  • 1. Data: 2005-07-04 07:49:19
    Temat: Kolizja samochodu z rowerem na ścieżce rowerowej....
    Od: "Łukasz" <l...@w...poczta.onet.pl>

    Witam
    Sytuacja na szczęście czysto teoretyczna: jest wyasfaltowana, oznaczona
    ścieżka rowerowa wokół jeziora, i tylko ścieżka rowerowa. W przypadku
    zdarzenia jak w temacie, kto i jaką poniesie odpowiedzialność w przypadku
    gdy podczas kolizji zostanie np. zadrapany lakier lub wgięta blacha na
    samochodzie. Wiadomo, że kierowca swoim samochodem nie powinien się tam
    znaleźć, ale z drugiej strony ponosi on jakąś stratę wyrządzoną przez
    rowerzyste. Zakładamy dla uproszczenia, że rowerzyście jak i jego pojazdowi
    nic sie nie stało....

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2005-07-04 07:52:26
    Od: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>

> [...]
    > znaleźć, ale z drugiej strony ponosi on jakąś stratę wyrządzoną przez
    > rowerzyste. Zakładamy dla uproszczenia, że rowerzyście jak i jego

    jestes widac kierowca a nie rowerzysta :)
    wgieta blacha w samochodzie oznacza rozwalony rower i leb u rowerzysty.
    skoro mi nie wolno jechac jezdnia, jesli obok jest sciezka to jakim prawem
    zasmierdzajacy powietrze samochod moze jechac po sciezce rowerowej?

  • 3. Data: 2005-07-04 08:09:10
    Od: "Łukasz" <l...@w...poczta.onet.pl>

    > jestes widac kierowca a nie rowerzysta :)
    > wgieta blacha w samochodzie oznacza rozwalony rower i leb u rowerzysty.

    Jestem i kierowcą i rowerzystą (z równym umiłowaniem jednego jak i drugiego
    środka lokomocji ;-) ..... a post piszę jako rowerzysta właśnie...
    niekoniecznie rowerzyście musi się coś stać..... przecież może zarysować
    lakier bokiem kierownicy jeśli nie ma tam osłon.Chciałem się tylko
    dowiedzieć czy rowerzysta może zostac pociągnięty do jakiejkolwiek
    odpowiedzialności za straty wyrządzone na samochodzie. Oczywiście w
    przypadku gdy rowerzyście i jego rowerowi, odpukać, coś się stanie wtedy
    sytuacja jest jasna chociaż mniej "miła" dla rowerzysty....

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 4. Data: 2005-07-04 08:18:39
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Łukasz napisał(a):

> [...]
    > dowiedzieć czy rowerzysta może zostac pociągnięty do jakiejkolwiek
    > odpowiedzialności za straty wyrządzone na samochodzie.

    Pociągnięty do odpowiedzialności będzie winny kolizji( wandalizmu,
    wykroczenia) To, że samochód stał na ścieżce rowerowej nie rozgrzesza
    rowerzysty. Jeżeli oba pojazdy jechały po ścieżce i się zderzyły, to
    winny będzie pewnie kierowca samochodu. Jak samochód sobie stał, a
    rowerzysta celowo podjechał i np. porysował , to za szkodę materialną
    zapłaci rowerzysta, a kierowca samochodu też może dostać mandatnp. za
    złe parkowanie.

    A oto podobny autentyczny przykład : Właściciel samochodu wkurzony
    ciągłymi włamaniami zostawił na siedzeniu pod kocykiem deskę z
    gwoździami. Złodziej się włamał do samochodu, usiadł i się nadział. Obaj
    zostali ukarani : złodziej za wybitą szybę, właściciel za spowodowanie
    ciężkiego zranienia złodzieja. Właściciel dostał surowszą karę.
    Przestępca też ma swoje prawa :-)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-07-04 08:41:41
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    gogo wrote:

    > Przestępca też ma swoje prawa :-)

    Niestety w naszym kraju tak jest, ze zlodziej/bandyta ma wieksze prawa
    niz poszkodowany/potencjalna ofiara ;((((((

    --
    Film: Sin City - Miasto Grzechu ................ http://tiny.pl/h63x
    Richard Morgan - Modyfikowany Węgiel ........... http://tiny.pl/h63w

  • 6. Data: 2005-07-04 12:46:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Łukasz wrote:
> [...]
    > znaleźć, ale z drugiej strony ponosi on jakąś stratę wyrządzoną przez
    > rowerzyste. Zakładamy dla uproszczenia, że rowerzyście jak i jego pojazdowi

    stoi, czy jedzie?
    Jak stoi, to rowerzysta,
    jak jedzie i samochód wpakował się na ścieżkę dla rowerów to samochód.

  • 7. Data: 2005-07-04 14:18:39
    Od: "Łukasz" <l...@w...poczta.onet.pl>

    > stoi, czy jedzie?
    > Jak stoi, to rowerzysta,
    > jak jedzie i samochód wpakował się na ścieżkę dla rowerów to samochód.

    ...no i to chyba wszystko na temat

    Dziekuje i pozdrawiam
    Łukasz

  • 8. Data: 2005-07-04 16:55:00
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Łukasz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał:

    >kto i jaką poniesie odpowiedzialność w przypadku
    >gdy podczas kolizji zostanie np. zadrapany lakier lub wgięta blacha na
    >samochodzie.
    Co za pytanie, jeśli winnym jest kierowca samochodu to oczywiste, ze
    sam sobie naprawi z AC [i kupi rower rowerzyście;-)]

    Artur Golański

  • 9. Data: 2005-07-04 18:56:14
    Od: "Łukasz" <l...@n...poczta.onet.pl>

    > Co za pytanie, jeśli winnym jest kierowca samochodu to oczywiste, ze
    > sam sobie naprawi z AC [i kupi rower rowerzyście;-)]

    Co za odpowiedź....a gdzie ja napisałem, że winny jest kierowca?

    ..a co do nowego roweru to niemam aż takich skłonności
    kaskadersko-samobójczych żebym w ten sposób się poświęcał w celu
    "załatwienia" sobie nowego bicykla ;-)

    pzdr
    Łukasz

  • 10. Data: 2005-07-05 17:52:16
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Łukasz" <l...@n...poczta.onet.pl> napisał:

    >a gdzie ja napisałem, że winny jest kierowca?
    W temacie swego listu ;-)
    Chyba, że używając nieprecyzyjnego słownictwa "ścieżka rowerowa" nie
    miałeś na myśli oznakowanej 'drogi dla rowerów'.

    Artur Golański