-
1. Data: 2007-12-24 08:05:14
Temat: Kiosk - wymiana towaru
Od: "Akulka " <s...@g...pl>
Witam,
Proszę o pomoc w zrozumieniu tematu...
Mama kupiła zegarek w kiosku <wcale nie tani>, który okazał się raz - bardzo
niewygodny w noszeniu <ciężko zapiąć pasek, bo ma fikuśny zamek>, dwa - ja
tego zegarka nie chcę i nie potrzebuję do noszenia.
Chciałam zwrócić go do kiosku lub wymienić na inny towar, ale pan upiera się,
że mogę co najwyżej wymienić na inny zegarek, bo nabił już na kasę.
Jak to jest? Przecież kasy fiskalne ma większość sklepików i przedsiębiorców,
klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?
Proszę pomóżcie, bo nie wiem czy kiosk to ewenement w prawie handlowym, czy co?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2007-12-24 08:10:49
Temat: Re: Kiosk - wymiana towaru
Od: Johnson <j...@n...pl>
Akulka pisze:
> Jak to jest? Przecież kasy fiskalne ma większość sklepików i przedsiębiorców,
> klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?
Klient w sklepach (kiosku) nie ma prawa oddać towaru który kupił, a
który mu się nie podoba. Tak było za PRL, albo i też nie. Nie pamiętam.
W tej sytuacji nawet wymiana zegarka nie jest obowiązkowa i jest tylko
wyrazem dobrej woli sprzedawcy.
--
@2007 Johnson
"Mądrość jest córką doświadczenia"
-
3. Data: 2007-12-24 09:25:16
Temat: Re: Kiosk - wymiana towaru
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Akulka napisał(a):
[...]
> klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?
Owszem, jeżeli jest konsumentem i kupił u Przedsiębiorcy
przez Internet. W innych przypadkach nie ma takiego prawa
co defacto oznacza, że obowiązuje zasada "widziały gały co
brały".
j.
-
4. Data: 2007-12-24 11:10:39
Temat: Re: Kiosk - wymiana towaru
Od: <s...@a...pl>
>> klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?
> Owszem, jeżeli jest konsumentem i kupił u Przedsiębiorcy
> przez Internet.
I też nie zawsze - o tym warto pamietać!
-
5. Data: 2007-12-24 20:19:19
Temat: Re: Kiosk - wymiana towaru
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Akulka pisze:
> Witam,
>
> Proszę o pomoc w zrozumieniu tematu...
> Mama kupiła zegarek w kiosku <wcale nie tani>, który okazał się raz - bardzo
> niewygodny w noszeniu <ciężko zapiąć pasek, bo ma fikuśny zamek>, dwa - ja
> tego zegarka nie chcę i nie potrzebuję do noszenia.
Twój problem.
> Chciałam zwrócić go do kiosku lub wymienić na inny towar, ale pan upiera się,
> że mogę co najwyżej wymienić na inny zegarek, bo nabił już na kasę.
> Jak to jest? Przecież kasy fiskalne ma większość sklepików i przedsiębiorców,
> klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni?
Brednie.
> Proszę pomóżcie, bo nie wiem czy kiosk to ewenement w prawie handlowym, czy co?
Ty to ewenement. Sprzedający nie ma obowiązku przyjmować żadnych zwrotów
na widzimisię klienta.