  • 41. Data: 2024-07-21 02:26:01
    Temat: Re: Kodeks Schengen
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-20, nadir <n...@h...org> wrote:

> [...]
    > dokonać wyrywkowych kontroli. Na przykład na punktach poboru opłat na A2
    > co rusz stoi Straż Graniczna, Służba Celna czy ITD, a na przejściu w
    > Świecku czy Olszynie to w zasadzie 24h/7d. Ale to są kontrole wyrywkowe
    > i nastawione na określone działania.
    > Natomiast jak Niemcy przywrócili kontrole graniczne w zeszłym roku to
    > postawili sobie kontenery na przejściu granicznym, żeby im miło służba
    > zlatywała, do tego poustawiali szykany i słupki. Z tym, że też 100%
    > samochodów i ludzi nie zatrzymują i nie kontrolują, bo nie są w stanie.

    To była droga jakoś wybitnie powiatowa. Oklice tego miejsca OIDP:
    https://shorturl.at/AaDzH

    Czy nawet jakiś odcinek w pobliżu granicy, ale bez zabudowy.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2024-07-21 10:11:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To była droga jakoś wybitnie powiatowa. Oklice tego miejsca OIDP:
    > https://shorturl.at/AaDzH
    >
    > Czy nawet jakiś odcinek w pobliżu granicy, ale bez zabudowy.

    Oczywiście, że może też tak być. Mieszkam w strefie nadgranicznej i
    widok oraz kontrole Straży Granicznej czy Służby Celnej na jakichś
    podrzędnych drogach nikogo tu nie dziwi.
    Nie wiem jak w Niemczech i Holandii, ale w Polsce SG i SC mają
    uprawnienia do działania na terenie całego kraju, więc z nich korzystają.

  • 43. Data: 2024-07-22 11:29:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jul 2024 22:33:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > skoro już chcesz tak dokładnie, to głównym problemem jest
    > brak połączenia dla ciężarówek przez granicę.

    Ale most postawili porządny na czym korzystają mieszkańcy Leluchowa, bo te
    budki z koszykami z wikliny tudzież innym mydłem i powidłem to chyba
    utrzymują się dzięki Słowakom, którzy mogą podjechać do nich autem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 44. Data: 2024-07-22 12:05:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jul 2024 22:33:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Z kolei na wysokości Muszyny to nowe przejście graniczne oddziela od
    > drogi Krynica - Piwniczna ulica Leśna i taki kawałek wąskiej drogi po
    > osuwisku. Ludzie nie chcą się zgodzić na ruch ciężarówek.
    > W końcu Słowacy wzięli się za dokończenie odcinka Stara Lubovla - Mnisek
    > (czyli koło piwnicznej)O, to z kolei ludzie przy drodze Piwniczna - Nowy
    > Sącz protestują i nie chcą puścić. Chodzą po przejściach. Ślą pisma itd.

    > Generalnie, skoro już chcesz tak dokładnie, to głównym problemem jest
    > brak połączenia dla ciężarówek przez granicę.

    Czyli co - jak Słowacy nam, tak my Słowakom ? :-)

    J.

  • 45. Data: 2024-07-22 12:06:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Jul 2024 08:03:00 +0200, Shrek wrote:

    > Całość wygląda tak, że schengen ani sam fakt istnienia przejścia ie ma
    > nic wspólnego tym czy droga jest potrzebna czy nie.

    Ale fakt, ze jakas głupota budować to "przejscie" na parę miesięcy
    przed otwarciem granic.

    J.

  • 46. Data: 2024-07-22 12:11:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 22 Jul 2024 12:06:48 +0200, J.F napisał(a):

    > jakas głupota budować to "przejscie" na parę miesięcy
    > przed otwarciem granic.

    Dla tego, kto budował, chyba jednak nie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 47. Data: 2024-07-22 13:47:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Jul 2024 12:11:24 +0200, Olin wrote:

    > Dla tego, kto budował, chyba jednak nie.

    Jeśli masz na myśli "wykonawcę" to oczywiscie nie - wybudował,
    pieniądze dostał, dobrze jest.

    Gorzej, jakby się cwani urzędnicy zorientowali, ze to już
    niepotrzebne, i zaczęli mu problemy robić z odbiorami, bo nie chcą
    płacic.
    To też trzeba przewidzieć :-)

    J.

  • 48. Data: 2024-07-22 14:42:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.07.2024 o 11:29, Olin pisze:

    > Ale most postawili porządny na czym korzystają mieszkańcy Leluchowa, bo te
    > budki z koszykami z wikliny tudzież innym mydłem i powidłem to chyba
    > utrzymują się dzięki Słowakom, którzy mogą podjechać do nich autem.

    Mogli jeszcze solidniejszy. Na co komu most autostradowy (3 pasy ruchu
    na każdy kierunek w osi niemal polnej drogi, to tego nikt nie wie. Tam
    trudno się osobówkami wyminąć pomiędzy tym mostem, a Muszyną.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 49. Data: 2024-07-22 14:44:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.07.2024 o 12:05, J.F pisze:
    > Czyli co - jak Słowacy nam, tak my Słowakom ? ?

    Po polskiej stronie ludzie nie chcą się zgodzić na ruch tranzytowy.
    Słowacy mają tam pustkowie poza Mniskiem, gdzie ludzie też ne chcą
    ciężarówek. Nasi przedsiębiorcy chcą. Ich chyba też.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 50. Data: 2024-07-22 16:26:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2024 o 12:06, J.F pisze:

    > Ale fakt, ze jakas głupota budować to "przejscie" na parę miesięcy
    > przed otwarciem granic.

    Oczywiście że glupota, ale droga nie jest potrzebna dlatego, że ktoś
    wybudował przejście - to nie przejście jest atrakcją do której potrzebna
    jest droga.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!