym absurdalnym pomysłem.

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2017-08-31 16:38:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 14:57, RadoslawF pisze:
    > to właściciela
    > pojazdu mechanicznego definiuje dowód rejestracyjny

    To jest nieprawda - dlaczego nawet nie czytałem dalszego twojego wywodu.

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2017-08-31 19:03:38
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kris w
    ups.com>:

    > Jakiś czas temu media lamentowały że komornik samochód strażacki w warsztacie
    zajął. Niby skandal wielki bo dłużnikiem był właściciel warsztatu a komornik auto OSP
    zajął w tym warsztacie więc media suchej nitki na komorniku nie zostawiły wtedy.
    > A było tak:
    > https://bezprawnik.pl/tvn-zly-komornik-zabral-woz-st
    razacki-a-tak-bylo-naprawde/
    > Miał prawo domniemywać ze te samochody należą do dłużnika czy nie miał podstaw ku
    temu?

    Dajesz dalej, skoro smroda ruszyłeś:
    "Krajowa Rada Komornicza zbada wszystkie okoliczności, aby upewnić się że
    nie doszło do przekroczenia uprawnień. Dopiero wtedy podjęte będą dalsze
    kroki."

    Dwa lata minęły, więc...

    --
    'Tom N'

  • 89. Data: 2017-08-31 19:18:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nadal rżniesz głupa:
    Wiadomo, do kogo należą i że nie do dłużnika, lecz ten, do którego należą nie złożył
    skutecznego sprzeciwu (z jakichkolwiek przyczyn, np. zapie....ał na zmywaku i o
    niczym neiwieział, a matce nie wydali pisma, lub nakleił znaczek nie w tym miejscu,
    lub wysłał kurierem, lub nie dołączył fafnastego odpisu, lub sąd uznał, że kserokopia
    to nie odpis, lub wniósł opłatę a ksiegowa w sądzie się pi.....nęłą i źle
    zaksięgowała, i wiele w innych przypadków upodlenia ludzi przez nadzwyczajną kastę).

    -----
    > Brak możliwości zajmowania rzeczy będących we władaniu dłużnika tylko dlatego, że w
    momencie zajmowania nie wiadomo do kogo należą

  • 90. Data: 2017-08-31 19:19:53
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w

    > W praktyce - jeśli już mówimy o bzdurnym przykładzie zajmowania Boeinga,
    > który nie wiem co miałby udowadniać - żadnemu z wierzycieli nie uśmiecha
    > się ponosić tak dużych kosztów postępowania przeciwegzekucyjego (zapewne
    > mielibyśmy tu do czynienia z maksymalną stawką 100 000 zł opłaty
    > sądowej, o kosztach zastępstwa już nie wspominając).

    Aaaa, czyli to kwota jest barierą, i wierzyciel "zleca" sto razy łupienie
    maluchów, bo nie stać go na zlecenie odzyskania kasy od jednego bambra...
    Albo inaczej, to ograbiony musi ponieść koszta, zanim mu zwrócą po np. 5
    latach -- super

    --
    'Tom N'