  • 91. Data: 2020-01-03 13:58:17
    Temat: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Od: z <...@...pl>

    To w podobnym klimacie zapytam dlaczego wraz Durczokiem nie poszedł
    siedzieć pracownik banku. Ma dobrych kolegów w palestrze? ;-)

  • 92. Data: 2020-01-03 17:35:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Fri, 3 Jan 2020 07:44:13 +0100, z napisał(a):

    >Karczewski był na bezpłatnym urlopie, od kiedy został
    >parlamentarzystą.
    >Żeby nie stracić uprawnień lekarskich, brał dyżury w szpitalu, w
    >którym był
    >urlopowany, jako wolontariusz. W 2009 uznał, że idea wcale nie musi
    >być
    >darmowa i skasował za swój trud 400 000 zł.

    Hm, szpitale od dawna placily "wolontariuszom", wiec czy tu jest
    cokolwiek dziwnego ?

    A za dyzury to chyba dobrze placily tez od dawna.

    J.

  • 93. Data: 2020-01-03 18:07:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 02.01.2020 o 19:09, J.F. pisze:

    >Nie na ból, tylko na ostatecznie stwierdzoną dolegliwość. W tym
    >konkretnym wypadku przeważnie zapalenie ucha.

    No jakos tak, ale typowe zapalenie leczy sie w miare prosto, wiec
    gdzie tu jakies pieniadze ?

    Chyba, ze laryngolog skieruje na dodatkowe badania do polprywatnej
    przychodni swojej zony, o czym pacjent nawet nie wie, a co sie ponoc
    zdarzalo.

    >Czasem wszyscy. NFZ ma masę danych, ale się w tym gubi. Znajdowałem
    >sytuacje, gdy płacili za pobyt tego samego pacjenta w jednym momencie
    >dwóch odległych o 40 km od siebie szpitalach.

    ale co to - jakas spoldzielnia ordynatorow, czy zrobili w jeden dzien,
    a zaplacic kazali sobie za 3 ?

    >Albo płacili za pobyt 20 pacjentów na oddziale, który miał 10 łóżek.

    No coz, ojcu kazali sie na planowy zabieg stawic w piatek.
    "Dzis juz nie bedziemy pana kroic - przyjmujemy do szpitala i
    wypisujemy przepustke do poniedzialku".
    Nie wiem - ulatwienie dla pacjenta, czy wiecej pieniedzy.
    Ale w poniedzialek tez nie pokroili, wiec pewnie z procedury i tak
    dostali tyle samo pieniedzy ...

    >No nie zawsze inny. Możliwości jest z tuzin.

    Sugerujesz, ze mnie zapisze do swojej "panstwowej" przychodni i
    pieniadze wezmie ?
    Ale ... ten pierwszy i prywatny nie dostal ode mnie skierowania.
    Ze skierowaniem poszedlem do innego ...

    >No właśnie nie. Jest powiedzmy procedura naprawy kolana i ona
    >ryczałtem
    >obejmuje i rezonans, i co tam jeszcze potrzeba.

    >Upraszczasz. Ortopeda bierze od Ciebie za wizytę. Potem leczy Cię na
    >koszt NFZ. No przecież NFZ też mu za Twoją wizytę płaci.

    Zaraz. NFZ chyba nie jest taki glupi, zeby nie wiedziec, ze w jednej
    czy dwoch wizytach to ortopeda kolana nie naprawi.
    Ortopeda ma wydac wstepna diagnoze, naprawi potem szpital.

    Choc w tym przypadku ...
    -poszedlem do ortopedy nr 1 prywatnie,
    -ustalil co ustalil, kazal isc do lekarza rodzinnego, wziac
    skierowanie do ortopedy, pokazac mu wyniki i brac skierowanie do
    szpitala na zabieg,
    -tak zrobilem, trafilem do ortopedy nr 2, "panstwowego", ktory
    skierowanie wystawil,
    -i wrocilem ponownie do ortopedy nr 1, tym razem w szpitalu, prywatnym
    ale platnym z NFZ,
    -zreperowal kolano.

    Mowisz, ze nr 1 mogl sobie cos dopisac ?
    Czy raczej nr 2 wypisal potem skierowanie na rezonans i naweto go
    wykonal w swoim drugim prywatno-publicznym gabinecie ?

    >Błądzisz. Mało kto wie, o co tam chodzi. Widzisz procedurę operacji
    >na
    >kolanie. Zastanawiałeś się kiedykolwiek, co ona zawiera?

    Nie wiem, ale zakladam, ze potrzebne rzeczy, za ktore nalezy zaplacic.
    Czy wlasnie rezonans zawiera, a skoro pacjent przyniosl wlasne wyniki,
    to sie nie robi ... ale pieniadze bierze ?

    Ale ... procedura jest platna w zaleznosci od rzeczywiscie wykonanych
    krokow, czy ryczaltem - operacja na kolanie, 7700zl ?
    Wyzej wymieniony prywatno-publiczny szpital nie ma rezonansu na
    stanie, wiec pieniedzy brac za badanie rezonansem nie moze.

    Chociaz ... co ja gadam, czemu by nie mogl brac :-)

    >To rzecz wtórna, kto to robi.

    IMO pierwotna - jakby minister zrealizowal moje prawa, to bym mial
    naprawione kolano bez tych wycieczek :-)

    J.

  • 94. Data: 2020-01-03 21:37:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.01.2020 o 18:07, J.F. pisze:

    > No jakos tak, ale typowe zapalenie leczy sie w miare prosto, wiec gdzie
    > tu jakies pieniadze ?

    Ale nie masz osobno wycenionego zajrzenia, osobno oceny i osobno
    wystawienia recepty, tylko razem ryczałtem.

    > Chyba, ze laryngolog skieruje na dodatkowe badania do polprywatnej
    > przychodni swojej zony, o czym pacjent nawet nie wie, a co sie ponoc
    > zdarzalo.

    Oczywiście, że tak.

    > ale co to - jakas spoldzielnia ordynatorow, czy zrobili w jeden dzien, a
    > zaplacic kazali sobie za 3 ?

    Nie za bardzo nadaje się to do pisania na publicznym forum :-) Nie będę
    uczył, jak się oszukuje. Czasem po prostu pacjenta w ogóle nie ma.
    Czasem puszcza się pacjenta na przepustkę (formalnie przychodzi po wypis
    dzień później) i już można na puste łóżko kogoś wrzucić.

> [...]
    > Nie wiem - ulatwienie dla pacjenta, czy wiecej pieniedzy.
    > Ale w poniedzialek tez nie pokroili, wiec pewnie z procedury i tak

    No widzisz. Pewnie inna jest opłata za trzy dni, a inna za 5 dni :-)

    > Zaraz. NFZ chyba nie jest taki glupi, zeby nie wiedziec, ze w jednej czy
    > dwoch wizytach to ortopeda kolana nie naprawi.
    > Ortopeda ma wydac wstepna diagnoze, naprawi potem szpital.

    I tu byś się zdziwił.

> [...]
    > Czy raczej nr 2 wypisal potem skierowanie na rezonans i naweto go
    > wykonal w swoim drugim prywatno-publicznym gabinecie ?

    Trzeba zbadać. Na Twoje opowiadane, to Ty zapłaciłeś za swój rezonans i
    wyniki u pierwszego ortopedy, Normalnie drugi ortopeda powinien te
    badania na koszt NFZ zrobić, ale je miałeś, więc pieniądze z NFZ dostał,
    a bada ń nie robił.

    > Nie wiem, ale zakladam, ze potrzebne rzeczy, za ktore nalezy zaplacic.
    > Czy wlasnie rezonans zawiera, a skoro pacjent przyniosl wlasne wyniki,
    > to sie nie robi ... ale pieniadze bierze ?

    Tak, bo NFZ płaci ryczałtem.

    > Ale ... procedura jest platna w zaleznosci od rzeczywiscie wykonanych
    > krokow, czy ryczaltem - operacja na kolanie, 7700zl ?

    Ryczałtem. Czasem są jakieś tam progi. Przykładowo kilka lat temu NFZ
    płacił 4.000 zł za operację wzczepienia takiej sprężynki rozszerzającej
    naczynie krwionośne przy sercu (robi się to przez tętnicę udową), ale
    jeśli operacja była w zagrożeniu życia, a nie planowa, to 8.000 zł. No
    normalnie wszystkim życie ratowali i żadnych zabiegów nie planowali.
    Bywało, że pacjent przychodził na oddział, ale zawsze się okazywało, że
    właśnie tam nagle i w ogóle ... :-)

    > Wyzej wymieniony prywatno-publiczny szpital nie ma rezonansu na stanie,
    > wiec pieniedzy brac za badanie rezonansem nie moze.

    Może. Przecież mógł i powinien to podzlecić. Ale skoro przyniosłeś?

    > Chociaz ... co ja gadam, czemu by nie mogl brac :-)

    No właśnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 95. Data: 2020-01-05 12:17:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Też uważam, że pensje rządowi z PiS powinna wypłacać P0 z tego, co nakradła.
    I Belka, co to czystości nie ślubował.

    -----

  • 96. Data: 2020-01-05 18:14:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    400.000,- zł za rok, czy za kadencję (4-letnią)?

    -----

  • 97. Data: 2020-01-07 14:22:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Jan 2020 17:35:02 +0100, J.F. napisał(a):

    > Hm, szpitale od dawna placily "wolontariuszom", wiec czy tu jest
    > cokolwiek dziwnego ?

    Dziwne jest to, że Karczewski był w tym szpitalu na urlopie bezpłatnym i
    znał opinie prawne, że nie może brać w nim płatnych dyżurów, ale to go
    zupełnie nie zraziło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 98. Data: 2020-01-07 14:26:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Właśnie się okazało, że donos na Grodzkiego kosztował 5 000 zł. Wiadomo
    zatem skąd piSSowskie szczujnie czerpały swe rewelacje.

    "Pan Tadeusz Staszczyk, pacjent szpitala w Szczecinie Zdunowie, miał
    otrzymać propozycję otrzymania pięciu tysięcy złotych w zamian za fałszywe
    oskarżenie marszałka Tomasza Grodzkiego o korupcję - donosi Radio ZET.
    Sprawa ma trafić do ABW.
    Reporter Radia ZET Miłosz Gocłowski ustalił, że kilka dni temu nieznany
    mężczyzna przyszedł do domu Staszczyka, przedstawił się jako pracownik
    szpitala i miał zaproponować mu pięć tysięcy złotych za oczernienie
    Grodzkiego.

    Powiedział mi "proszę mi napisać takie pisemko, że doktor Grodzki
    powiedział, że przyjmie na operację i do szpitala jeśli mu zapłacę
    pieniądze". Wyciąga portfel i mówi: "Tu mam pięć tysięcy i panu daję, jeśli
    tylko pan napisze i podpisze". Tak się zdenerwowałem. Powiedziałem "Niech
    pan stąd wychrzania i to szybko
    - relacjonuje Staszczyk."

    1960,radio-zet-pieniadze-za-oczernienie-grodzkiego-d
    aje-panu-piec.html#a=362&c=159&s=BoxNewsLink

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 99. Data: 2020-01-07 14:29:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]

    >"Niech
    >pan stąd wychrzania i to szybko - relacjonuje Staszczyk."
    71960,radio-zet-pieniadze-za-oczernienie-grodzkiego-
    daje-panu-piec.html#a=362&c=159&s=BoxNewsLink

    Prawde mowiac, jest to jeszcze mniej prawdopodobne, niz te zarzuty.
    Zarzucajacy podali swoje dane, i sie teoretycznie narazili na
    odpowiedzialnosc cywilna i karna.

    A tu sie nikt nie narazil :-)

    Jakos tak pierwszy donos zlozyla etatowa dzialaczka PiS, a w/w
    Staszczyk to gdzie dziala ?

    Zreszta co za problem pojsc do jakiegos emeryta, przedstawic sie, ze
    ze szpitala, dac mu 5 tys, albo tylko zaproponowac, i liczyc na
    uczciwosc :-)

    J.

  • 100. Data: 2020-01-07 14:31:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >bezpłatnym i
    >znał opinie prawne, że nie może brać w nim płatnych dyżurów, ale to

    Nie wiem co za opinie - ale byl na urlopie bezplatnym, to mu za etat
    nie placii - to chyba dobrze.
    A jesli dyzurowal w czasie wolnym od innych zajec, to chyba mu sie
    wynagrodzenie nalezy.

    J.