  • 121. Data: 2017-09-01 10:02:47
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 01:39, RadoslawF pisze:

    > Prawda.
    > Ja czekam na wypowiedź Liwiusza w temacie odszkodowania dla firmy
    > wynajmującej auta zajęte przez nadgorliwego komornika.
    > Komornik je zapłaci?

    Dla jakiej firmy?
    I za co ma zapłacić?

    Koszty powództwa przeciwegzekucyjnego ponosi wierzyciel. W praktyce
    wierzyciel dobrowolnie nakazuje zwolnić sporne pojazdy spod egzekucji,
    jeśli się go o to poprosi.

    --
    Liwiusz

  • 122. Data: 2017-09-01 10:06:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 21:13:42 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Ok - pod warunkiem wypłacenia odszkodowania, jakby się jednak okazało, że zajęto
    bogu ducha winnej osobie. Bo chyba zgadzamy się, że skoro
    > sprawiono komuś kłopot, to zadośćuczynienie się należy - prawda?

    Nie no tu się z Tobą zgadzam- udowadniasz jakie straty poniosłeś z tego tytułu i sąd
    zasądza odszkodowanie czy inne zadośćuczynienie.

  • 123. Data: 2017-09-01 10:12:49
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 09:58, Liwiusz pisze:

    > Przyjmuje się takie założenie, że jeśli nie zostanie udowodniona
    > własność kogoś innego, to tak, jakby należała do dłużnika.

    A w jaki sposób dłużnik może udowodnić, że TV/samochód do niego nie
    należy? Wcześniej mówiłeś, że tego nie da się ustalić. Czyli jak
    komornik zabrał, to już nie odda?

    I to jest istota problemu - kto ma to udowodnić: komornik czy dłużnik?
    Obecnie komornik bierze co chce i niczym się nie przejmuje. Jak zabierze
    coś za dużo - co za problem dla komornika. Niech się właściciel stara o
    to, by odebrać to co komornik sobie tak lekko zabrał. Przecież wiadomo,
    że ludzie nie mają co robić i bardzo lubią użerać się z komornikami o
    swoje, niesłusznie, zajęte rzeczy.

    Z drugiej strony trzeba też chronić interes wierzycieli (czyli komornika).

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 124. Data: 2017-09-01 10:13:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 10:06, Kris pisze:

    bogu ducha winnej osobie. Bo chyba zgadzamy się, że skoro

    > Nie no tu się z Tobą zgadzam- udowadniasz jakie straty poniosłeś z tego tytułu i
    sąd zasądza odszkodowanie czy inne zadośćuczynienie.

    No widzisz, dla wszystkich to oczywiste, tylko Liwiusz twierdzi, że
    pomysł aby komornik odpowiadał za swoje działania jest absurdalny.

    Shrek

  • 125. Data: 2017-09-01 10:24:40
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 09:54, Liwiusz pisze:

    > Nie z jakichkolwiek, tylko z własnego zaniedbania. Tak jest ze

    Tylko to "własne zaniedbanie" mogło wynikać z:
    - niewiedzy (właściciel nie byl przy egzekucji, dłużnik poinformował go
    po czasie)
    - braku czasu
    - pobytu w delgacji
    - choroby itp
    - nieznajomości prawa
    - inne

    Nie każdy obywatel jest prawnikiem, który czeka tylko by odwołać się do
    beztroskiego zachowania komornika. Ludzie mają swoje życie, swoje
    problemy a często nie mają czasu na walkę o swoje, niesłusznie, zabrane
    rzeczy.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 126. Data: 2017-09-01 10:27:54
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No widzisz, dla wszystkich to oczywiste, tylko Liwiusz twierdzi, że
    > pomysł aby komornik odpowiadał za swoje działania jest absurdalny.
    >
    > Shrek

    <ironia> Przecież każdy (Liwiusz) wie że jak komornicy będą finansowo
    odpowiadać za swoje działania/błędy/"błędy" to z miejsca zbankrutują!
    :-) </ironia>

    Po kiegoś wymyślono prawne kwalifikacje od "z zachowaniem należytej
    staranności" po "rażący brak staranności". IMHO Za to pierwsze komornik
    powinien odpowiadać "symbolicznie" o ile nie popełnia (systematycznej)
    recydywy - nie uczy się na (własnych) błędach.

    --
    A. Filip

  • 127. Data: 2017-09-01 10:45:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 10:12, Wojtek pisze:

    > A w jaki sposób dłużnik może udowodnić, że TV/samochód do niego nie
    > należy?

    Wskazać właściciela, dalsze dowody po jego stronie.

    > Wcześniej mówiłeś, że tego nie da się ustalić. Czyli jak
    > komornik zabrał, to już nie odda?

    Nie można ustalić w momencie egzekucji. Potem można prowadzić
    postępowanie dowodowe. Z wyjątkiem dla właściciela, który nie chce się
    ujawniać, ale z tym nic się nie zrobi.

    > I to jest istota problemu - kto ma to udowodnić: komornik czy dłużnik?

    Właściciel.

    > Obecnie komornik bierze co chce i niczym się nie przejmuje. Jak zabierze
    > coś za dużo - co za problem dla komornika. Niech się właściciel stara o

    Czy to wina komornika, że jest zobowiązany zajmować ruchomości będące we
    władaniu dłużnika?

    --
    Liwiusz

  • 128. Data: 2017-09-01 10:47:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 10:24, Wojtek pisze:

    > Tylko to "własne zaniedbanie" mogło wynikać z:
    > - niewiedzy (właściciel nie byl przy egzekucji, dłużnik poinformował go
    > po czasie)

    Zatem odpowiada dłużnik.

    > - braku czasu

    Kto nie dba o swoje sprawy, to ponosi konsekwencje.

    > - pobytu w delgacji

    jw.

    > - choroby itp

    Można wynająć pełnomocnika.

    > - nieznajomości prawa

    jw. + nieznajomość prawa szkodzi.

    > Nie każdy obywatel jest prawnikiem, który czeka tylko by odwołać się do

    Nie każdy też jest lekarzem, ale nie oczekujemy, aby ludzie leczyli się
    sami.

    > beztroskiego zachowania komornika. Ludzie mają swoje życie, swoje

    To nie jest beztroskie zachowanie, to jest zachowanie zgodne z prawem.

    --
    Liwiusz

  • 129. Data: 2017-09-01 10:55:13
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
    > W dniu 2017-09-01 o 10:24, Wojtek pisze:
    [...]
    > To nie jest beztroskie zachowanie, to jest zachowanie zgodne z prawem.

    Czyli to prawo *trzeba* zmienić?

    --
    A. Filip

  • 130. Data: 2017-09-01 11:06:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 września 2017 10:13:53 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > No widzisz, dla wszystkich to oczywiste, tylko Liwiusz twierdzi, że
    > pomysł aby komornik odpowiadał za swoje działania jest absurdalny.

    Wydaje mi się jednak ze dyskusja dotyczy czegoś innego
    Pudlingowałeś artykuł i zaczęła się dyskusja. W tym artykule nic nie ma że komornik
    ma nie odpowiadać za swoje błędy