-
1. Data: 2006-04-26 17:48:06
Temat: Klawiatura na gwarancji
Od: Marcin<h...@k...pl>
Witam!
Właśnie dostałem klawiaturę do domu przez pocztę. Nie działają w niej dwa
klawisze, to znaczy działają, ale bardzo mocno trzeba je przyciskać. Nie
uśmiecha mi się to, skoro miała być taka jak w laptopie (według oferty na
stronie www)
Jest ona na gwarancji 12 miesięcznej.
I w grę wchodzi wymiana sprzętu na taki sam.
Tylko kto ma ponieść koszty przesyłki wadliwego towaru do Sprzedającego? Ja czy
Sprzedawca?
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź,
MH
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
2. Data: 2006-04-26 18:34:14
Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
Od: kam <#k...@w...pl#>
Marcin napisał(a):
> Tylko kto ma ponieść koszty przesyłki wadliwego towaru do Sprzedającego? Ja czy
> Sprzedawca?
a co mówi gwarancja?
ewentualnie możesz skorzystać nie z gwarancji, a z odpowiedzialności
sprzedawcy za niezgodność towaru z umową, a wtedy sprzedawca musi
zwrócić koszty przesyłki - art.8 ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej
więcej - www.federacja-konsumentow.org.pl
KG
-
3. Data: 2006-04-26 22:20:56
Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
Od: Marcin<h...@k...pl>
Dziękuje za odpowiedź. No tak było w opisie na stronie Sprzedawcy:
"ZASADY SPRZEDAŻY:
Gwarancja
*
Termin gwarancji zawsze podany w opisie aukcji ( od dnia zakupu do końca
gwarancji )
*
dokument gwarancyjny : potwierdzenie odbioru przesyłki lub pisemna
gwarancja, paragon, faktura
Reklamacja
*
zgłoszenia reklamacyjne przejmowane wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu
: mail lub telefonicznie
*
wadliwy towar ( który nie posiada uszkodzeń mechanicznych ) od dnia zakupu
do 3 dni wymiana na nowy
*
zgłoszenia reklamacyjne realizowane do 21 dni roboczych ( ten opis nie
dotyczę gwarancji producenta )
*
Do paczki z reklamacją potrzeba dołączyć : dokładny opis usterki i zwrotny
adres
*
Koszt przesyłki reklamacyjnej pokrywa nadawca "
I jak to się ma do przepisów, co obowiązuje? Czy to co on sobie zapisał?
Reklamacja czy gwarancja?
Nie dostałem żadnego dokumentu gwarancyjnego...
Sprzęt dzisiaj dostałem i dzisiaj wystosowałem maila do Sprzedawcy.
Proszę o pomoc.
MH
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
4. Data: 2006-04-27 05:26:50
Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>
to co napisales to postanowienia umowne, z ktorych mozesz skorzystac albo
nie... zawsze pozostaje Ci niezgodnosc z umowa
pozdrawiam
Ł
-
5. Data: 2006-04-27 05:41:51
Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
Od: Marcin<h...@k...pl>
Aha..
Czyli ustawa przede wszystkim i lex specialis (hehe) - które są o wiele mniej
korzystne dla mnie - tu nie ma nic do rzeczy, jeśli nie będę chciał --> nie
skorzystam....
No to badzo dziękuję Wam wszystkim za pomoc, chyba moje wątpliwości zostały
rozwiane:-)
Miłego czwartku i pozdrawiam,
MH, Kraków
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
6. Data: 2006-04-27 16:34:50
Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>
Użytkownik "Marcin" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
news:e2pliv$sgt$1@opal.futuro.pl...
> Aha..
>
> Czyli ustawa przede wszystkim i lex specialis (hehe)
o jakich przepisach stanowiacych lex specialis mowisz ???
- które są o wiele mniej
> korzystne dla mnie - tu nie ma nic do rzeczy, jeśli nie będę chciał -->
> nie
> skorzystam....
>
chyba sie nie rozumiemy
niezgodnosc z umowa jest ustawowa a gwarancja umowna . gwarancja nie stanowi
lex specialis niezgodnosci... to sa odrebne unormowania
o klauzulach derogacyjnych mowimy wtedy gdy jakis przepis normuje to samo
zagadnienie ale w sposob odmienny
pozdrawiam
Ł
-
7. Data: 2006-04-27 17:21:25
Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
Od: Marcin<h...@k...pl>
>
> o jakich przepisach stanowiacych lex specialis mowisz ???
>
..o tych na stronie Sprzedawcy, które sobie sam ustanowił..
> - które są o wiele mniej
> > korzystne dla mnie - tu nie ma nic do rzeczy, jeśli nie będę chciał -->
> > nie
> > skorzystam....
> >
>
> chyba sie nie rozumiemy
> niezgodnosc z umowa jest ustawowa a gwarancja umowna . gwarancja nie stanowi
> lex specialis niezgodnosci... to sa odrebne unormowania
>
Aha, rozumiem już. Czyli wynika z tego, że zapisy Sprzedawcy nie mają znaczenia??
Ustawa gra tutaj pierwsze skrzypce, tak?:-)
> o klauzulach derogacyjnych mowimy wtedy gdy jakis przepis normuje to samo
> zagadnienie ale w sposob odmienny
Hmm, to pewnie deroguje ale nie wtym wypadku (chociaż jest to samo zagadnienie:| )
To teraz mam mętlik lekki:-)
Pozdrawiam,
MH
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
8. Data: 2006-04-27 17:36:20
Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
Marcin napisał(a):
> I w grę wchodzi wymiana sprzętu na taki sam.
>
> Tylko kto ma ponieść koszty przesyłki wadliwego towaru do Sprzedającego? Ja czy
> Sprzedawca?
SKoro klawiatura dziala, kupowales ja przez Internet/poza siedziba
firmy, to masz prawo do jej zwrotu w ciagu 10 dni, bez podania
przyczyny. Koszty wysylki ponosisz Ty.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
9. Data: 2006-04-27 17:45:07
Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
Od: kam <#k...@w...pl#>
Marcin napisał(a):
> Aha, rozumiem już. Czyli wynika z tego, że zapisy Sprzedawcy nie mają znaczenia??
mają - co do gwarancji
ale nie trzeba korzystać z gwarancji (umowy), tylko można z uregulowań
ustawowych
KG
-
10. Data: 2006-04-27 18:36:07
Temat: Re: Klawiatura na gwarancji
Od: Marcin<h...@k...pl>
Witajcie!
Sprzedawca odpisał, że mam wysłać klawiaturę do niego i podać opis wady:
Tak ująłem to w liście do niego...
"Chciałem złożyć reklamację zakupionej na jednej z aukcji klawiatury. Nazwa
przedmiotu oraz numer aukcji: Klawiatura xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, nr aukcji:
xxxxx). Po otrzymaniu przesyłki (dn. 26.04.2006) podłączyłem klawiaturę
i zaczałem jej używać. Od razu jednak stwierdziłem, że klawiatura posiada wadę.
Mianowicie dwa klawisze z klawiatury numerycznej działają nieprawidłowo.
Są to umieszczone obok siebie klawisze: * oraz /
By znaki te ukazały się na ekranie trzeba je bardzo mocno przyciskać,
a nie tak jak zapewniał opis aukcji, że klawisze będą działać lekko i to jak w
laptopie, czyli po delikatnym naciśnięciu. Pozostałe klawisze wydają się działać
poprawnie i nie trzeba używać siły, by z nich korzystać.
Bardzo proszę o w miarę możliwości szybką wymianę klawiatury
(piszę pracę magisterską) na nową, tego samego typu i modelu jaką otrzymałem
wcześniej, ale także na taką, która będzie spełniała moje oczekiwania związane z
opisem aukcji, a więc której wszystkie klawisze będą działać lekko i wszystko
będzie w porządku."
-------------
Ciekaw jestem ile trwać będzie wymiana towaru i czy nastąpi zwrot kosztów
poniesionych na wysyłkę towaru niezgodnego z umową do Sprzedawcy..
Pozdrawiam,MH
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info