  • 1. Data: 2003-03-17 15:03:53
    Temat: Kiedy wymagalność??
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Kiedy wymagalna jest wierzytelność, której wysokość uzależniona jest od
    nieokreślonego terminu zaistnienia zdarzenia w przyszłości?? Nie wynika ona
    ze świadczenia okresowego.

    Dzięki
    Marcin

  • 2. Data: 2003-03-17 18:11:50
    Temat: Re: Kiedy wymagalność??
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Mrls" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Kiedy wymagalna jest wierzytelność, której wysokość uzależniona jest od
    > nieokreślonego terminu zaistnienia zdarzenia w przyszłości?? Nie wynika
    ona
    > ze świadczenia okresowego.

    Swiadczenie bez oznaczonego terminu staje sie wymagalne po wezwaniu
    wierzyciela do jego spelnienia. Jak sie ustali wysokosc a wierzyciel wtedy
    wezwie do zaplaty, to trzeba niezwlocznie je spelnic ( art. 455 kc ). Jesli
    chodzi oczywiscie o termin ( wyrazasz sie nieprecyzyjnie - moze to warunek,
    tzn. zdarzenie przyszle i niepewne? ).

    Depi.

  • 3. Data: 2003-03-18 08:45:21
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki, chodzi mi o sytuację zbliżoną do roszczenia z tytułu np. odsetek od
    pożyczki. Jeżeli nie było w umowie zaznaczone kiedy mają być spłacane
    odsetki naliczane w okresach miesięcznych to kiedy są one wymagalne. Miesiąc
    po miesiącu czy dopiero przy spłacie pożyczki?

    Marcin