  • 421. Data: 2017-09-07 14:37:50
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 14:04:55 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:

    > Przeważnie czy zawsze?
    Jak licytacja w kancelarii komornika czy w jakimś wyznaczonym magazynie to
    licytujących sporo, jak licytacja ruchomości wyznaczona w domu dłużnika to bywa że i
    nikt nie przychodzi i licytacja się nie odbywa.

    >Jak komornik kombinator chce ustawić przetarg to
    > w żaden sposób nie może?

    Pewnie może ale musi się liczyć z konsekwencjami- ten z Mławy siedzi w więzieniu
    chyba.

    > Większość komorników w Polsce zapewne jest "zasadniczo uczciwa".
    > Tyle że do mediów się przebijają częściej ci "wyjątkowi".
    > *Za często* się przebijają by twierdzić że nie ma problemu.

    Czy często? Ktoś tu pisał że jak jeden przypadek na milion będzie to tez źle i można
    i te kryteria stosować. Ale biorąc pod uwagę ilość licytacji komorniczych rocznie to
    te pojedyncze przypadki które się mediach przewijają(a i czasami media szumu narobią
    a komornik rację miał- patrz zajęcie wozu strażackiego) to czy to jest jakiś znaczący
    problem?
    Notariusz tez się od czasu do czasu jakiś "medialny" trafi ale czy od razu mamy
    lament podnosić ze to nieuczciwa grupa jest?
    Sędziowie co niektórzy tez "medialni" bywają a Ziobro zły że chce ta klikę rozbić;)

  • 422. Data: 2017-09-07 14:56:25
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > odbywa.

    > Pewnie może ale musi się liczyć z konsekwencjami- ten z Mławy siedzi w

    Z Mławy siedzi jakiś inny komornik za co innego,
    nie ten "od ciągnika" za ciągnik.

> [...]
    > mediach przewijają(a i czasami media szumu narobią a komornik rację
    > miał- patrz zajęcie wozu strażackiego) to czy to jest jakiś znaczący

    Jak sąd "przyklepuje" działania komornika bo ten nie odpowiada na skargę
    pokrzywdzonego, a potem sąd uzasadnia "bo ciągnik sprzedany" to cały
    system jest o kant dupy potłuc. "Sędzia z Mławy" poniósł jakieś konsekwencje?
    podwątek: Re: Komornik z Mławy cd. [skuteczność zażalenia na komorników "może" być
    teoretyczna?]

    > Notariusz tez się od czasu do czasu jakiś "medialny" trafi ale czy od
    > razu mamy lament podnosić ze to nieuczciwa grupa jest? Sędziowie co
    > niektórzy tez "medialni" bywają a Ziobro zły że chce ta klikę rozbić;)

    <cynizm> Jak mieli w dupie co ludzie o nich myślą to nie płacą. </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 423. Data: 2017-09-07 15:35:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-07 o 14:08, J.F. pisze:

    >Komornik się nad tym nie zastanawia, bo to nie on rozstrzyga to
    >zagadnienie.

    To co zawiodlo w Mlawie, skoro jest tak dobrze ?

    Jesli dobrze napisales, jednak najpierw musi rozstrzygnac, jak
    poinformowac wlasciciela.
    Na podstawie adresu podanego przez dluznika jako adres wlasciciela ?
    Czy adres z DR, z CEPIK, z PESEL ?

    A dalej ... czy ja dobrze zrozumialem, ze sad rozstrzygnie ?
    Powiedzmy, ze poinformowanie wlasciciela sie udalo, ten stosowne pismo
    do sadu zlozyl ... to kiedy odzyska samochod ?
    Bo wychodzi mi jakies 6 tygodni minimum ... sad rozpatrzy, komornikowi
    przesle, komornik wyda ... da sie szybciej niz 6 tygodni, czy nie
    widzisz mozliwosci ? :-)

    No dobra, widze, powiedzmy ze wlasciciel widzial zajecie, na drugi
    dzien stosowne pismo w sadzie zlozyl ... teraz 2 tygodnie, bo sad sie
    spieszyl nie bedzie, przesylki jeszcze pare dni zajma ... 3 tygodnie.

    Kto za to zaplaci ?

    J.

  • 424. Data: 2017-09-07 15:38:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 12:40:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > No to nie calkiem mial racje, bo np kar za opoznienie dostawy w PIT
    > nie wpisze, tzn wpisze, ale po stronie kosztow.
    > Zyski z PIT/CIT latwo podzielic, ale dochodza inne koszty - np kary za
    > opoznienie splaty raty, bo auto stalo zamiast zarabiac.
    > No wlasnie raty ... znow koszta, a nie zysk.
    > Zboze w polu tez trzeba zebrac o czasie, a nie zaslaniac sie odsetkami
    > ustawowymi.

    Paliwa nie zużywali, kierowcom kilometrówek płacić nie trzeba itp.;)

    > To byc moze rolnika satysfakcjonuje :-)
    Czyli zadościuczynienie to 50tys;)

  • 425. Data: 2017-09-07 15:39:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Kris <k...@g...com> pisze:

    >Przeważnie czy zawsze? Jak komornik kombinator chce ustawić przetarg
    >w żaden sposób nie może?

    Teraz to chyba oglaszaja w internecie na komorniczym portalu, i lepiej
    oglosic, bo kto wie, czy Ziobro nie oskarzy :-)
    Ale ile osob ten portal czyta regularnie ?

    A jak jednak czyta, to sie odwola pod jakimkolwiek pretekstem, i moze
    nastepnym razem przyjdzie mniej ...

    >Większość komorników w Polsce zapewne jest "zasadniczo uczciwa".
    >Tyle że do mediów się przebijają częściej ci "wyjątkowi".
    >*Za często* się przebijają by twierdzić że nie ma problemu.

    Myslisz, ze tylko jeden asesor dogadal sie z komisem ?

    J.

  • 426. Data: 2017-09-07 16:39:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Paliwa nie zużywali, kierowcom kilometrówek płacić nie trzeba itp.;)

    Paliwa nie zuzywali, ale czy kierowcy zrozumieja, czy zaczna sie
    domagac premii specjalnej ?

    >Czyli zadościuczynienie to 50tys;)

    Zadoścuczynienie obejmuje 200 tys "grzywny" dla komornika, samo 50 tys
    to jest za malo :-)

    J.

  • 427. Data: 2017-09-07 17:20:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.09.2017 o 10:37, Kris pisze:

    > Za ciągnik rolnik z Mławy dostał 80tys a o kolejne 200tys zadośćuczynienia toczy
    się sprawa w sądzie
    > Czyli jest tak jak np. Shrek chce żeby było;)

    Nie jest tak jak Shrek chce żeby było. Shrek chce, żeby:

    Po pierwsze primo, jak komornik zajebie komuś ciągnik, to wynikało to z
    pomyłki, a nie celowego działania (po raz enty)

    Po drugie primo, żeby wypłacenie kwoty bezspornej odszkodowania odbywało
    się z _polisy_OC_ komornika z mocy prawa, a nie żeby komornik wyskakiwał
    z własnej kieszeni po tym jak zaczął się obawiać, że go wkuwiona gawiedź
    podpali bądź na latarni powiesi.

    To tak na początek. Więc nie manipuluj.

    Shrek

  • 428. Data: 2017-09-07 17:36:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.09.2017 o 08:18, Liwiusz pisze:

    > Dyskusja była tylko w zakresie "co może zająć komornik".

    Rozumiem, że analogicznie jak ktoś nadzieję komornika na widły i go nie
    złapią, to winna będzie policja i nie będzie to miało nic wspólnego z
    osobą obsługującą widły?

    Shrek

  • 429. Data: 2017-09-07 17:38:41
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > nastepnym razem przyjdzie mniej ...

    > Myslisz, ze tylko jeden asesor dogadal sie z komisem ?

    Jak optymistycznie założysz że 95% jest "zasadniczo uczciwych" to
    zostaje ci 80 sztuk "innego rodzaju komornika". 5% spraw to 225 tys.
    spraw rocznie [1].

    Tak z ciekawostek: wychodzi około 8 spraw na komornika *dziennie* bez
    niedziel, wolnych sobót, urlopów i zwolnień. Trochę łatwiej zrozumieć
    dlaczego "Liwiusze" się nie rwą tracić czasu. W tym przypadku zrozumieć
    nie znaczy zgodzić się (całkiem).

    []1 http://wyborcza.pl/7,155287,22102747,sprawa-rolnika-
    spod-mlawy-i-zajecia-ciagnika-komornik-wyrzucony.htm

    --
    A. Filip

  • 430. Data: 2017-09-07 18:45:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Jak optymistycznie założysz że 95% jest "zasadniczo uczciwych" to

    Ja tam mysle, ze to jest bardziej rozmyte.

> [...]

    >Tak z ciekawostek: wychodzi około 8 spraw na komornika *dziennie* bez
    >niedziel, wolnych sobót, urlopów i zwolnień.

    Niektorych dluznikow najlatwiej zlapac poza godzinami przyjetymi
    powszechnie za urzedowe :-)

    > Trochę łatwiej zrozumieć
    >dlaczego "Liwiusze" się nie rwą tracić czasu.

    To chyba nie czytales - najlepsi maja kilkaset tysiecy spraw "w
    egzekucji".
    I/wiec zatrudniaja setke osob

    https://www.wprost.pl/492374/Koniec-z-najbogatszymi-
    komornikami
    P.S. I co - zmienili ustawe, czy przyszla Dobra Zmiana i spuscila do
    kosza ?

    https://www.zadluzenia.com/artykul/komornik-sadowy-j
    acek-bogiel/
    ale PR robi dobry