  • 21. Data: 2006-04-28 11:05:13
    Temat: Re: Komornik i co dalej ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Szymon" <s...@o...pl> naskrobał/a w
    news:e2ss3r$c51$1@news.onet.pl:

    > Od kiedy

    Od 2003 roku bodajże.

    > i na jakiej podstawie?

    Wyroku TK.

    > Zasądzone przez sąd przedawnia się w momencie umorzenia sprawy przez
    > komornika?

    Oddaie sprawy do komornika przerywa bieg przedawnienia.

  • 22. Data: 2006-04-28 11:06:09
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <#k...@w...pl#> naskrobał/a w news:e2s5c4$eg4$1@inews.gazeta.pl:

    > każde co zostanie stwierdzone prawomocnym orzeczeniem sądu
    > nadanie klauzuli wykonalności BTE nie jest stwierdzeniem roszczenia

    A racja, nie spojrzałem na to.

  • 23. Data: 2006-04-28 12:00:03
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Od umorzenia sprawy przez komornika.

    Zabrzmialo to jakby się przedawniało od umorzenia sprawy przez komornika.
    Twój skrót, mój błąd.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 24. Data: 2006-04-29 16:18:39
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Wasilewski napisał:
    > Jak kolega spłacił kwotę główną, to jakby nie było ssanie od niego
    > odsetek jest czerpaniem korzyści z przestępstwa.

    Te odsetki to nie jest korzyść banku. One się mu należą.

    -------------------+
    -------------------+

  • 25. Data: 2006-04-29 16:23:57
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    gazeta wrote:
    > Bank w 1999 r wprowadził mnie w błąd i po wpłaceniu
    > przeze mnie głównego zadłużenia zgodnie z ustną umową nie umorzył mi odsetek

    W tym przypadku nie ma takiego pojęcia jak umorzenie, jest ugoda między
    wierzycielem a dłużnikiem. Ta wg tego co piszesz była zawarta, ale w
    formie takiej, jakby jej nie było (ustnej). A bez ugody zaprzestanie
    egzekucji należności nie znaczy, że przestaje ona być należna.

    Chyba że uda Ci się jeszcze z banku wyłudzić jakieś pismo, że faktycznie
    się umawialiście na rezygnację z odsetek (może ktoś jakąś notatkę o tym
    jeszcze ma w papierach). Ale wątpię.

    > odsetki przez siedem lat od tej kwoty narosły do 1803 zł. Przecież
    > gdybym wiedział o tym, że to jest tylko zawieszone, to mógłbym dawno spłacić
    > bez zbędnych odsetek.

    Potraktuj to jako opłatę za szkolenie praktyczne z kpc.

    -------------------+

  • 26. Data: 2006-05-05 17:20:57
    Od: "Zbyszek ZiPi" <z...@g...pl>

    Użytkownik "gazeta" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie!
    >
    > Może Wy mi wytłumaczycie o co tu chodzi i jak mam się zachować w rozmowie
    > z komornikiem.
    > dalej robić

    dziękuję za pomoc. Sprawę rozwiązałem pomyślnie dla mnie
    ZiPi