  • 61. Data: 2017-08-31 13:30:44
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 13:20:51 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ja tam wiem swoje - jakby komornik musial zwrocic za ten ciagnik pelna
    > naleznosc plus dodatkowe straty, plus zarzuty karne, to by takich
    > przypadkow nie bylo.
    > Jakby sad musial podobna kare/odszkodowanie zaplacic, za to nie
    > wstrzymal egzekucji w terminie, to by pisma rozpatrywal szybko.

    A pod uwagę nie bierzesz że może dłużnik/właściciel ciągnika w terminie sprzeciwu nie
    zgłosili itp.?

  • 62. Data: 2017-08-31 13:34:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 13:17, Wojtek pisze:

    > Po to, by nie krzywdzić niewinnej osoby. Ot, taki drobiazg.

    Czyli likwidujemy możliwość egzekucji z ruchomości - można i tak.

    > W każdym bądź razie, gdy będziesz parkował na posesji Twoich znajomych,
    > upewnij się, czy nie toczy się postepowanie komornicze przeciwko nim.

    Po prostu trzeba się liczyć z tym, że czasem do odzyskania swojej
    własności potrzebne będzie powództwo przeciwegekucyjne.

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2017-08-31 13:35:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 13:20, J.F. pisze:

    > Wiesz dokladnie co tam bylo, czy tylko zgadujesz ?

    Czytam i obserwuję.

    > Myslisz ze jedna ?
    > Czy ten komornik zawsze tak dzialal, i jeszcze asesorow uczyl ?

    Wiesz dokładnie co tam było, czy tylko zgadujesz?

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2017-08-31 13:42:50
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-31 o 13:34, Liwiusz pisze:

    > Czyli likwidujemy możliwość egzekucji z ruchomości - można i tak.

    Jeśli komornik nie chce/nie może tego zweryfikować - to tak.

    > Po prostu trzeba się liczyć z tym, że czasem do odzyskania swojej
    > własności potrzebne będzie powództwo przeciwegekucyjne.

    Zapytam retorycznie: a teraz gdzie zaparkowałeś? Czy nie toczy się tam
    postępowanie komornicze? ;)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 65. Data: 2017-08-31 13:45:45
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-31 o 13:27, Kris pisze:

    > Ale czemu krzywdzić? Zajęcie samochodu najczęściej nie oznacza przecież że nie
    można go używać.

    Czyli, w takiej sytuacji, niewinny człowiek będzie musiał udowadniać
    swoją niewinność. Z reguły będzie mógł się posługiwać niesłusznie zajętą
    swoją rzeczą, a czasami nie.

    > Poczytaj w necie ile jest rocznie w Polsce egzekucji komorniczych a w ilu
    przypadkach komornik zajął cudza własność. Poszukaj jeszcze ile było przypadków że
    taką cudza własność komornik zlicytował. O ciągniku z Mławy wiemy, o samochodzie
    straży pożarnej tez było głośno tyle że mniej głośny już był finał tej sprawy.

    Poczytaj w necie jaki procent ludzi jest mordowanych w Polsce.
    Niewielki. Więc po co KK z karami za, statystycznie biorąc, tak rzadkie
    przypadki?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 66. Data: 2017-08-31 14:02:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 13:42:54 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Jeśli komornik nie chce/nie może tego zweryfikować - to tak.

    Uważasz że takie rzeczy winny być weryfikowane w momencie zajęcia?

    > Zapytam retorycznie: a teraz gdzie zaparkowałeś? Czy nie toczy się tam
    > postępowanie komornicze? ;)

    A jakie jest prawdopodobieństwo że akurat tam moje auto zajmą. A jakie że zlicytują?
    Znasz takie przypadki czy tylko teoretycznie rozważasz?

  • 67. Data: 2017-08-31 14:08:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 14:02, Kris pisze:

    > Uważasz że takie rzeczy winny być weryfikowane w momencie zajęcia?

    Zależy, część tak, a część nie.

    > A jakie jest prawdopodobieństwo że akurat tam moje auto zajmą. A jakie że
    zlicytują?
    > Znasz takie przypadki czy tylko teoretycznie rozważasz?

    To skoro takie niewielkie p-stwo, to czemu komornicy migają się od
    pełnej odpowiedzialności, przy braniu rzeczy, które z dużym p-stwem nie
    należą do dłużnika?
    --
    http://polpodroznik.com

  • 68. Data: 2017-08-31 14:13:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 13:45:48 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Czyli, w takiej sytuacji, niewinny człowiek będzie musiał udowadniać
    > swoją niewinność. Z reguły będzie mógł się posługiwać niesłusznie >zajętą swoją
    rzeczą, a czasami nie.

    Sporadycznie może dojść do takiej sytuacji. Ale tak w zyciu bywa. Czasami policjant
    mandat chce wystawić i go nie przyjmujesz bo uważasz że wykroczenia nie popełniłeś. I
    sąd bada. Zdjęcie z fotoradaru podobnież.
    US może Tobie przysłać pismo ze im winien jesteś kasę, Ty uważasz ze nie i sprawę
    wyjaśniacie(ja tak wyjaśniałem ze nie należy im się podatek od spadku, oni uwążali że
    należy. Wyjaśniliśmy sobie.
    Bank przysyła wezwanie do zapłaty + odsetki a Ty miałeś to zapłacone. Wyjaśniasz
    sprawę i bank, policjant, US, komornik czy kto tam jeszcze koryguje wszystko
    odpowiednio

    > Poczytaj w necie jaki procent ludzi jest mordowanych w Polsce.
    > Niewielki. Więc po co KK z karami za, statystycznie biorąc, tak rzadkie
    > przypadki?

    Fajny przykład- zdarza się że kogoś ukrają niesłusznie. Wg tego co Ty piszesz powinno
    się zaniechać np aresztowania tymczasowego np bo czasami niewinnego mogą aresztować i
    musi wyjaśniać że jest niewinny.

  • 69. Data: 2017-08-31 14:32:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 14:08:18 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski
    napisał:

    > Zależy, część tak, a część nie.

    Co wg Ciebie się da zweryfikować w trakcie zajęcia?
    Właściciela samochodu? Swego czasu ponad rok jeździłem autem które kupiłem ale nie
    chciało mi się w wydziale komunikacji przerejestrować i w dowodzie rejestracyjnym
    były dane poprzedniego właściciela.
    Właściciela telewizora? Dwa lata temu teściu kupił telewizore ale ponieważ ja miałem
    jakiś imienny kupon zniżkowy do Eurortv to faktura i gwarancja są na mojr dane. Ale
    nie czuję się właścicielem tego telewizora bo należny on do teścia.
    Te dwa powyższe przypadki da się zweryfikować w trakcie egzekucji?
    Mnóstwo innego sprzętu u mojej mamy czy teścia kupowałem na allegro mojego konta.
    Ustalisz tak od ręki czy kosiarka do trawy stojąca na posesji mojej mamy jest jej czy
    moja(kupiona z mojego konta allegro)
    Właściciela nieruchomości nawet tak "na żywo" nie da się w 100% ustalić. Można
    zajrzeć w księgi wieczyste online ale pewności nie ma czy godzinę temu akt notarialny
    nie był robiony.

    > To skoro takie niewielkie p-stwo, to czemu komornicy migają się od
    > pełnej odpowiedzialności, przy braniu rzeczy, które z dużym p-stwem >nie należą do
    dłużnika?
    A migają?
    Jak biorą to źle, jak nie biorą to migają
    Pisałem już tu kiedyś- były pracodawca mojej mamy jest jej niewinien kasę. Aktualnie
    duży bar prowadzi, fajnym autem jeździ a ciągle "egzekucja bezskuteczna" Bo auto jak
    i bar jest "zapisane" na jego konkubinę.
    Więc trochę masz racji- migają się.
    Ale gdyby wyposażenie tego baru zlicytowali, auto zajęli to by zaraz krzyk był i
    lament w mediach że biednej dziewczynie auto zabrali i bar zlicytowali.

  • 70. Data: 2017-08-31 14:41:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 14:32, Kris pisze:

> [...]
    > nie chciało mi się w wydziale komunikacji przerejestrować i w
    > dowodzie rejestracyjnym były dane poprzedniego właściciela.

    A widzisz różnicę między zajęciem samochodu, który masz w garażu, a
    samochodu, który stoi w pobliżu twojej posesji (nie mając dowodu, ze
    niem jeździsz ect). Zauważ, że czasami, jeśli przeciwnik jest większy,
    nie zajmuje się ruchomości - przykład, słyszałeś o zajęciu wyposażenia
    pokoju hotelowego, tylko dlatego, że dłużnik przebywał w nim?

    --
    http://kaczus.ppa.pl