  • 41. Data: 2006-02-22 22:18:19
    Temat: Re: Komornik chce moj telewizor :(
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > A ja mniemam, że autor wątku nie jest świadom, że jego "pozwalanie
    > mieszkać" w prawie się kwalifikuje jako ustna umowa użyczenia.

    Przecież nie ma znaczenia czy autor wątku wie jak to się kwalifikuje
    (jak to się nazywa). Ważne jest jaką umowę zawarł, niezależnie czy
    wiedział że ta akurat umowa nazywa się użyczeniem. Zawarł umowę która
    swą treścią odpowiada umowie użyczenia.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 42. Data: 2006-02-22 22:18:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1140645288.4315.70.camel@neptune.sakowski.pl Paweł
    Sakowski <p...@s...pl> pisze:

    > A ja mniemam, że autor wątku nie jest świadom, że jego "pozwalanie
    > mieszkać" w prawie się kwalifikuje jako ustna umowa użyczenia.
    Teoretycznie tak może być. Ale nie musi.

    > Skąd wziąłeś pojęcie "mieszkać formalnie"?
    Z korespondencji między mną (moim pełnomocnikiem) a gminą jako właścicielem
    wynajmowanej przeze mnie nieruchomości, która jest obecnie moją własnością.
    Pewnie lepiej byłoby: "faktycznie zamieszkuje", niech tam.

    > Mowa o osobie, która nie jest zameldowana, ale mieszka. Brak
    > zameldowania nie powoduje, że w magiczny sposób przestaje tam mieszkać.
    Zameldowanie nie powoduje magicznie, że ona tam mieszka. Zameldowanie to
    jedynie podanie miejsca pobytu, nie zaś obecności w nim.

    > Mieszka dalej.
    To trzeba udowodnić.

    Jotte

  • 43. Data: 2006-02-22 22:19:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtin5j$lut$2@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Naprawdę?
    Nie zrozumiałeś mnie, jak jasno wynika z mojej wypowiedzi ja w ogóle nie
    dopuszczam aby powstało podejrzenie iżbyś się mylił w czymkolwiek. Wadliwie
    odczytałeś moje intencje, co z pewnością spowodowane było zbytnim
    uproszczeniem argumentacji i nienaturalnym abstrahowaniem od punktu
    odniesienia.

    > Myślałem że rzadko popełniam TUTAJ błędy.
    Masz rację, jednak nie mogę ci przyznać słuszności, gdyż wiele aspektów
    wpływa na niejednoznaczność określenia kazusu, co zresztą nie jest
    decydujące dla ostatecznej kwalifikacji. Zwracam uwagę iż treść tej uwagi
    nie do końca konweniuje z faktami postrzeganymi obiektywnie.

    > Ale może teraz błądze.
    Tego nie twierdzę, aczkolwiek się nie wypieram, jednak nie mogę się z tym
    zgodzić.

    > Może być podał jakieś błędy do których się nie przyznałem?
    Z całą pewnością, chociaż ostrożność procesowa nakazuje mi zachowanie daleko
    posuniętej dyskrecji, stąd jest to proceduralnie wykluczone.

    > Naprawdę? Zawsze wydawało mi sie że normalnie rozmawiam, ale może znów
    > się mylę.
    Z całą pewnością mogę stwierdzić, że w ogóle nie to być może miałem na
    myśli.

    Jotte

  • 44. Data: 2006-02-22 22:20:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ape napisał(a):

    > serio?:
    > przeciez "Nie trzeba brać wszystkiego dosłownie. Trzeba jeszcze
    > odrobinę pomyśleć." {Johnson}

    Cytując to na okrągło okazujesz że nie stosujesz drugiego zdania mojej
    wypowiedzi.

  • 45. Data: 2006-02-22 22:23:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > odczytałeś moje intencje, co z pewnością spowodowane było zbytnim
    > uproszczeniem argumentacji i nienaturalnym abstrahowaniem od punktu

    Znów cię nie rozumiem. Napisz to w taki języku (takimi słowami) bym
    zrozumiał.

> [...]
    > decydujące dla ostatecznej kwalifikacji. Zwracam uwagę iż treść tej uwagi
    > nie do końca konweniuje z faktami postrzeganymi obiektywnie.

    jw.

  • 46. Data: 2006-02-22 22:26:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    Marcin Wasilewski napisał:
    > Brak równości stron wobec prawa.

    Acha. Czyli dla zachowania równości stron należy pozwolić także
    dłużnikowi dokonywać zajęć w domu komornika?

    stroną jest tutaj komornik i osoba trzecia, tj. nie będąca dłużnikiem.

    Jeśli komornik chce coś zająć, co znajduje się poza własnym lokalem
    dłużnika,
    a istnieje uzasadnione podejrzenie, że należy do dłużnika, to powinien podać
    taką osobę do sądu o wydanie rzeczy należącej do dłużnika na poczet
    zaspokojenia długu. I wtedy jeśli w sądzie udowodni, że TV należy do
    dłużnika to dopiero powinien mieć prawo go zająć. Bo teraz to jest tak, że
    komornik w imię sprawiedliwości i interesu wierzyciela działa często na
    szkode osób, które dłużnikami nie są.

  • 47. Data: 2006-02-22 22:30:42
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtiobj$pgl$4@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Znów cię nie rozumiem. Napisz to w taki języku (takimi słowami) bym
    > zrozumiał.
    Niestety nie mogę zgodzić się z takim ujęciem i stanowczo odcinam się od
    wszelkich przejawów takiej interpretacji faktów wynikających z naszej
    dyskusji. Twoje stanowisko uważam za przejaw postawy tendencyjnej, by nie
    rzec - wrogiej postawy wobec mojej osoby i prezentowanych przeze mnie
    poglądów, których w dodatku nie ujawniłem. Klaustrofobiczna niechęć nie
    stanowi dobrego punktu wyjścia do konstruktywnej dyskusji mającej zaowocować
    rzeczowymi wnioskami i ustaleniami dlategojest jałowa i bezproduktywna z
    pratycznego punktu widzenia.

    Jw.

    Jotte

  • 48. Data: 2006-02-22 22:34:48
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > Naprawdę? Myślałem że rzadko popełniam TUTAJ błędy. Ale może teraz
    błądze.
    > Może być podał jakieś błędy do których się nie przyznałem?

    odpowiedz mi, a potem pogadamy. ok?

    > Naprawdę? Zawsze wydawało mi sie że normalnie rozmawiam, ale może znów
    > się mylę.

    jakos mi nie odpowiedziales.
    czyzby jotte mial racje?

    --
    pozdro
    ape

  • 49. Data: 2006-02-22 22:38:44
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > Znów cię nie rozumiem. Napisz to w taki języku (takimi słowami) bym
    > zrozumiał.

    no dobra. przyjme, ze mozesz nie zrozumiec innych...
    ja spytalem o twoje wlasne slowa. mysle, ze z grubsza rozumiesz co
    piszesz...
    odpowiesz w koncu czy jak piskorz sie bedziesz wil i miotal?

    myslec mozesz. popgadamy gdy odpowiesz na moje konkretnie zadane pytanie
    :)))))))

    --
    pozdro
    ape

  • 50. Data: 2006-02-22 22:40:53
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:dtin56$j98$1@inews.gazeta.pl...

    > Daj, spokój, przecież to Johnson. :-D

    przeciez wiem jakiego slizgacza probuje przyszpilic :-)
    najwyzej da mi plonka z rozpaczy :)))))))))))))))

    --
    pozdro
    ape