  • 161. Data: 2017-09-02 19:05:35
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2017 o 18:58, Marek pisze:

    > Ale to "sprawdzanie później" nie działa bo  dochodzi do licytacji rzeczy
    > nienależących do dłużnika, więc?

    Odpowiedzialność komornika. I po sprawie. Jedni będą ciamajdami i jak im
    dłuyżnik powie, że to nie jego to odpuszczą, drudzy będą brać wszystko.
    Pierwszych nikt nie zatrudni, drugich zlicytują koledzy po fachu, robotę
    będą mieli ci co potrafią zachować zdrowy rozsądek. Ubezpieczenie
    zawodowe OC też nie jest czymś nieznanym w świecie.

    I jeszcze raz zapytam - wie ktoś jak jest w innych krajach?

    Shrek

  • 162. Data: 2017-09-02 19:31:47
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Marek <f...@f...com> pisze:

    > Ale to "sprawdzanie później" nie działa bo dochodzi do licytacji
    > rzeczy nienależących do dłużnika, więc?

    Więc "komornik z Mławy" swoim zajęciem cudzego "ciągnika za 100 tys." na
    polu dłużnika i jego ekspresową licytacją załatwił komorniczą brać na dłużej.
    Czasy gdy "masy" łatwo domniemywały na korzyść komorników mamy za sobą IMHO.
    Opinia "mas" powoli się przekłada na prawo i interpretacje prawa.
    Jakoś _takim_ komornikom współczuć trudno.

    W przypadku "ciągnika za 100 tys." zajęcie na podstawie "władania rzeczą
    przez dłużnika" jak komornik " *raz* na polu dłużnika zastał" to IMHO
    skandaliczne kurewstwo pokazowe. Udowadniania przez komorników że
    podstawy zajęcia były silniejsze ja sobie jakoś nie przypominam -
    ktoś pamięta i poda link?

    BTW takie cyrki które "mogły" wyglądać jak celowe nękanie nieskutecznym
    zajmowaniem cudzych rzeczy też sobie przypominam - zajęcie samochodów
    klientów warsztatu samochodowego dłużnika "bo pod warsztatem stały".

    --
    A. Filip

  • 163. Data: 2017-09-02 19:49:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2017 o 19:31, A. Filip pisze:

    > Więc "komornik z Mławy" swoim zajęciem cudzego "ciągnika za 100 tys." na
    > polu dłużnika i jego ekspresową licytacją załatwił komorniczą brać na dłużej.

    Nie ma co ich żałować. Sami się załatwili, bo temat był medialny i mieli
    szansę zająć stanowisko. I zajęli - przez prawie rok twierdzili, że
    wszystko ok i mucha nie siada, tylko dziennikarze i prości ludzie nie
    rozumieją, że komornik nie jest od tego, żeby było sprawiedliwie, a żeby
    coś zająć a potem się zobaczy i tak ma być. Sami sobie zasrali wizerunek
    to nie ma co ich żałować.

    Co gorsza nic się nie nauczyli i dalej są przekonani, że zadnej ich winy
    w tym stanie rzeczy nie ma.

    Shrek

  • 164. Data: 2017-09-02 20:09:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 2 Sep 2017 19:05:35 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > I jeszcze raz zapytam - wie ktoś jak jest w innych krajach?

    Pytam od wielu lat o to i jakoś nikt nie chce się ta wiedzą podzielić.
    Tak na marginesie kilka razy widziałem odcinek amerykańskiej serii o
    "komornikach" odbierających niesplacane pojazdy. Mimo, że zapewne
    serial reżyserowany w 100% ale bardzo bawiła mnie podstawa
    użytkowników tych pojazdów tj. obrona przed zajęciem na "Rejtana",
    jakoby zabierano im ich własność.

    --
    Marek

  • 165. Data: 2017-09-02 20:14:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2017 o 20:09, Marek pisze:

    > Tak na marginesie kilka razy  widziałem odcinek amerykańskiej serii o
    > "komornikach" odbierających niesplacane pojazdy.
    Akurat stany to nie jest chyba wzór porządku prawnego na którym warto by
    się opierać. Aczkolwiek obstawiam, że tam jak zajmiesz "niechcący"
    czyjąś własność, to nawet ja będzie to niewykształcony redneck, to za
    chwilę będziesz miał na głowie prawnika co się w takich sprawach
    specjalizuje za procent od wygranej i sam za komornikiem łazi.

    Shrek

  • 166. Data: 2017-09-02 20:34:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 września 2017 11:55:30 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:

    > Zdrowo rozsądkowo: Jak komornik ma _uzasadnione_ wątpliwości co do
    > znaczenia wpisu w dowodzie to niech zajmuje _na krótką chwilę_
    > "do należytego wyjaśnienia wątpliwości". Gdyby "sprzedał ekspresowo"
    > (patrz przypadek traktora zajętego na polu dłużnika) to niech [...]
    > _zbankrutuje_ błyskawicznie.

    A tu zgoda

  • 167. Data: 2017-09-02 20:36:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 września 2017 12:31:25 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Tak twierdził tylko jeden delikwent który sam nadużywa przepisu
    > w "władaniu". I nie kilka razy, raz. Z takim podejściem i takim
    > zakłamaniem jesteś chyba kolejną komorniczą hieną nadużywającą
    > przepisu o "władaniu".

    Na takim poziomie dyskusja z Tobą nie ma sensu
    Wydoroślej i wróć.

  • 168. Data: 2017-09-02 20:39:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 września 2017 18:58:56 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Ale to "sprawdzanie później" nie działa bo dochodzi do licytacji
    > rzeczy nienależących do dłużnika, więc?

    Ile znasz takich przypadków? Ciągnik z Mławy już obgadaliśmy
    Pomiędzy zajęciem a licytacją jest sporo czasu żeby niejasności wyjaśnić.

  • 169. Data: 2017-09-02 20:44:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 września 2017 19:03:12 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Ale od tniego (zamiast od wróżki) można zacząć ustalanie aktualnego
    > właściciela. Sądzisz, że wpisany w dowodzie nie wie co zrobił z swoim
    > pojazdem?

    Sprzedawałeś kiedyś auto?
    Jaki masz wpływ na to kiedy "znikniesz" z dowodu rejestracyjnego?
    Długie lata możesz być tam wpisany jako "właściciel" jeśli osoba której sprzedałeś
    auto nie wymieni DR w wydziale komunikacji.

  • 170. Data: 2017-09-02 20:49:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 września 2017 19:06:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Rotfl, powiedz firmie leasingowej żeby lepiej pilnowała swoje
    > pojazdy.

    Akurat firmy leasingowe pilnują. Problem jest z "nierozgarniętymi".
    Ale to nie tylko w przypadku zajęcia komorniczego tak działa. Mandaty z fotoradaru
    czy tam zwykle, jakiś monit z US, słuszne czy niesłuszne wezwanie z firmy
    windykacyjnej itp- korespondencji nie odbierają, np sprzeciwu na ew wyrok nie zrobią
    w terminie a później lament ze komornik konto zajął czy inna ruchomość.
    Takie czasy trzeba dbać o swoje interesy