  • 11. Data: 2010-07-07 12:17:08
    Temat: Re: Komornik czy firma windykacyjna?
    Od: art <b...@g...com>

    >    Nie wiem ile Ci jest ktoś winien,

    Napisałem w pierwszym poście - ponad 12 000 zl

    Firma windykacyjna zabierze pewnie jakieś 15% - czyli koło 1800 zł
    (jeśli odzyskają całość oczywiście)

  • 12. Data: 2010-07-07 12:19:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Nieprawda.

    Co "nieprawda"?

  • 13. Data: 2010-07-07 12:25:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    art pisze:

    > Napisałem w pierwszym poście - ponad 12 000 zl
    >
    > Firma windykacyjna zabierze pewnie jakieś 15% - czyli koło 1800 zł
    > (jeśli odzyskają całość oczywiście)

    Jeśli pokrywają koszty, a dłużnikiem nie jest - dajmy na to -
    Polkomtel SA, gdzie ewentualna egzekucja to tylko formalność, to cena
    wydaje się bardzo uczciwa. Zawsze istnieje bowiem spore ryzyko, ze ta
    firma (czy to spółka z o.o., czy działalność gospodarcza) nie ma majątku
    uchwytnego przez komornika, co może skończyć się - zakładając dobrą wolę
    dłużnika - spłacaniem należności w wielu, wielu ratach, przez długi czas.

    Powodzenia.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-07-07 12:26:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Co "nieprawda"?

    Wyciąłem jeszcze bardziej, abyś zrozumiał ;)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-07-07 12:35:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Wyciąłem jeszcze bardziej, abyś zrozumiał ;)

    Ach, głupie czepianie się słówek.

    O tyle głupsze, że czepiłeś się go po wyrwaniu z kontekstu.

    Podpowiedź: "niewiele, ale zawsze to coś".

    Jak ktoś jest złośliwy, to może imputować, że miało to oznaczać, że nie
    istnieją firmy windykacyjne, którym może zdarzyć się wzięcie sprawy bez
    żadnej opłaty z góry.

  • 16. Data: 2010-07-07 12:35:41
    Od: art <b...@g...com>

    A jak jest z komornikiem?
    Trzeba już na samym wstępie wskazywać mu majątek do którego ma się
    dobrać, czy najpierw on sam robi rozeznanie (np. mozna zając konto
    bankowe, samochód itp)

    Druga sprawa: czy ktoś się orientuje czy w tym e-sad można własnie
    tego typu sprawy składać, bo co wpisze w internet o tej instytucji to
    piszą że tam zakładane są sprawy o energię elektr. i komórki (czyli
    masówka)

  • 17. Data: 2010-07-07 12:38:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    art pisze:
    > A jak jest z komornikiem?
    > Trzeba już na samym wstępie wskazywać mu majątek do którego ma się
    > dobrać, czy najpierw on sam robi rozeznanie (np. mozna zając konto
    > bankowe, samochód itp)

    Co do zasady trzeba wskazać majątek. Ale można również wskazać sposób
    sprawdzenia majątku ("proszę o sprawdzenie w ZUS/US/CEPIK itp.", "proszę
    zając konto dłużnika w banku X, Y, Z, A, B, C, D, ..." - może w którymś
    się trafi ;) )

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-07-07 13:01:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zenek pisze:

    > Sam jestes zalosny, a moze nawet pracujesz u jakich windykatorow

    Tak, pracuję, dlatego śmieszą mnie takie głupstwa, jakie wypisujesz.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-07-07 13:20:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zenek pisze:

    > Jesli sad zasadzi nakaz zaplaty wraz z kosztami od dluznika to on
    > pokrywa koszta komornicze. Dowiedz sie gdzie facet ma konta srawdz jaki
    > nr i jaki bank i zapodaj we wniosku o nakaz zaplaty. Raptem kilkanascie
    > minut roboty.

    Widzisz, Zenek, taki z Ciebie mądrala, a podstaw nie znasz. Przede
    wszystkim wierzyciel sam z siebie nie dowie się, gdzie dłużnik ma konta,
    chyba że dłużnik sam się kontami pochwali. Po drugie, we wniosku nie
    trzeba podawać numeru konta. Po trzecie, poszukiwanie majątku dłużnika
    to sprawa o wiele poważniejsza niż na kilkanaście minut roboty. Po
    czwarte, jeśli egzekucja jest bezskuteczna, wierzyciel kosztów egzekucji
    nie dostanie, i żadne nakazy zapłaty tego nie zmienią. Po piąte banki są
    na tyle nieruchawe, że jak dłużnik chce, to wypłaci z nich pieniądze
    zanim bank zdąży je zablokować itp. itd., ale jak ktoś przeczytał kpc i
    myśli, że wie wszystko o windykacji, to niech siedzi w swoim idyllicznym
    świecie.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-07-07 13:21:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zenek pisze:

    > Komornik moze jednak sciagnac od ciebie 15% oplate jesli:
    >
    > pierwszy - gdy postępowanie egzekucyjne zostało umorzone na wniosek
    > wierzyciela,

    Nieprawda.

    > drugi - gdy postępowanie egzekucyjne zostało umorzone z mocy samego
    > prawa, ponieważ wierzyciel w ciągu roku nie dokonał czynności potrzebnej
    > do dalszego prowadzenia postępowania lub nie zażądał podjęcia
    > zawieszonego postępowania.

    Nieprawda.

    --
    Lwiusz