  • 61. Data: 2017-01-22 23:13:12
    Temat: Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 02:14:52 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > A będąc pozwanym w takiej sytuacji mam jakieś obowiązki? Muszę się stawić
    > na przesłuchanie jako kto - świadek, pozwany? Można złożyć wyjaśnienie na
    > piśmie? No i który sąd jest właściwy? Facet mieszka pod Radomiem, wolałbym
    > jednak sąd w Warszawie :)

    Co kto musi to nie wiem.
    Co do obrony, to chyba już ubezpieczyciel się będzie bronił.
    Ty możesz tam najwyżej świadkować.

    Właściwość sądu:
    http://wypadkidrogowe.info/wlasciwosc-sadu-w-sprawie
    -o-odszkodowanie-z-ubezpieczenia-oc-posiadaczy-pojaz
    dow-mechanicznych/

    > I wtedy też on z ubezpieczycielem jest jednym bytem i jest przypozwany?

    Tak - pozywając sprawcę kolizji drogowej zawsze przepozwanym będzie
    ubezpieczyciel OC, albo UFG w razie braku OC.
    Nie da się ścigać cywilnie bezpośrednio sprawcy bez pośrednictwa
    ubezpieczyciela.

  • 62. Data: 2017-01-22 23:14:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 22 Jan 2017 07:41:16 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Nigdzie nie twierdziłem, że Adam jest winny kolizji, wręcz przeciwnie.
    > A mandat nie za tą sytuację, tylko za wcześniejsze sposoby zmiany pasa.

    A no to tak, ale bez tylnej kamery IMO nie do udowodnienia.
    Teoretycznie mogli go grzecznie puszczać.

  • 63. Data: 2017-01-23 06:15:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2017 o 23:14, Tomasz Pyra pisze:

    > A no to tak, ale bez tylnej kamery IMO nie do udowodnienia.
    > Teoretycznie mogli go grzecznie puszczać.

    Przecież widać, że jednemu się na żyletki wpasował na pas i jeszcze mu
    długimi podziękował.

    Shrek

  • 64. Data: 2017-01-23 10:44:58
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.samochody Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Co do obrony, to chyba już ubezpieczyciel się będzie bronił.
    > Ty możesz tam najwyżej świadkować.

    Nawet jeśli facet pozwie mnie?

    Rozmawiałem z nim, absolutnie nie przyznaje się do winy, stanęło na tym że
    pójdę na policję, pokażę film i oni ocenią - "a rób pan co chcesz, ja mam
    świadków".

    > http://wypadkidrogowe.info/wlasciwosc-sadu-w-sprawie
    -o-odszkodowanie-z-ubezpieczenia-oc-posiadaczy-pojaz
    dow-mechanicznych/

    Ok, teraz jasne.

    > Tak - pozywając sprawcę kolizji drogowej zawsze przepozwanym będzie
    > ubezpieczyciel OC, albo UFG w razie braku OC.
    > Nie da się ścigać cywilnie bezpośrednio sprawcy bez pośrednictwa
    > ubezpieczyciela.

    Ok, rozumiem. Dzięki!

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 65. Data: 2017-01-23 10:46:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.samochody Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > No ale tu nie jest mowa o tym czy on popoełnił jakies wykroczenie tylko kto
    > jest winny kolizji.

    W sumie to też istotne, bo jak mam dostać mandat za zmianę pasa i punkty,
    to już chyba wolę zwyżki. Ale zobaczymy jeszcze.

  • 66. Data: 2017-01-23 10:47:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.samochody Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Bo jak zezna ze wjechał tuz przed i ostro zahamował to mamy film na
    > potwierdzenie, ze było inaczej...

    Z rozmowy z nim wynika, że właśnie to może zeznać.

  • 67. Data: 2017-01-23 11:08:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > Cześć,
    >
    > Miałem sytuację, która nagrała się tak.
    >
    > https://youtube.com/watch?v=R9hyBEthOeo
    >
    > Byłem pewien, że przejechałem po ciągłej i wepchnąłem się facetowi, więc
    > nie chciałem wzywać policji (po co mi mandat za ciągłą + za spowodowanie
    > kolizji), ale teraz obejrzałem ten film i widzę, że wcale tak nie było,
    > poza tym od mojej zmiany pasa do kolizji minęło 7 sekund.
    >
    > I teraz dwa pytania.
    >
    > 1. Czyja to wg Was wina? Moja czy tego, który we mnie wjechał?

    Po takim czasie od Twojej zmiany pasa, to jego wina.
    Jedyne, co można się przyczepić do Ciebie to miganie długimi.

    > 2. Czy jeżeli podpisałem oświadczenie, w którym przyznałem się do winy, to
    > da się to jeszcze odwrócić, czy już pozamiatane? Mam kopię oświadczenia,
    > mam też dane kierowcy (łącznie z nr telefonu).

    Ubezpieczyciel będzie się z Tobą kontaktował w celu potwierdzenia zdarzenia.
    Wtedy możesz opisać sytuację i załączyć filmik.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 68. Data: 2017-01-23 16:55:42
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-20 o 23:59, Adam Wysocki pisze:
    > 2. Czy jeżeli podpisałem oświadczenie, w którym przyznałem się do winy, to
    > da się to jeszcze odwrócić, czy już pozamiatane? Mam kopię oświadczenia,
    > mam też dane kierowcy (łącznie z nr telefonu).

    mój ojciec to przeżył na własnej skórze, gościu ewidentnie winny wjechał
    w niego jadąc koło 100 w miejscu gdzie jest 40. Podpisał wszystko
    błagajac by nie wzywać policji. Potem się okazało, ze wniósł o
    odszkodowanie z winy ojca. W sądzie okazało się ze to oswiadczenie jest
    nic nie warte.I wogole nie było brane pod uwagę i trzeba było się
    spierać od 0. Sprawa wygrana po 1,5 roku. Tyle czasu kosztowała
    niewiedza, ze Policję należy wzywać zawsze kiedy w grę wchodzi porządna
    kasa na naprawę.

    --
    @foe_pl

  • 69. Data: 2017-01-23 16:57:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.samochody yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > Jedyne, co można się przyczepić do Ciebie to miganie długimi.

    Miganie długimi, zmiana pasa, buspas...

    Tak czy inaczej myślę że warto ponieść te konsekwencje dla satysfakcji,
    że nie dałem z siebie zrobić winnego.

    > Ubezpieczyciel będzie się z Tobą kontaktował w celu potwierdzenia zdarzenia.
    > Wtedy możesz opisać sytuację i załączyć filmik.

    Na razie stanęło na tym, że skontaktowałem się z likwidatorem, wysłałem mu
    mailem film, on prosił o film także na CD, ale wyślę mu to razem z
    wycofaniem oświadczenia, jak już dostanę od nich papiery do podpisania.

    Do faceta dzwoniłem - wg niego moja wina, nie wycofa oświadczenia, film
    filmem a on ma świadków, i generalnie "rób pan co pan chcesz". Więc pewnie
    skończy się sądem.

    Czy w ogóle, jeśli sprawa trafi przed sąd (a będzie to najprawdopodobniej
    sprawa, gdzie pozwanym będzie ubezpieczyciel, zgadza się?), to sąd może
    brać pod uwagę mój styl jazdy i ukarać mnie za to (wtedy bez punktów)?
    Czy tylko policja?

  • 70. Data: 2017-01-23 17:00:03
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Ale TU nie wystawi ci mandatu...

    A sąd (cywilny), jak sprawa do niego trafi?