  • 1. Data: 2005-07-08 19:07:43
    Temat: Kodeks Pracy i zwolnienie L4
    Od: "Kamila K." <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam takie oto pytanie do szanownych grupowiczów:
    Czy istnieje jakiś przepis który mówi o tym że na zwolnieniu chorobowym
    należy się 100% wynagrodzenia jeżeli zwolnienie zostało wydane np.: przez
    psychiatrę lub psychologa?
    Ktoś mi powiedział że istnieje coś takiego ale niestety nie znalazłam
    takiego przepisu w Kodeksie pracy.
    To co znalazłam to

    Rozdział III

    Świadczenia przysługujące w okresie czasowej niezdolności do pracy

    Art. 92.
    2) wypadku w drodze do pracy lub z pracy albo choroby przypadającej w czasie
    ciąży - w okresie wskazanym w pkt 1 - pracownik zachowuje prawo do 100 proc.
    wynagrodzenia,

    3) poddania się niezbędnym badaniom lekarskim przewidzianym dla kandydatów
    na dawców komórek, tkanek i narządów oraz poddania się zabiegowi pobrania
    komórek, tkanek i narządów - w okresie wskazanym w pkt 1 - pracownik
    zachowuje prawo do 100 proc. wynagrodzenia.

    --
    _________________________
    Pozdrawiam, Kamila

  • 2. Data: 2005-07-13 12:33:20
    Temat: Re: Kodeks Pracy i zwolnienie L4
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamila K." <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > psychiatrę lub psychologa?
    > Ktoś mi powiedział że istnieje coś takiego ale niestety nie znalazłam

    Źle cie poinformowano.
    Zasiłek chorobowy lub wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy w
    wysokosci 100% podstawy nalezy się tylko gdy:
    - choroba przypada w okresie ciąży
    - choroba nastąpiła wskutek wypadku w pracy lub w drodze do pracy
    - niezdolność powstała wskutek poddania się badaniaom przewidzianym dla
    dawców komórek, tkanek i narządów.
    To są jedyne przypadki.

    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]