  • 101. Data: 2017-08-31 23:06:50
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Wojtek"

    > Nie no, zlituję się i spytam - a jak wierzyciel miałby wykazać, że dłużnik
    > kłamie? Ma za każdym razem lecieć do prokuratury, aby to badała?

    Czemu wierzyciel? Egzekucją zajmuje się komornik.
    Jeżeli komornik uważa, że dłużnik kłamie - to niech to udowodni.

    W przypadku samochodów, ciągników itp - to łatwo sprawdzić.
    Gorzej przy drobnicy typu RTV, AGD.
    ---
    Drobnicę zajmuje się by stanowiła uciążliwość a nie po to by zaspokoić dług.

  • 102. Data: 2017-08-31 23:13:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

    > Ale tu mamy doczynienia z odmiennym podejściem - aresztujmy wszystkich
    > "zamieszanych"
    Raczej "aresztujmy wszystkich podejrzanych"(a to już brzmi rozsądniej)
    Przecież nikt nie pisze że komornik ma zajmować wszystko co widzi tylko
    wszystko to co do czego ma podejrzenie że jest we władaniu dłużnika.
    ---
    Podejrzenie nie wystarczy

  • 103. Data: 2017-08-31 23:20:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

    > Zależy, część tak, a część nie.

    Co wg Ciebie się da zweryfikować w trakcie zajęcia?
    Właściciela samochodu? Swego czasu ponad rok jeździłem autem które kupiłem
    ale nie chciało mi się w wydziale komunikacji przerejestrować i w dowodzie
    rejestracyjnym były dane poprzedniego właściciela.
    ---
    No i czemu ktoś miałby sądzić, że jest twój ?

    Właściciela telewizora? Dwa lata temu teściu kupił telewizore ale ponieważ
    ja miałem jakiś imienny kupon zniżkowy do Eurortv to faktura i gwarancja są
    na mojr dane. Ale nie czuję się właścicielem tego telewizora bo należny on
    do teścia.
    ---
    A czemu ja miałbym tak samo sądzić ?

    Te dwa powyższe przypadki da się zweryfikować w trakcie egzekucji?
    ---
    Nie ma nawet czego weryfikować, jasne przesłanki kto jest właścicielem.
    Dzierżenie nie ma tu nic do wiatraka.

  • 104. Data: 2017-08-31 23:45:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A co wg Ciebie może stanowić?

    -----
    > (I nie, żadne dowody rejestracyjne i tym podobne umowy nie mogą stanowić
    jednoznacznej podstawy do uznania, że coś należy, albo nie należy, do dłużnika).

  • 105. Data: 2017-08-31 23:47:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żeby krewni i znajomi królika i Liwiusz się obkupili.

    -----

  • 106. Data: 2017-08-31 23:48:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jesteś lepszy od ścierwa budki z piwem.

    -----

  • 107. Data: 2017-08-31 23:51:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zajmij trawmaj, którym jedzie dłuznik.
    Z faktu, że dłuznik jedzie tramwajem nie wynika, że nie jest tego tramwaju
    włascicielem - oto logika Liwiusza.

    -----
    > Na 100% podczas egzekucji nie ustali się własności, więc się zajmuje, a
    przepychanki dowodowe przekładamy na później.

  • 108. Data: 2017-08-31 23:55:09
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Uważasz, że wierzyciel we wniosku egzekucyjnym pisze "i ten czerwony samochód z rysą
    na lewych drzwiach co stoi pod tamtym drzewem"??
    A może jako "uczciwy wierzyciel" chcesz odpowiadać za przekręty komornika?

    -----

  • 109. Data: 2017-09-01 00:03:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To w sumie dość ciekawe: naruszenie czyjegoś (osoby trzeciej) miru domowego, np.
    wyłamanie zamków i bram, żeby dostać sie po ten samochód - bez osobnego nakazu.
    Uważaj, jakich masz sąsiadów w bloku, bo w srodku nocy komornik Ci wlezie
    sprawdzajac, czy nie masz walizki sąsiadki.

    -----
    > A jak to auto będzie stało u sąsiada a komornik zajmie mając podejrzenia ze nim
    władam to dobrze czy żle?
    > Ma na miejscu badać kto jest właścicielem tego auta czy jednak rozsądniej by było
    aby je zajął a właściciela ustalił później?(teraz tak to działa)

  • 110. Data: 2017-09-01 01:39:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 21:13, Shrek pisze:

    > Ok - pod warunkiem wypłacenia odszkodowania, jakby się jednak okazało,
    > że zajęto bogu ducha winnej osobie. Bo chyba zgadzamy się, że skoro
    > sprawiono komuś kłopot, to zadośćuczynienie się należy - prawda?

    Prawda.
    Ja czekam na wypowiedź Liwiusza w temacie odszkodowania dla firmy
    wynajmującej auta zajęte przez nadgorliwego komornika.
    Komornik je zapłaci?