  • 11. Data: 2024-07-18 13:14:14
    Temat: Re: Kodeks Schengen
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Jul 2024 11:57:40 +0200, J.F napisał(a):

    > jak sobie wyobrazasz/my/ją te odprawy wewnętrzne, jak
    > granica ma 500 km ? :-)

    No przecież w zeszłym roku były obostrzenia na granicy ze Słowacją.
    https://wiadomosci.wp.pl/przejscia-graniczne-ze-slow
    acja-lista-czasowo-przywrocono-kontrole-694847792034
    0608a

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 12. Data: 2024-07-18 15:50:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.07.2024 o 10:44, J.F pisze:

    > Nie.
    >
    > "Granice wewnętrzne
    >
    > Każda osoba, bez względu na narodowość, może przekroczyć granice
    > wewnętrzne na dowolnym przejściu granicznym bez przechodzenia przez
    > odprawę. "

    Albo ja jestem ślepy albo Ty?
    https://eur-lex.europa.eu/PL/legal-content/summary/s
    chengen-borders-code.html
    Tytuł zalinkowanego rozporządzenia:

    "Kodeks graniczny Schengen

    Niniejsze rozporządzenie ma poprawić część legislacyjną zintegrowanej
    polityki zarządzania granicami Unii Europejskiej przez ustanowienie
    zasad dotyczących odpraw granicznych osób przekraczających granice
    *zewnętrzne* i tymczasowego ponownego wprowadzenia odpraw na granicach
    wewnętrznych."

    > No to mamy rozbieżność.

    Nie mamy, Krzysztof wrzucił linka o granicach *zewnętrznych* a pytał o
    *wewnętrzne*. Zwykła pomyłka.

    > Ktos te barierki ustawił, i nie wiadomo po której stronie.
    > W dodatku umożliwiają przejscie, czyli jest "przejscie". Ale pewnie
    > nie było umowy miedzypaństwowej :-)

    Pieszo można przejść, samochodem już nie. I nie ważne z kto i z której
    strony postawił znaki.

    > Dyskusja chyba jednak bezprzedmiotowa - przechodzi się w dowolnym
    > miejscu.

    Nie tak do końca, przepisy Schengen są przepisami ogólnymi, ale jak są
    szczegółowe z jakiegoś innego powodu zabraniają, to należy się do nich
    stosować.

  • 13. Data: 2024-07-18 15:54:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.07.2024 o 09:03, Krzysztof 'kw1618' pisze:

    > Bardziej mi chodziło o to, że na PL/CZ granicy czasem się zdarza, że
    > Czesi nie życzą sobie przejeżdżania samochodem, stawiają słupki,
    > barierki. Blokują tym ruch lokalny, jest co prawda sens aby blokować
    > ruch na większe odległości, aby ci co jadą wybierali szosę, a nie przez
    > małe miejscowości

    I mają prawo. To że można przekraczać w każdym miejscu, nie znaczy że w
    każdym trzeba. Chciałbyś mieć pod domem albo obok działki rekreacyjnej
    kolejki samochodów?

  • 14. Data: 2024-07-18 17:03:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 15:54:29 +0200, nadir wrote:

    > I mają prawo. To że można przekraczać w każdym miejscu, nie znaczy że w
    > każdym trzeba. Chciałbyś mieć pod domem albo obok działki rekreacyjnej
    > kolejki samochodów?

    "Kraje UE należące do strefy Schengen muszą usunąć wszelkie
    przeszkody, aby zapewnić płynny przepływ ruchu na drogach
    przechodzących przez przejścia graniczne na granicach wewnętrznych, w
    szczególności wszelkie ograniczenia prędkości nieoparte wyłącznie na
    względach bezpieczeństwa drogowego."

    Mają prawo? Czy nie mają?

    Chca miec brak korków, to niech autostradę zbudują :-)

    Alebo postawią barierki choc 1 km od granicy :-)

    J.

  • 15. Data: 2024-07-18 17:12:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.07.2024 o 17:03, J.F pisze:

> [...]
    > przechodzących przez przejścia graniczne na granicach wewnętrznych, w
    > szczególności wszelkie ograniczenia prędkości nieoparte wyłącznie na

    Czytasz i nie rozumiesz.
    *na drogach przechodzących przez przejścia graniczne*

    Nie każde miejsce gdzie granicę przecina droga lub ścieżka jest
    przejściem granicznym.

  • 16. Data: 2024-07-18 17:17:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 15:50:20 +0200, nadir wrote:

> [...]
    > zasad dotyczących odpraw granicznych osób przekraczających granice
    > *zewnętrzne* i tymczasowego ponownego wprowadzenia odpraw na granicach

    Po rozdziale "granice zewnętrzne", jest "granice wewnętrzne".

    Cytat powyżej.

    > Nie mamy, Krzysztof wrzucił linka o granicach *zewnętrznych* a pytał o
    > *wewnętrzne*. Zwykła pomyłka.

    Mamy. W tym co Ty podałes

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/
    ?uri=CELEX:32006R0562#d1e1492-1-1

    juz nie ma o przejsciach.

    Jak pisałem - chyba pomyłka tłumacza. Czeskiego chyba też

    "Vnitřní hranice lze překročit na jakémkoli přechodu, aniž by se
    prováděla hraniční kontrola osob bez ohledu na jejich státní
    příslušnost."

    > Pieszo można przejść, samochodem już nie.

    Czyli jest "przejscie" :-)

    > I nie ważne z kto i z której strony postawił znaki.

    o tyle ważne, ze po jednej stronie, to mogła być decyzja jednostronna.
    Wiec nie ma przejscia granicznego, bo nie było międzypaństwowego
    porozumienia.

    Nie wiem natomiast, czy te przejscia nie zostały oficjalnie
    zlikwidowane/uniewaznione, odkąd podpisaliśmy ukłąd szengenski.

    Przejscie jest na całej granicy :-)

    Tak, np jak przyszedł Covid.

    J.

  • 17. Data: 2024-07-18 18:47:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 17:12:21 +0200, nadir wrote:

    > Czytasz i nie rozumiesz.
    > *na drogach przechodzących przez przejścia graniczne*

    No, punkt dla Ciebie.

    > Nie każde miejsce gdzie granicę przecina droga lub ścieżka jest
    > przejściem granicznym.

    Ale jeśli barierka taka, ze ludzie moga przejsc, to może jednak
    "przejscie graniczne" :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-07-18 20:54:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2024 o 15:54, nadir pisze:
    > I mają prawo. To że można przekraczać w każdym miejscu, nie znaczy że w
    > każdym trzeba. Chciałbyś mieć pod domem albo obok działki rekreacyjnej
    > kolejki samochodów?

    Ale czemu kolejki? Słupki powodują pewnie, ze raz na czas ktoś zawraca.
    Jak ich nie ma, to nie widzę powodu tworzenia się kolejek. Logicznie
    rzecz ujmując to się znakami reguluje. Powiedzmy "3,5 t". U nas jest
    taki problem na tym przejściu granicznym:
    https://maps.app.goo.gl/rJwsA3rr6GKwax3n7. Kilka miesięcy przed wejściem
    do Schengen wybudowano tu duże nowoczesne przejście graniczne, po czym
    się okazało, że to tak trochę bez sensu, bo nie ma granicy. No więc już
    nie wybudowano łącznika pomiędzy tym przejściem, a DW 971. Droga tam
    kiepska, wiec wprowadzono 75 tony. Ponieważ nie ma na tym odcinku
    granicy przejścia dla samochodów ciężarowych, więc od dwudziestu lat
    trwa walka z kierowcami ciężarówek powyżej 7,5 tony, którzy skracają
    tamtędy drogę. Chwilowo chyba zwyciężyły władze, ale trzeba było
    postawić kamery.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2024-07-18 21:47:28
    Od: "Henryk Hajdan (N)" <h...@g...com>

    W dniu 2024-07-17 o 23:03, nadir pisze:
    > "Artykuł 20
    > Przekraczanie granic wewnętrznych
    > Granice wewnętrzne mogą być przekraczane w każdym miejscu bez
    > dokonywania odprawy granicznej osób niezależnie od ich obywatelstwa."

    Bez dokonywania odprawy granicznej i celnej?

    Sprawdzał kto jakie są zasady wewnątrz UE Belgia/Holandia o towarach
    akcyzowych ?
    https://www.google.com/search?q=limity+przewozu+alko
    holu+wewnątrz+UE

    Jest jakieś porozumienie? Jak to się ma do przewożenia broni przez policję?
    Czy w zależności od adresu wezwania interweniuje odpowiednia policja? A
    pościgi transgraniczne? Jak z przekazywaniem danych?

    A jeśli sąd wyda zakaz opuszczania kraju?

  • 20. Data: 2024-07-18 22:19:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2024 o 21:47, Henryk Hajdan (N) pisze:

> [...]
    > pościgi transgraniczne? Jak z przekazywaniem danych?
    > A jeśli sąd wyda zakaz opuszczania kraju?
    Pytania wizę się mnożą. Nie przyszło Ci do głowy, ze sam fakt braku
    kontroli nie zmienia faktu, ze mogą być jakieś zakazy?
    --
    (~) Robert Tomasik