  • 11. Data: 2010-01-18 18:21:51
    Temat: Re: Kłamstwo producenta na opakowaniu
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message
    news:slrnhl9587.2lp.januszek@gimli.mierzwiak.com...

    > To absurd przeciez bo ja kupuje do swojego zestawu i tylko to mnie
    > interesuje a nie, czy gdzies jest jakis zestaw, z ktorym to bedzie
    > dzialac.

    to o swoim zestawie mozesz pogadac ze sprzedawca, jak cie wprowadzi w
    blad to...

    a tutaj producent informuje ze przykladowy zestaw moze pracowac 10 min
    masz taki ktory dokladnie odpowiada opisowi - mozesz probowac ;)

  • 12. Data: 2010-01-18 19:36:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    januszek wrote:

    > To absurd przeciez bo ja kupuje do swojego zestawu i tylko to mnie
    > interesuje a nie, czy gdzies jest jakis zestaw, z ktorym to bedzie
    > dzialac.

    na temat twojego zestawu w sklepie nie było żadnej informacji, wiec na
    jaką niezgodność chciałbyś sie powoływać?

  • 13. Data: 2010-01-18 20:03:59
    Od: r...@p...onet.pl

    > tyle że:
    > sam taki monitor 21" CRT bedzie miał już więcej niż 1,5 ampera (wzialem 2
    > dowolne monitory CRT 17" i juz 17" ma 1.5 ampera) a gdzie komputer ?! :)

    skąd takie bzdury?

    21" - ok 0,4A
    17" - ok 0,3A

  • 14. Data: 2010-01-19 05:58:08
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Wpadles na to ze prąd podany na sprzecie to prąd MAKSYMALNY >jaki moze
    > pociagnac taki sprzet?

    Ty jakis dziwny jestes. Oczywiscie ze to prad maksymalny. I co z tego ?
    Zrozumiales wogole o co chodzi w poscie ?

    > prądu dla jednej i drugiej wartosci, tylko jedna. uwazasz ze sprzet
    > podlaczony do sieci 110V zuzywa polowe mniej prądu?

    Jak wyzej.

    > kwadrans wyjasniania i uzupelniania mu wiedzy w zakresie ktorej sie ze mna
    > kloci i przyznaje mi racje (albo i nie i dalej idzie w zaparte).

    Czytaj ze zrozumieniem - bedziesz zdrowszy psychicznie.

    > Chcesz scignac producentow/importerow? zajmij sie zywnoscia - tam jest
    > duzo wiecej walkow i tam bedziesz mial zajecie.

    To jest moja branza - i wiem jak wyglada ;)

    Kane

  • 15. Data: 2010-01-19 05:58:56
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Ok, tak bedzie jak zaczniemy za bardzo wchodzic w szczegoly ;) Te sprawe
    > trzeba uproscic: co w sytuacji, w ktorej na opakowaniu napisano ze
    > komputer + monitor 21" ups utrzyma przez 10 min, a konsument, ktory kupi
    > kierujac sie tym napisem stwierdzi, ze jego komputer + monitor lcd
    > podtrzymywany jest przez minut 7 - czy taki konsument moze sie powolac
    > na niezgodnosc z umowa?

    Michale Gut - jak widzisz po koledze Januszku - dalo sie przeczytac posta ze
    zrozumieniem ! :)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 16. Data: 2010-01-19 06:01:04
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > na temat twojego zestawu w sklepie nie było żadnej informacji, wiec na
    > jaką niezgodność chciałbyś sie powoływać?

    A jesli producent ktory daje ta informacje nie bedzie w stanie podac
    specyfikacji zestawu na ktorym to testowal tzn takiego ktory ma na tyle maly
    amperaz ze bedzie odpowiedni dla tego UPSa ?

    Prowadze korespondencje z technikiem tej firmy i wychodzi na to ze oni jedno
    pisza (na pudelkach) a drugie mowia w rozmowie (i prawdziwe jest to co mowia
    w rozmowie: prosta fizyka).

    Kane

  • 17. Data: 2010-01-19 06:04:45
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > A ja widzę że panowie tutaj piszecie o dwóch różnych mocach. Raz
    > posługujecie się mocą bierną (VA) a raz mocą czynną (W).
    > To dwie różne moce :)

    Tak, oczywiscie ze to rozne moce - pisze o tym chyba w poscie OIDP.

    Jako ze to grupa "o prawie" to problemem nie jest jaka to moc tylko
    co z informacja producenta na pudełku gdzie pisze ze ten UPS moze podtrzymac
    taki a taki zestaw tyle a tyle minut - kiedy takiego zestawu nie podtrzyma
    wcale - poniewaz prad mocy pozornej przeciazy UPS przy starcie (bazujac na
    prawach fizyki).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 18. Data: 2010-01-19 06:09:11
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > skąd takie bzdury?
    >
    > 21" - ok 0,4A
    > 17" - ok 0,3A

    To sa natezenia normale dla mocy czynnej. Technik od UPSow z ktorym w
    yjasniam sprawe stwierdzil ze nalezy sugerowac sie moca pozorna (liczona
    jako maks) ktora licze biorac maksymalne natezenie z tabliczki * napiecie
    (V*A=VA).

    Bzdury sa z tabliczek z monitorow w firmie plus z wypowiedzi technika
    firmy-producenta UPSa.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 19. Data: 2010-01-19 06:10:04
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i >wskazane tam
    > uprawnienia: m.in. odszkodowanie, złożenie przeprosin itd.

    Dziekuje. Przejrze.

    Czy jeszcze jakies akty prawne nalezy wziasc pod uwage w takim przypadku ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 20. Data: 2010-01-19 06:17:02
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > 350VA utrzyma ci kompa i monitor crt - przeciazenie bedzie przy probie
    > wlaczenia monitora podlaczonego do ups ale pracowac po utracie >zasilania
    > bedzie.

    AHa - zapomnialem dodac.
    Twoja teoria jest warta tyle co reszta postu - niewiele. A wszystko przez
    to ze sie niepotrzebnie wzburzasz dobry czlowieku ;)

    UPS (nie chce podawac producenta, markowy) ktory stoi przedemna nie
    podtrzymuje prostego zestawu komputerowego z 17" monitorem CRT. Overload.
    Problem nei lezy takze po stronie zasilacza - zasilacz nie ma aktywnego PFC.

    Ba - ten cholerny UPS nie podtrzymuje nawet samego komputera ! Mimo ze ten
    ma okolo 100wat mocy czynnej (biernej powiedzmy 140). I oczywiscie producent
    sie wypnie poniewaz wg fizyki nalezy dobrac UPS na zasadzie _maksymalny_
    amperaz urządzenia * napiecie. Co dla tego sprzetu daje jakies 1,5 ampera
    dla zasilacza i 1 amper dla monitora (wartosci dla napiecia 230v jakbys mial
    watpliwosci) = 2,5 ampera * 230V = 575VA.
    Wiec mnie oleją. Tylko gdzie tu rzetelnosc skoro sami na kartonie podają ze
    350VA poradzi sobie z 21" crt + PC skoro samo to nie spelnia juz ich
    obliczen.

    Pozdrawiam

    Kane