  • 1. Data: 2010-03-04 11:22:17
    Temat: Kilka i piw i prowadzenie roweru...
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Nie wiem czy było, ale mam takie hipotetyczne pytanie: pojechałem
    rowerem do pubu, wypijam kilka piw i wracam do domu prowadząc rower koło
    siebie. Co w przypadku zatrzymania i kontroli przez policję?
    Przecież art 178a. ze szczególnym uwzględnieniem pkt. 2 mówi:

    "§ 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub
    powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2.

    § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, PROWADZI na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania
    inny pojazd niż określony w § 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do roku."

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-03-04 11:36:30
    Temat: Re: Kilka i piw i prowadzenie roweru...
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 04 Mar 2010 12:22:17 +0100, GK napisał(a):

> [...]

    > inny pojazd niż określony w § 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    > wolności albo pozbawienia wolności do roku."

    Prowadzenie roweru to coś innego niż jego "ciągnienie lub pchanie" (por.
    art. 2 pkt 18 PoRD.

    (Co ciekawe zgodnie z tym przepisem pieszym jest także prowadzący rower,
    co oznacza, że w kontekście przywołanego przez Ciebie przepisu karze
    podlega pieszy właśnie.)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry zakład fotograficzny we Wrocławiu http://foto-krzyki.pl

  • 3. Data: 2010-03-04 12:04:39
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 04 Mar 2010 12:22:17 +0100, GK napisał(a):

    > wracam do domu prowadząc rower koło
    > siebie.

    W związku z czym jesteś pieszym (PORD). Pieszy może być po kilku piwkach.
    Inna sprawa, że panowie policjanci widzieli, że na tym rowerze jechałeś/

    --
    marcin

  • 4. Data: 2010-03-04 12:29:02
    Od: "smiechu" <s...@i...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
    W związku z czym jesteś pieszym (PORD). Pieszy może być po kilku piwkach.
    > Inna sprawa, że panowie policjanci widzieli, że na tym rowerze jechałeś/
    Inna sprawa, że z drugiej strony ulicy kolega filmował to co oni "widzieli"
    Ponieważ wkoorwia mnie sama myśl o tym że ktoś może zniszczyć człowiekowi
    życie tylko dla poprawienia sobie statystyki to autentycznie miałem kiedyś
    ochotę na zrobienie takiej prowokacji.
    Pozdr
    smiechu

  • 5. Data: 2010-03-04 12:34:18
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Znajomy na kursie instruktorow prawa jazdy uslyszal taka
    interpretacje:
    - jak sie rower prowadzi, to domniemanie ze moglo sie jechac..
    - jak sie niesie, to domniemanie, ze to czesci np na sprzedaz i mozna
    niec po piwie

    :-)

  • 6. Data: 2010-03-04 13:16:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik VoyteG V...@h...com ...

> [...]
    > - jak sie rower prowadzi, to domniemanie ze moglo sie jechac..
    > - jak sie niesie, to domniemanie, ze to czesci np na sprzedaz i mozna

    ciekawe co ten prowadzący szkolenie instruktor domniemuje, jak sie w lesie
    wacka do sikania wyciąga...

  • 7. Data: 2010-03-04 13:21:35
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Wiewórkę będzie .... ;)

  • 8. Data: 2010-03-04 13:21:59
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 4 Mar 2010 13:29:02 +0100, smiechu napisał(a):

> [...]

    na to szansa jest spora

    > Inna sprawa, że z drugiej strony ulicy kolega filmował to co oni "widzieli"

    a na to marginalna, niestety

    Dodatkowo niefortunne słownictwo ("przyznaje się pan do prowadzenia roweru
    pod wpływem alkoholu?") u osób nieobeznanych w temacie, powoduje, że nie
    wiadomo o co chodzi :)
    --
    marcin

  • 9. Data: 2010-03-04 13:23:07
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 4 Mar 2010 04:34:18 -0800 (PST), VoyteG napisał(a):

    > - jak sie rower prowadzi, to domniemanie ze moglo sie jechac..
    > - jak sie niesie, to domniemanie, ze to czesci np na sprzedaz i mozna
    > niec po piwie

    A nie, że kradziony? Tak czy siak cza złapać i ukarać. Bo nawet jak nie
    jest kradziony, to mógłby być kradziony

    --
    marcin

  • 10. Data: 2010-03-04 13:29:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 04 Mar 2010 14:21:59 +0100, zly napisał(a):

    > a na to marginalna, niestety
    >
    > Dodatkowo niefortunne słownictwo ("przyznaje się pan do prowadzenia
    > roweru pod wpływem alkoholu?") u osób nieobeznanych w temacie, powoduje,
    > że nie wiadomo o co chodzi

    Od takiego "przyznania się" do przyznania się jeszcze troszkę zostaje
    czasu.