  • 91. Data: 2010-01-28 17:42:19
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:b70ec9e1-4b04-4db6-a87d-b8ae918696f6@l11g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On Jan 28, 12:10 pm, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
    > Polska zostala po 1989 roku zdemontowana i demontaz trwa nadal... Dzis
    > przeczytalem kolejny "kwiatek" o latwosci wywalania zalegajacych z
    > czynszem
    > lokatorow! Pieknie!!!
    > Teraz panstwo bedzie za pol darmo sprzedawac lokale z lokatorami po
    > sprzedazy prywatny wlasciciel podniesie czynsz o 1000% i wyeksmituje
    > lokatora bez zbednych problemow... Za pol ceny przejmie kamienice warte
    > miliardy!
    > Czy to mozna skonczyc?

    Ojej, a wspolczucia dla kogos kto ciezko pracowal cale zycie zeby sie
    dorobic, kupil jakas nieruchomosc na wynajem i ma problem z leserami,
    ktorzy nie chca placic czynszu to juz brak?

    Dlaczego Panstwo ma pozwalac na funkcjonowanie kogos, kto korzysta z
    czyjegos domu/mieszkania i za to nie placi bo go nie mozna
    eksmitowac? :)

    Czytaj ze zrozumieniem nie tylko grupy ale ustawy!
    Ta ustawa ma na celu ulatwic przejecie panstwowych nieruchomosci. Po to
    zostala stworzona.
    Jesli bylby w niej zapis chroniacy lokatora panstwowego lokalu to bylo by
    czemu przyklasnac.
    Zrozum, bedzie w Warszawie kamienica odbudowana przez panstwo po wojnie,
    utrzymywana przerz 65 lat z podatkow. Beda mieszkac tam ludzie od
    dziesiecioleci za male pieniadze, czesto sa to biedni ludzie lub o bardzo
    marnych dochodach. Przyjdzie taki cwaniak do rady warszawskiej np. maz Hanki
    od Bufetowych i zacznie poprzez podstawione osoby wykupywac takie kamienice
    i lokale za pol ceny bo mozna wowczas sprzedac za pol ceny jesli dom jest z
    lokatorami, potem podosi czynsz o 1000% do absurdow! (przyklad pewna osoba
    placila za 1m2 jakies 5zl za czynasz, po sprzedaniu mieszkania prywatny
    podniusl czynsz do 1500zl za metr2! naturalnie po miesiacu pojawil sie
    komornik...)
    Rozumeisz teraz? I takie osoby w dosc krotkim czasi eprzejam wiekszosc jak
    nie calosc lokali panstwowych za pol ceny... Dlaej tego nie rozumiesz?

  • 92. Data: 2010-01-28 21:43:28
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Sty, 18:42, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
> [...]
    >
    > Czytaj ze zrozumieniem nie tylko grupy ale ustawy!
    > Ta ustawa ma na celu ulatwic przejecie panstwowych nieruchomosci. Po to

    Ktorej ustawy bo zdaje sie, ze zadnej konkretnej nie przywolales. Jak
    powiesz jakiej to przeczytam :)

    > Jesli bylby w niej zapis chroniacy lokatora panstwowego lokalu to bylo by
    > czemu przyklasnac.

    A czemu w Panstwowym mozna nie placic czynszu? Rozumiem zeby Panstwo w
    ramach opieki spolecznej kogos z czynszu zwolnilo z uwagi na jakies
    wypadki losowe, chorobe ect.

    Ale jesli ktos ma placic czynsz to niech go placi, nawet - a byc moze
    zwlaszcza - ze to Panstwowe.

    Nie znam lokalu mieszkalnego w Polsce, nalezacego do Panstwa/samorzadu
    ect. ect. w ktorym czynsz bylby bliski do rynkowego. Jesli ktos dosaje
    od Panstwa mieszkanie za % rynkowego czynszu to niech to doceni i
    placi w terminie :)

    W Warszawie w 2009 sredni czynsz mieszkania komunalnego wynosil 2 zl
    za metr (i to od 2000 bo przez 9 lat nie podnoszono czynszu w
    Warszawie).

    Sorry to juz i tak genialna pomoc od Panstwa czynsz np. 100 zl za 50m
    mieszkania w centrum Warszawy [lokale komunalne to glownie centrum].
    Samotna osoba z niskimi dochodami moze mieszkac i w 25 metrowej
    kawalerce - czynsz 50 zl.

    Wiele mieszkan zajmuja osoby, ktore te mieszkania zupelnie nie sa
    potrzebne w sensie ekonomicznym (bo maja powazne dochody) tylko wczuli
    klimat, ze mozna miec mieszkanie w centrum Warszawy i za nie nie
    palcic :)

> [...]
    > utrzymywana przerz 65 lat z podatkow. Beda mieszkac tam ludzie od
    > dziesiecioleci za male pieniadze, czesto sa to biedni ludzie lub o bardzo

    Jednen z najwiekszych urban-mitow Warszawy - 1/4 mieszkan komunalnych
    maja ludzie, ktorzy tych mieszkan nie potrzebuja. Ludzie ktorzy
    mieszkan potrzebuja najczesciej sa po prostu na liscie oczekujacych :)

> [...]
    > i lokale za pol ceny bo mozna wowczas sprzedac za pol ceny jesli dom jest z

    Po pierwsze skad pomysl, ze ktos to bedzie sprzedawal? Akurat w
    Warszawie miasto buduje nowe bloki komunalne nawet w centrum miasta -
    patrz osiedle na Piaskowej.

    Nie zaobserwowano jakos problemu masowej wyprzedazy lokali komunalnych
    w Wawie, lokali tych systematycznie przybywa. Jedyne lokale jakie
    bywaja "tracone" to mienie odzyskane - ale z drugiej strony co sie
    dziwic - jak Panstwo ukradlo, niech Panstwo odda.

> [...]
    > placila za 1m2 jakies 5zl za czynasz, po sprzedaniu mieszkania prywatny
    > podniusl czynsz do 1500zl za metr2! naturalnie po miesiacu pojawil sie

    Przyklad: pewna babka drugiej babce podawala gowno w czapce. Podobny
    konkret jak Twoj.

    Nie przecze prywatni wlasiciele sa rozni: sa tacy, ktorzy walcza
    jedynie o rynkowy czynsz, sa tacy, ktorzy za wszelka cene chca sie
    pozbyc lokatorow. Roznie bywa. Ale jak czlowiek kupil nieruchomosc,
    jest jej wilascielem to IMO moze sobie robic co chce. W czym problem?

    Po prostu nie rozumiem z czego wynika glebokie wspolczucie jedynie dla
    jednej strony. Dlaczego stawiasz sprawe na zasadzie czarnego i
    bialego.

    Prawda jest taka, ze Polska juz kiedys byla sadzona za prawodastwo
    ograniczajace prawo wlasnosci nieruchomosci.

    Inna sprawa, ze nie da sie skutecznie w Polsce z dnia na dzien
    ustanowic czynszu 1500 zl za metr i skutecznie go egzekfowac :)

    > Rozumeisz teraz? I takie osoby w dosc krotkim czasi eprzejam wiekszosc jak
    > nie calosc lokali panstwowych za pol ceny... Dlaej tego nie rozumiesz?

    Nie ja to doskonale rozumiem tylko moim zdaniem to zupelnie nie jest
    zaden problem. Prywatny wlasciciel powinien miec swobode w swojej
    nieruchomosci, absolutna. Jesli kupil kamienice od Panstwa to nie
    zmienia to faktu, ze jest to juz jego kamienica.

    Jak dla mnie Panstwo moze nie posiadac zadnych lokali. Nie uwazam zeby
    istotna rola Panstwa bylo zaspokojanie potrzeb mieszkaniowych
    mieszkancow poprzez lokale komunalne :) Sorry moim zdaniem nie od tego
    jest Panstwo.

    A jak juz koniecznie Panstwo chce to robic to moze robic to taniej i
    efektywniej niz przez utrzymywanie drogich lokali w starych
    kamienicach w centrum Warszawy. Niech w cholere sprzedadza te
    kamienice nawet jutro, po co komu komunalne lokale na Nowym Swiecie?

    Niech buduja tanie bloki na Ursusie :)

  • 93. Data: 2010-01-28 21:52:38
    Od: BK <b...@g...com>

    Swoja droga - przyklad z zycia bardziej Ci znany.

    AFIR - w UK czynsze najmu sa wolne, Panstwo zasadniczo nie ingeruje w
    rynek mieszkaniowy (z wyjatkiem dofinansowania czynszow), wiekszosc
    mieszkan socjalnych sprzedal rzad Thachter ;)

    Swiat jakos sie od tego nie skonczyl.

    Dlaczego u nas ma byc inaczej?

    Uwolnic czynsze, sprzedac ludziom mieszkania [nawet tym obecnym
    lokatorom z jakimis znizkami, albo inwestorom cale kamienice - mnie
    tam ryba]. I niech sie kreci.

    Jak Panstwo bedzie stac [chodz osobiscie uwazam to raczej za glupote]
    niech doplaca ludziom do czynszow.

    Ale po co Panstwo ma sie bawic w wlasciciela ziemskiego?

  • 94. Data: 2010-01-28 22:14:18
    Od: BK <b...@g...com>

> [...]

    > zostala stworzona.
    > Jesli bylby w niej zapis chroniacy lokatora panstwowego lokalu to bylo by

    O zalapalem ustawe o ktorej piszesz. No niestety wychodzi, ze Ty masz
    problem z czytaniem ze zrozumieniem - mowisz o nowej ustawie o najmie
    okazjonalnym. Ale ta ustawa w zaden sposob nie wplywa na prawa
    lokatorow w lokalach komunalnych/panstwowych.

    Najem okazjonalny to ustawa regulujaca najem rynkowy - i w zaden
    sposob nie odnosi sie do kwestii lokali panstwowych. Nawet jesli lokal
    zostanie sprzedany to nie ma mozliwosci zmiany umowy najmu z pelna
    ochrona lokatora na najem okazjonalny.

    Najem okazjonalny to ustawa odnoszaca sie jedynie do osob
    wynajmujacych mieszkania na zcas okreslony na komercyjnych zasadach od
    prywatnych wlascicieli. Od poczatku trzeba zawierac taka specjalna
    umowe, od pocztaku trzeba notarialnie poddac sie egzekucji i wskazac
    lokal do ktorego " w razie co" bedzie sie eksmitowac.

    Taki najem to raczej ulatwienie dla mlodych pracujacyh lub studentow i
    osob im wynajmujacych mieszkanie :)

  • 95. Data: 2010-01-29 01:31:49
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Swoja droga - przyklad z zycia bardziej Ci znany.

    No zobaczmy....

    > AFIR - w UK czynsze najmu sa wolne, Panstwo zasadniczo nie ingeruje w
    > rynek mieszkaniowy (z wyjatkiem dofinansowania czynszow), wiekszosc
    > mieszkan socjalnych sprzedal rzad Thachter ;)

    Etam, sprzedaje sie do dzis! Malo dzis w wiekszosci council (gmina)
    mieszkaniami socjalnymi zajmuja sie prywatne firmy.

    > Swiat jakos sie od tego nie skonczyl.

    Ale poczekaj, sprawdz jakie sa prawa lokatora w Polsce i w UK!
    Bo to sie liczy, a nie stan prawny do kogo nalezy budynek.
    Czlowiek by przezyc i sie rozwijac musi miec trzy rzeczy:
    -pozywienie
    -wode
    -dach nad glowa

    jesli ktorejs rzeczy nie ma lub kilku nastepuje powolna lub nie smierc. Brak
    rozwoju.
    W poslce najczesciej obiawia sie to w zimie...
    W rejonach afryki to brak wody, w Iraku brak pozywienia...
    Czy to znaczy, ze Polska ma wygladac jak Bangladesz? Czy lepiej niech
    wyglada jak Francja?
    Czy przez to, ze rzady zachodnich panstw doplacaja do czynszy (nierzadko
    100%) gospodarki tych krajow sie zawalily - czy jak ty to piszesz: swiat sie
    skonczyl?
    Z obserwacji pozycji np. UK wynika, ze wercz odwrotnie, to tylko polepsza
    standad zycia obywateli.

    > Dlaczego u nas ma byc inaczej?

    I jest inaczej! W Poslce przpeisy, prawa lokatorskie praktycznie nie
    istnieja, jesli je porownac z UK.

    > Uwolnic czynsze, sprzedac ludziom mieszkania [nawet tym obecnym
    > lokatorom z jakimis znizkami, albo inwestorom cale kamienice - mnie
    > tam ryba]. I niech sie kreci.

    Ale w sl;ad za tym musi isc odpowiednia ustawa -prawo chroniaca lokatora,
    inaczej za pol roku bedziesz miec armie bezdomnych, i pomor w ziemie jak za
    okpucaji, ale tego chyba nikt nie chce prawda? A moze jednak w Poslce to
    modne?

    > Jak Panstwo bedzie stac [chodz osobiscie uwazam to raczej za glupote]
    > niech doplaca ludziom do czynszow.

    Dlaczego glupote?
    Jesli kogos nie stac na mieszkanie to co ma mieszkac pod mostem?
    A moze na dworcu?
    A co w zimie, ma umrzec z wychchlodzenia... czy to znaczy, ze chcialbys by w
    Polsce cofnac sie do sredniowiecza? A co ze zdobyczami cywilizacji? Pewnie
    to dzielo szatana... tak?

    > Ale po co Panstwo ma sie bawic w wlasciciela ziemskiego?

    A po co panstwo?\
    Od czego jest panstwo?
    Moze sprywatyzowac prezydenta, sejm, policje, wojsko?
    Po co tobie jest potrzebne panstwo? (pytam serio)

  • 96. Data: 2010-01-29 06:06:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Sty, 02:31, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > I jest inaczej! W Poslce przpeisy, prawa lokatorskie praktycznie nie
    > istnieja, jesli je porownac z UK.

    Zartujesz sobie? Obecnie w Polsce lokatorzy maja czynsz regulowany
    [tego nie ma w UK] i absolutny zakaz eksmisji na bruk [mozna
    eksmitowac jedynie do lokalu zastepczego lub socjalnego, zima nie
    mozna eksmitowac wcale, kobiet w ciazy ect. nie mozna eksmitowac
    nigdy].

    Gdzie masz wieksza ochrone lokatora w UK? Czym ona sie przejawia?

> [...]
    > okpucaji, ale tego chyba nikt nie chce prawda? A moze jednak w Poslce to

    Mamy odpowiednia ustawe. Istnieje ustawa o ochronie praw lokatorow.
    Tak bardzo chroni ona prawa lokatorow, ze wielu prywatnych wlascicieli
    mieszkan i najemcow [takich, ktorzy na serio szukaja mieszkania, a
    maja czym zaplacic] tworzy szra strefe - nie podpisuja oficjalnych
    umow bo ochrona lokatora zabija biznes wynajmowania mieszkan ;)

    Natomiast z ochrony tej korzystaja wszyscy w lokalach komunalnych,
    kamienicach ect. :)

    Z tej ustawy wynikaja m.in. ogarniczenia w podwyzkach/wysokosci
    czynszu :)

> [...]
    > Polsce cofnac sie do sredniowiecza? A co ze zdobyczami cywilizacji? Pewnie

    Szczerze mowiac nie uwazam socjalizmu za zdobycz cywilizacji i
    faktyczni, gdybym uznal istnienie szatana, to zapewne socjalizm bylby
    jego ulubionym systemem. Nie ma nic bardziej demonicznego jak
    odbieranie ludziom wlanosci i wolnosci w imie "sprawiedliwosci
    spolecznej".

    Jestem w stanie zaakcetowac sytuacje, w ktorej Panstwo doplaca do
    czynszow np. inwalidom wojennym czy ludziom szczegolnie dotknietym
    przez los ale to powinna byc jakas wyjatkowa praktyka, w sytuacjach
    kiedy ktos jest na 100% pod "zyciowa" sciana.

    Natomiast nie widze sensu sponsorowania absolutnie kazdego nieroba,
    lenia, patalacha ect. w kraju. Zyjemy w kraju gdzie 80% korzystajacych
    z opieki spolecznej/socjalnych udogodnien/wczesniejszych emerytur ect.
    po prostu nas wykorzystuje.

    W Warszawie pobudowano nowoczesne osiedle komunalnych czynszowek -
    ladne nowe bloki w okolicach Ronda Babka. Jest tam chyba z 600
    mieszkan. Wiekszosc lokatorow, ktora dostala te mieszkania z czynszem
    do 6 zl za metr tego czynszu nie placi. Natomiast na praktycznie
    kazdym balkonie jest antena satelitarna, a na parkingach stoja niezle
    auta.

    Po pomoc Panstwa w ogromnym % w pierwszej kolejnosci dobijaja sie
    cwaniaki, ktorzy wykombinowali, ze w Polsce da sie zyc jedynie
    kobinujac, a nie pracujac ;)

    > A po co panstwo?\
    > Od czego jest panstwo?
    > Moze sprywatyzowac prezydenta, sejm, policje, wojsko?
    > Po co tobie jest potrzebne panstwo? (pytam serio)

    Prezydenta, sejmu ect. bym nie prywatyzowal [ale juz mozna polaczyc
    funkcje glowy panstwa z funkcja szfa rzadu, po kij placic dwum
    kolesiom spierajacym sie o krzeslo ;) - podobnie w cholere mozna senat
    zlikwidowac].

    Dobre Panstwo to takie ktore nie wtraca sie zbytnio w zycie obywateli
    - broni ich wojskiem i policja, zapewnia wymiar sprawiedliwosci,
    ustala pewne ramy w zyciu za pomoca ustaw. Nie jest potrzebne Panstwo,
    ktore grabi czesc obywateli po to zeby - po potraceniu gigantycznej
    prowizji na utrzymanie urzednikow i biurokracji - dac innej grupie.

    Opieka zdrowotna, spoleczna, renty, emerytury, becikowe ect. ect. - to
    wszystko powinno byc ograniczone do absolutnego minimum bo jedynie
    zarabiaja na tym urzednicy i kombinatorzy. Traca ludzie zaradni
    zyciowo - pracujacy, prowadzacy male firmy - od poczatku kariery
    zawodowej wrzuca sie ichw kierat placenia nawet 50% podatkow na rzecz
    utrzymania "spolecznie wykluczonych" tak, ze sie ta nasza klasa
    srednia jakos nie moze wyksztalcic.

  • 97. Data: 2010-01-29 08:57:25
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > I twoja wiarygodność z kapitałem zakładowym w wysokości 5tysięcy jest
    > kurewsko powalająca na kolana :)))))))))
    > Nawet samochodu nie dostałbyś w kredyt :)
    > O PK pewne czytałeś? I innych kfiatkach i niuansach związanych z osobami
    > prawnymi i spółkami prawa handlowego?
    > hehe - szpanować chcesz jako "pan prezes" :))))

    prowadzac DG odpowiadasz calym majatkiem. To jest zajebisty minus. I nie
    zakladam, ze ktos robi jakies przekrety ale w biznesie rozne rzeczy sie
    zdarzaja.

    Icek

  • 98. Data: 2010-01-29 08:58:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No, gaz i ropę też kupujemy poza granicami Polski (tam gdzie jest tańsza)
    > wcale z tym nie ma żadnych problemów, no żadnych po prostu. WAIRL
    > czlowieku!

    taaaaaaa, wlasnie podpisalismy kontrakt terminowy na 28 lat za cene
    przekraczajaca dwukrotnie kontrakty spotowe

    Icek

  • 99. Data: 2010-01-29 09:04:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > czyli wysuwasz tezę że ci pracownicy po prostu siedzą i pierdzą w stołki i
    > nie wypracowują przychodu dla tej firmy - tak?
    > Bo skoro stać na zatrudnienie dwudziestu ludzi to chyba nie składają
    > długopisów i przedsiębiorca potrafi myśleć - bo ciężko mi wyobrazić sobie
    > że on do tego interesu dokłada.

    no OK, chce zalozyc firme skladajaca dlugopisy. Zabronisz?

    Czy pracownik skladajacy dlugipisy jest gorszy? Czemu on ma pracowac za 900
    zlotych ??

    Jemu tez trzeba dac z 3000 netto na reke aby mogl godnie zyc.

    Czyli jednak dopuszczasz, ze sa zawody w ktorych zarabia sie najmniej
    (skladanie dlugopisow)

    Icek

  • 100. Data: 2010-01-29 09:09:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 09:57:25 +0100, Icek napisał(a):

    > prowadzac DG odpowiadasz calym majatkiem. To jest zajebisty minus. I nie
    > zakladam, ze ktos robi jakies przekrety ale w biznesie rozne rzeczy sie
    > zdarzaja.

    Zapominasz o odpowiedzialności członków zarządu?
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/odpowiedzialnosc;za;dlugi;spolki;z;o;o;,91,0,22
    0507.html