  • 41. Data: 2011-01-28 23:13:35
    Temat: Re: Komornik sądowy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/28/2011 3:04 PM, p 47 wrote:
    > W tej sytuacji umowa ulega rozwiązaniu.

    na podstawie czego?
    tak w ogólności pytam, bo juz sie złapałem na paru regulaminach
    bankowych, ze tak właśnie nie jest.

    Wiekszosc ma zapis w regulaminie o rozwiązaniu umowy, ale kilka nie ma.
    A w ustawach przepisu nie znalazłem,

  • 42. Data: 2011-01-29 00:09:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011, witek wrote:

    > ogólnie i szczególnie
    > z mocy jakie prawa umowa wygasa ze smiercia jednej ze stron?

    Przepisów określających daną umowę.

    > w szczegolnosci
    > prowadzenie konta bankowego

    Pewnie gdzieś w prawie bankowym... w KC nie widzę (mimo, że o umowie
    r-ku bankowego coś jest).

    > umowy typu prad, gaz telefon, kablowka

    ..."odpowiednio"... ;)
    IMHO - 750 KC i dalej jak niżej, chyba że są oddzielne regulacje
    "tematyczne"; jak nie ma, to dla "innych usług" 750 KC właśnie i:

    > zlecenia, umowy o dzielo

    Kodeks Cywilny, 747 do 749 dla zlecenia, 645 dla dzieła - w tym
    ostatnim przypadku zależy, czy umowa zależy od "osobistych przymiotów"
    wykonawcy.

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2011-01-29 00:13:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011, spp wrote:

    > Z asystą plutonu egzekucyjnego. :):)

    AFAIR dość dawno był na grupie link z opisem doręczania poprzez
    położenia na podłodze w obecności notariusza, z głośnym oświadczeniem
    co położono i notarialnym zapiskiem że "mogli się zapoznać".
    Nie zawadzi dokumentacja dźwiękowa i video z całości :>
    A pluton też nie zawadzi - fizyczne ograniczenie dostępu do pisma
    przez "osoby które mogą się nie znać na prawie" zapobiegnie możliwej
    tezie sądu, że składający pismo mógł się spodziewać że ktoś je
    przezornie zniszczy :>

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2011-01-29 00:23:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/28/2011 6:09 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przepisów określających daną umowę.

    no to ja wiem.
    ale pierwsze okreslenie ze wygasa było "z mocy prawa".
    Skoro odpowiedź była ogólna, wiec liczyłem, że z mocy prawa tez jest
    zapisane gdzies ogólnie.

    > Pewnie gdzieś w prawie bankowym... w KC nie widzę (mimo, że o umowie
    > r-ku bankowego coś jest).

    eeeeeeeeeeeee, piiiiii, biiiiiiii
    pewnie to mi sie tez kiedys wydawało, ze jest i nie znalazłem.
    poszło o prowadzenie konta po spadkodawcy. i byl problem z wykazaniem,
    ze umowa o prowadzenie rachunku została rozwiązana wraz ze śmiercią.

    > ..."odpowiednio"... ;)
    > IMHO - 750 KC i dalej jak niżej, chyba że są oddzielne regulacje
    > "tematyczne"; jak nie ma, to dla "innych usług" 750 KC właśnie i:

    no to sie zastanówmy kto tu jest zleceniodawcą, a kto zleceniobiorcą.

    Bo.....

    Art. 747. W braku odmiennej umowy zlecenie nie wygasa ani wskutek
    śmierci dającego zlecenie, ani wskutek utraty przez niego zdolności do
    czynności prawnych.

    > Kodeks Cywilny, 747 do 749 dla zlecenia, 645 dla dzieła - w tym
    > ostatnim przypadku zależy, czy umowa zależy od "osobistych przymiotów"
    > wykonawcy.

    jak wyzej.
    a czemu założyłeś, że denat był zleceniobiorcą? :)

  • 45. Data: 2011-01-29 00:27:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > tak właśnie nie jest.
    >
    > Wiekszosc ma zapis w regulaminie o rozwiązaniu umowy, ale kilka nie ma.

    W przypadku umów nazwanych, np. umowy o prowadzenie r-ku bankowego, wolę
    się nie wypowiedzieć.
    Ale jak umowa *nie* jest umową nazwaną, to łańcuszek wiedzie poprzez
    750 KC do 748 i 749 KC

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2011-01-29 01:02:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/28/2011 6:27 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > się nie wypowiedzieć.
    > Ale jak umowa *nie* jest umową nazwaną, to łańcuszek wiedzie poprzez

    odpisałem w drugim watku.

  • 47. Data: 2011-01-29 09:47:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011, witek wrote:

    > Skoro odpowiedź była ogólna

    A, rozumiem.

    > a czemu założyłeś, że denat był zleceniobiorcą? :)

    Bo wcześnie było :)
    Mój błąd.
    No to nie ma lekko.
    Czyli prawa i obowiązki dziedziczą spadkobiercy.

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2011-01-29 10:37:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.01.2011 10:47), Gotfryd Smolik news wrote:

    > A, rozumiem.

    > Bo wcześnie było :)
    > Mój błąd.
    > No to nie ma lekko.
    > Czyli prawa i obowiązki dziedziczą spadkobiercy.

    No to trzeba umowę wypowiedzieć, a nie wnosić o jej rozwiązanie.

    p. m.

  • 49. Data: 2011-01-29 17:15:11
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Fakt.
    Znajomy notariusz poleca mi zawsze tylko jedną kancelarię słowami "ten to
    uczciwy prawnik"...

    -----

  • 50. Data: 2011-01-29 22:12:26
    Temat: Re: Komornik sadowy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Niezle. Wychodzi 17,5 krotnosc przecietnego wynagrodzenia miesiecznego
    > za zwykly remanent.

    Kurna... Godzina pracy komornika kosztuje dziesiec razy tyle co przecietna
    godzina pracy Kowalskiego! I to z mocy prawa, ot tak...