  • 21. Data: 2006-08-01 16:20:18
    Temat: Re: Kazusik
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piotr "Gerard" Machej napisał(a):
    > Ale w przypadku ogólnym raczej takie tłumaczenie się by nie
    > przeszło, nie uważasz?

    ogólnym tak, choć pociągi powinny być czytelnie oznaczone

    KG

  • 22. Data: 2006-08-01 16:33:20
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    > Nawet gdyby jeździło tylko PKP, to i tak wypada się zainteresować,
    > do jakiego pociągu się wsiada.

    Jezeli podjezdza pociag innej sieci nieoznaczony wyraznie, na tor i o
    godzinie przeznaczonej dla pociagu PKP to mamy wprowadzenie w blad jak nic

  • 23. Data: 2006-08-01 16:44:34
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    D.H. Oskar napisał(a):
    > Jezeli podjezdza pociag innej sieci nieoznaczony wyraznie, na tor i o
    > godzinie przeznaczonej dla pociagu PKP to mamy wprowadzenie w blad jak nic

    Ale przyjmujesz założenia, których nie było w pierwszym poście. Pociągi
    SKM jak najbardziej są oznaczone. Nie wiemy też, czy podjechał
    o godzinie przewidzianej dla pociągu PKP. Przypuszczam raczej, że
    zainteresowana po prostu stanęła na peronie i czekała na pierwszy
    pociąg jadący we właściwą stronę.
    Czy jak w jednym rejonie kraju linie autobusowe obsługuje tylko jeden
    przewoźnik (PKS), a w innym jeszcze dwóch (np. DAS i Transkom), to
    też wyjeżdżając na wycieczkę będziesz płacił PKSowi, a jechał DASem
    i powoływał się na wprowadzenie w błąd?
    Ona pewnie nawet nie popatrzyła do rozkładu jazdy, a te przecież są
    porozwieszane na stacjach.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 24. Data: 2006-08-01 16:52:45
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Ocierając się z lekka o absurd możnaby też rozpatrywać sytuacje w
    > której przewoźnik będąc świadomy faktu, że takie pomyłki będą się
    > z pewnością zdarzać celowo w sposób mało wyraźny oznakował swój skład :)

    SKM nie są oznakowane w sposób mało wyraźny :) Obejrzyj sobie
    jakieś zdjęcia tych składów - logo SKM aż bije po oczach,
    a od razu przy wejściu masz kasowniki takie, jak w autobusach
    czy tramwajach. Pani z pierwszego postu po prostu na nic
    nie zwracała uwagi, i gdyby podjechała drezyna albo wagon
    bagażowy, to też by pewnie wsiadła ;) Korzystanie ze środków
    lokomocji wymaga jednak zachowania minimum ostrożności.
    Powoływanie się w tym przypadku na wprowadzenie w błąd
    uważam za chybione.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 25. Data: 2006-08-01 16:55:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 1 Aug 2006 17:19:49 +0200, KrzysiekPP napisał(a):

    > To samo "pieprzone" taksowki. Znam tanią siec taksówkową, dzwonie i
    > zamawiam taksowke. Podjezdza taxi pod drzwi i kierowca pyta "zamawiał
    > pan taxi" ? Ale .... nie ma oznaczen sieci taksówkarskiej !

    "Przewóz osób" :) Znana praktyka jeśli chodzi np. o zakupy zlecane taxi...

    > A co ja miałbym po przejazdzce zrobic, jakby podał kwote 5zł za km,
    > zamiast 2 zł jak w sieci było ?

    Myślę, że Ty akurat byś sobie z nim poradził :DD

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 26. Data: 2006-08-01 17:39:38
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Tue, 1 Aug 2006 17:19:49 +0200, KrzysiekPP w wiadomości
    <news:MPG.1f398f7bfe0da63c98abea@news.tpi.pl> napisał(a):

    > A co ja miałbym po przejazdzce zrobic, jakby podał kwote 5zł za km,
    > zamiast 2 zł jak w sieci było ?

    Spytać o:
    1. licencję przewoźnika taxi,
    2. aktualne badania lekarskie, psychologiczne i badanie techniczne pojazdu,
    3. legalizację taksometru i kasy fiskalnej,
    4. gaśnicę i trójkąt ostrzegawczy,
    5. którą taryfę ustawił na taksometrze (są cztery i nie ma tu dowolności).

    ;-)

    --
    Sz.

  • 27. Data: 2006-08-02 19:31:00
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Nadal zostałbym przy chwili zawierania umowy, a więc wejścia do pojazdu.
    > Bo jeśli później, to kiedy? Trudno byłoby wyznaczyć jakąś granicę.

    Ja bym sie zastanowil nad kilkoma faktami:

    1) czy stacja, na ktorej kupowala bilet, byla wyposazona w widoczna
    informacje na temat tego, ze ze stacji tej korzysta wielu przewoznikow (+
    ich cenniki)
    2) czy w okienku, gdzie kupowala bilet byla informacja o biletach innych,
    niz PKP
    3) jezeli nie bylo innej informacji, niz PKP, to przy jednoczesnym
    uswiadomieniu sobie faktu, ze dla wiekszosci spoleczenstwa poza PKP nie
    istnieje zaden przewoznik kolejowy nalezy sie zastanowic, czy nie byl
    wprowadzeniem w blad juz sam brak informacji o innych przewoznikach

    W koncu w przypadku stacji kolejowej PKP (sic!) wydaje mi sie naturalnym, ze
    bede jezdzil PKP. Dopiero niedawno odkrylem, ze na SKM, ktora nigdy nie
    jezdzilem, obowiazuja bilety MZA... I gdybym nie wiedzial, to pewnie bym sie
    przejechal, usilujac "dojechac" ze Wschodniej na Centralna na podstawie
    biletu na trase Gdansk-Warszawa(bo niestety pociagi dalekobiezne czesto
    sobie urzadzaja 30 min. postoju na Wschodniej).

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 28. Data: 2006-08-03 13:16:18
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A czym szczególnym mają się wyróżniać? Pociąg od innego nie będzie się
    > specjalnie różnił, więc MZ jeśli tylko przy wejściach jest czytelnie
    > oznaczony przewoźnik, to wystarczy. Trochę staranności od pasażera trzeba
    > wymagać.

    Po 50 latach przyzwyczajania nas przez PKP do pelnego monopolu na kolejowe
    uslugi przewozowe to raczej od przewoznikow nalezaloby wymagac nieco
    starannosci

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 29. Data: 2006-08-03 13:53:26
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Tiger napisał(a):
    > Po 50 latach przyzwyczajania nas przez PKP do pelnego monopolu na kolejowe
    > uslugi przewozowe to raczej od przewoznikow nalezaloby wymagac nieco
    > starannosci

    Czyli co mają zrobić oprócz ogłoszeń na stacjach i w mediach, własnych
    rozkładów jazdy, oznakowania składów swoimi pociągami, umieszczenia
    informacji w taryfie? Na każdym pociągu wywiesić wielki transparent
    "To nie jest pociąg PKP"? Albo w każdych drzwiach pociągu ustawić
    człowieka, który będzie wymagał podpisania oświadczenia, że wchodzący
    zdaje sobie sprawę, że pociąg, do którego wchodzi, nie jest pociągiem
    PKP i obowiązuje w nim inna taryfa?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 30. Data: 2006-08-03 14:06:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr "Gerard" Machej napisał(a):

    > Poza widniejącymi wszędzie (również na zewnątrz) emblematami SKM,
    > kasownikami biletów, to rzeczywiście niewiele się różną ;P

    Ja tego pociągu w życiu na oczy nie widziałem. Opieram się na zdjęciach
    w serwisie który wskazałem. Tam emblematów SKM na zewnątrz nie widać.
    A kasowniki można zauważyć odrobinę za późno by wysiąść, no chyba że
    natychmiast użyje się hamulca bezpieczeństwa ;).

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam