  • 131. Data: 2017-09-01 11:10:28
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 11:06, Kris pisze:

    > Pudlingowałeś artykuł i zaczęła się dyskusja. W tym artykule nic nie ma że komornik
    ma nie odpowiadać za swoje błędy

    A sprawa w SN pojawiła się, bo poszkodowanemu zamarzyło się odszkodowanie.

    Shrek

  • 132. Data: 2017-09-01 11:11:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 września 2017 10:24:43 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Tylko to "własne zaniedbanie" mogło wynikać z:
    > - niewiedzy (właściciel nie byl przy egzekucji, dłużnik poinformował go
    > po czasie)
    > - braku czasu
    > - pobytu w delgacji
    > - choroby itp
    > - nieznajomości prawa
    > - inne

    Ale to dotyczy nie tylko egzekucji komorniczych
    Jakaś inna sprawa sądowa, mandat, urząd skarbowy, ZUS
    wszędzie tam obywatel może mieć kłopty jeśli nie dopilnuje terminów

    > Nie każdy obywatel jest prawnikiem, który czeka tylko by odwołać się do
    > beztroskiego zachowania komornika. Ludzie mają swoje życie, swoje
    > problemy a często nie mają czasu na walkę o swoje, niesłusznie, zabrane
    > rzeczy.

    Czy słusznie czy niesłusznie to właśnie trzeba wyjasnić

  • 133. Data: 2017-09-01 11:11:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 10:27, A. Filip pisze:

    > <ironia> Przecież każdy (Liwiusz) wie że jak komornicy będą finansowo
    > odpowiadać za swoje działania/błędy/"błędy" to z miejsca zbankrutują!
    > :-) </ironia>
    >
    > Po kiegoś wymyślono prawne kwalifikacje od "z zachowaniem należytej
    > staranności" po "rażący brak staranności". IMHO Za to pierwsze komornik
    > powinien odpowiadać "symbolicznie" o ile nie popełnia (systematycznej)
    > recydywy - nie uczy się na (własnych) błędach.

    Nie symboliczne, a rzeczywiste. Niech się ubezpieczy i składka
    spowoduje, że będzie "należytą starnanność" dochowywał.

    Shrek

  • 134. Data: 2017-09-01 12:30:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 10:02, Liwiusz pisze:

    > Dla jakiej firmy?

    Właścicielowi zajętych i zlicytowanych pojazdów.

    > I za co ma zapłacić?

    Odszkodowanie za niezgodne z przepisami zajęcie i zlicytowanie.

    Kłócisz się, przekonujesz ludzi że nie mają racji lub się mylą
    a nawet nie wiesz w jakiej sprawie? To może wreszcie przeczytaj
    linkowany artykuł.

    > Koszty powództwa przeciwegzekucyjnego ponosi wierzyciel. W praktyce
    > wierzyciel dobrowolnie nakazuje zwolnić sporne pojazdy spod egzekucji,
    > jeśli się go o to poprosi.

    Po sprzedaniu cudzych przedmiotów też?
    Bo to by znaczyło że teraz wierzyciel będzie dłużnikiem firmy
    której auta zajął i sprzedał nadgorliwy komornik.
    Czyli przepisy o egzekucji powinni zmienić bardziej niż to robią.

    Pozdrawiam

  • 135. Data: 2017-09-01 12:32:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 10:55, A. Filip pisze:
    > [...]
    >
    > Czyli to prawo *trzeba* zmienić?

    Słucham propozycji, i na razie nie ma żadnej realnej.
    Bo całkowity brak możliwości zajmowania nie jest rozwiązaniem problemu,
    i jest gorszy od zajmowania, i sprawdzania własności później.

    --
    Liwiusz

  • 136. Data: 2017-09-01 12:34:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 09:57, Liwiusz pisze:

    > Jak wspomniałem - nie czytałem. Jak wiadomo, z fałszu może wynikać
    > wszystko, dlatego zajmowanie się dalszą częścią twojej wypowiedzi nie
    > miało sensu.
    >
    > Napisz coś z sensem, to może przeczytam.

    To może sam zacznij.

    Pozdrawiam

  • 137. Data: 2017-09-01 12:34:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 12:30, RadoslawF pisze:

    > Właścicielowi zajętych i zlicytowanych pojazdów.

    > Odszkodowanie za niezgodne z przepisami zajęcie i zlicytowanie.

    Dlaczego za zlicytowanie, skoro jest droga do zwolnienia zajęcia?
    Odszkodowanie dla firmy za jej własne zaniechanie?

    > Po sprzedaniu cudzych przedmiotów też?

    No nie, przed. Przed licytacją jest czas na działanie, a nie po.

    > Bo to by znaczyło że teraz wierzyciel będzie dłużnikiem firmy
    > której auta zajął i sprzedał nadgorliwy komornik.

    Przed sprzedażą jest czas i droga do wyjaśnienia własności.

    > Czyli przepisy o egzekucji powinni zmienić bardziej niż to robią.

    Tym samym twoje wnioskowanie na podstawie nieistniejącego stanu
    faktycznego jest bezsensowne.

    --
    Liwiusz

  • 138. Data: 2017-09-01 14:38:29
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 21:00, Kris pisze:

    > Ot to
    > Ale tego nie da się zrobić w momencie zajęcia.
    > Dlatego rozsądnym jest ze takie auto zostaje zajęte i jest czas na wyjaśnienie i
    ustalenie właściciela

    Wszystko się da

  • 139. Data: 2017-09-01 14:52:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 września 2017 14:38:47 UTC+2 użytkownik Smok Eustachy napisał:

    > Wszystko się da

    Napisz w jaki sposób komornik miałby to zrobić w momencie zajęcia?

  • 140. Data: 2017-09-01 15:14:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 12:32, Liwiusz pisze:

    > Słucham propozycji, i na razie nie ma żadnej realnej.

    Przecież ci napisałem, tylko masz dostyć dyskusji na ten temat.

    Jak komornik uważa, że dłużnika niech bierze. Jak się okaże, że się
    mylił, to płaci odszkodowanie. Ponoć pomyłki to marginalna sprawa, więc
    OC będzie kosztować grosze. Chyba że któremuś się zdarza mylić
    nagminnie, to składka spowoduje, że będzie musiał poszukać innego
    zawodu, albo go koledzy będą windykować. Proste jak drut, realne, tylko
    nie pasuje do twojego aksjomatu, że komornik za nic ma nie odpowiadać.

    > Bo całkowity brak możliwości zajmowania nie jest rozwiązaniem problemu,
    > i jest gorszy od zajmowania, i sprawdzania własności później.

    Przestań już - sam przyznałeś, że umowa in blanco działa tak samo przed
    jak i po zajęciu.

    Shrek