  • 11. Data: 2019-02-02 13:08:58
    Temat: Re: "Komenda może zapłacić za pobyt w więzieniu" - żart czy realna możliwość?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.02.2019 o 13:05, Piotrek pisze:

    > Mnie już nic nie zdziwi od czasu, kiedy dział prawny jednego z polskich
    > banków stwierdził w oficjalnym piśmie, że pracownika ich banku nie można
    > pociągnąć do odpowiedzialności za kradzież pieniędzy z konta jednego
    > z klientów, bo do obowiązków tego pracownika nie należało okradanie klientów
    > tego banku.

    To trochę jak tu tłumaczono, dlaczego policjanta nie można oskarżyć o
    pobicie (a już zwłaszcza ze skutkiem śmiertelnym) - to nie należy do
    jego obowiązków. No i co zrobisz, jak takie rzeczy czytasz?

    Shrek

  • 12. Data: 2019-02-02 13:12:07
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Piotrek <p...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > pociągnąć do odpowiedzialności za kradzież pieniędzy z konta jednego
    > z klientów, bo do obowiązków tego pracownika nie należało okradanie klientów

    Nic nie przekręciłeś? _Pracownika_ się nie da, czy banku miało się nie dać?

    Jeszcze większe bezczelności prawnicy piszą jak się trzeba wykręcać.
    Patrz opisy "gry na czas/lata" mecenasa Giertycha.

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2019-02-02 18:59:22
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 02.02.2019 o 13:08, Shrek pisze:

> [...]
    > pobicie (a już zwłaszcza ze skutkiem śmiertelnym) - to nie należy do
    > jego obowiązków. No i co zrobisz, jak takie rzeczy czytasz?

    Zawsze możesz zmienić temat ;) (vide: a.filip)

  • 14. Data: 2019-02-02 19:04:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-29 o 18:34, Piotrek pisze:
> [...]
    > taka opcja? Czy ktoś chwyci się tej interpretacji i zaryzykuje
    > wystawienie Polski na międzynarodowe pośmiewisko

    Logika pachnie mi jakimś stanowiskiem komisarza unijnego ;-)

  • 15. Data: 2019-02-02 19:05:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.02.2019 o 18:59, MK pisze:

    > Zawsze możesz zmienić temat ;) (vide: a.filip)

    Nie zmieniam tematu. Przedpisca napisałał o sytuacji banku i jego
    pracownika jako przykład absurdalnego rozumowania, to dodałem identyczny
    przykład, poruszany na tej grupie przez policjanta w stosunku do
    policjantów.

    Shrek

  • 16. Data: 2019-02-02 21:31:59
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    > Nic nie przekręciłeś? _Pracownika_ się nie da, czy banku miało się nie dać?

    To autentyk Lukas Banku sprzed kilku lat. Stanowisko było takie, że poszkodowany może
    sobie pozywać pracownika jeśli chce, ale bank umywa rączki i kasy nie odda. Dziwnym
    trafem krótko po tym, jak największe polskie portale narobiły temu bankowi smrodu,
    przedstawiając komiczną interpretację jego działu prawnego, bank jednak zmienił
    zdanie i szybko oddał klientowi kasę.

  • 17. Data: 2019-02-02 21:53:58
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Piotrek <p...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
> [...]
    > polskie portale narobiły temu bankowi smrodu, przedstawiając komiczną
    > interpretację jego działu prawnego, bank jednak zmienił zdanie i

    Fragment pisma banku:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Okradziony-jubiler-
    kontra-Lukas-Bank-1836549.html
    > Okradziony jubiler kontra Lukas Bank ; 2008-09-26

    Zmiana frontu:
    http://di.com.pl/okradziony-klient-lukas-bank-zmieni
    a-zdanie-23683
    > Okradziony klient - LUKAS Bank zmienia zdanie ; 01-10-2008,

    Znaleźć nie było trudno ale wolę podać "do archiwum" bo parę razy
    trafiłem na przypadki "sklerozy googla" przy wyszukiwaniu spraw sprzed
    kilkunastu lat (zapamiętałem akurat sprawy nie prawnicze).

    --
    A. Filip