  • 41. Data: 2005-08-31 08:40:38
    Temat: Re: Kazus allegro
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    zly napisał(a):

    > No swietnie. Czyli domyslnie wysylajac paczke (za ktora placimy) Poczta
    > Polska, mamy zakladac, ze zostanie skradziona??

    Dokladnie tak. Po to ubezpieczasz auto od kradziezy bo dopuszczasz
    mozliwosc ze zostanie skradzione. Poczta jest firma, ktora obsluguje
    codziennie dziesiatki tysiecy paczek, wiec ryzyko ze jakies zostana
    skradzione/zagubione jest na tyle duze, ze nalezy sie liczycz z
    koniecznoscia wykupienia ubezpieczenia, przy duzej wartosci wysylanego
    towaru.

    > Kobieta zakladajac kusa spodniczke tez ma zakladac, ze zostanie zgwalcona?
    > Chore nieco to co piszesz...

    Jak zklada takie ubranie i wychodzi o 1 w nocy na spacer po Zabkowskiej
    albo po Dworcu Wschodnim to nie da sie ukryc faktu, ze prowokuje.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 42. Data: 2005-08-31 08:41:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Mithos napisał(a):

    > "Nie odpowiadam za prace Poczty Polskiej. Jesli ktos chce przesylki
    > ubezpieczonej lub z podana wartoscia, powinien liczyc sie z dodatkowa
    > oplata. W przeciwnym wypadku, gdy paczka zaginie zwracam tylko koszt
    > ubezpieczenia przyznanego przez Poczte Polska."

    Mozesz nawet napisac tak:

    "po zakonczeniu aukcji w potwierdzeniu zaznacz jaki rodzaj transportu
    wybierasz:
    a) paczka zwykla, nieubezpieczona X zl
    b) paczka priorytetowa, nieubezpieczona Y zl
    c) paczka wartosciowa, ubezpieczona (podaj wartosc ubezpieczenia) Z zl
    "

    Kiedys dostalem takie pytanie od jakiesgos Allegrowicza.

  • 43. Data: 2005-08-31 08:45:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Czy na tej samej zasadzie co oznaczanie "ostroznie" ladunku wrazliwego
    > na wstrzasy, nie nalezy oznaczyc "paczka wartosciowa" paczki wartosciowej?

    Paczka wartosciowa (z podana wartoscia) to jest co innego niz paczka
    nadana z adnotacja "ostroznie".

    > Jezeli ktos na Allegro bedzie sprzedawal krysztaly, to zapewne bedzie
    > musial poniesc jakies dodatkowe koszty wyslania paczki jako delikatna.
    > Co prawda na wyrazne zyczenie kupujacego pewnie moze ten krysztal
    > zapakowac w pudelko i wyslac jak wor kartofli - wtedy odpowiedzialnosc
    > za nienalezyte zabezpieczenie przesylki bedzie spoczywac na kupujacym.

    Jednakze, jesli kupujacy sie uprze i bedzie domagal sie wysylki paczka
    zwykla to jest to sprawa sprzedajacego. Dlaczego sprzedajacy ma placic i
    odpowiadac ze to ze druga strona umowy jest malo inteligentna ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 44. Data: 2005-08-31 08:47:24
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > Wg mnie dlatego, ze to kupujacy zaplacil za przesylke, czyli jest to
    > zadoscuczynienie dla oplacjajacego usluge transportowa.

    Nieprawda, logicznie rzecz biorąc to sprzedający fizycznie zapłacił za
    przesyłkę, a kupujący zwrócił mu tylko koszty tejże przesyłki. Gdyby
    przesyłka była na koszt adresata, to można wtedy powiedzieć, że to kupujący
    płaci za nią.

    --
    Pozdrawiam,
    Shield.

  • 45. Data: 2005-08-31 08:53:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Mithos napisał(a):

    > Paczka wartosciowa (z podana wartoscia) to jest co innego niz paczka
    > nadana z adnotacja "ostroznie".

    Dlaczego?
    I jedno i drugie jest jakas tam usluga Polczy Polskiej.
    To na ktora zdecyduje sie nadawca zalezy od niego. Nic nie stoji na
    przeszkodzie zeby metalowa sztabe wyslac z adnotacja "ostroznie", a
    starego kapcia ubezpieczyc na 1000zl.
    Inna sprawa czy na przyjecie na takich warunkach przesylki zgodzi sie
    poczta.

    > Jednakze, jesli kupujacy sie uprze i bedzie domagal sie wysylki paczka
    > zwykla to jest to sprawa sprzedajacego. Dlaczego sprzedajacy ma placic i
    > odpowiadac ze to ze druga strona umowy jest malo inteligentna ?

    A jak sie uprze to oczywiscie.
    Jezeli nabywca zaznaczy ze zyczy sobie paczke nieubezpieczona, to znaczy
    ze taka sobie zyczy.
    Jak sobie zyczy zeby mu delikatny krysztal opakowac tylko w szary papier
    i tak wyslac to tez jego sprawa.

    Natomiast tu chyba amy inna sytuacje.
    Kupujacy nie wydawal dokladnych dyspozycji jakiego rodzaju paczke sobie
    zyczy i z jakimi dodatkowymi uslugami.
    IMO wiec sprzedajacy "domyslnie" powinienbyl nadac przesylke jako
    przesylke wartosciowa.
    W przypadku krysztalow "domyslnie" powinien nadac ja jako przesylke
    delikatna.
    Bez zadnego slowa ze strony kupujacego.

    W razie watpliwosc powinien sie zapytac kupujacego jak to wyslac.
    Ewentualnie zamiescic taka informacje jak zamieszczasz na swojej aukcji,
    gdzie piszesz wyraznie ze przesylka nie bedzie ubezpieczona i ze jak
    zginie to odpowiada za nia kupujacy.

  • 46. Data: 2005-08-31 09:37:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mithos napisał(a):

    > Jednakze, jesli kupujacy sie uprze i bedzie domagal sie wysylki paczka
    > zwykla to jest to sprawa sprzedajacego. Dlaczego sprzedajacy ma placic i
    > odpowiadac ze to ze druga strona umowy jest malo inteligentna ?

    Jezeli Kupujacy tak zadecyduje to ok. W tym przypadku zostala jednak
    przyjeta domyslna zgoda kupujacego na taka forme wysylki. Malo tego
    domyslnosc opiera sie na tym, ze Kupujacy powinien przeczytac strone
    "o mnie".

    j.

  • 47. Data: 2005-08-31 09:39:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mithos napisał(a):

    > My zupelnie nie o tym tutaj piszemy. Jednak polecam nauczyc sie czytac
    > (ze zrozumieniem).

    Wedle regulaminu alegro na stronie "o mnie" zamieszcza sie cos zupelnie
    innego niz sposoby wysylki. Do tego wedle tego samego regulaminu kupujacy
    nie musi czytac tej strony.

    j.

  • 48. Data: 2005-08-31 10:15:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    januszek napisał(a):

> [...]
    > przyjeta domyslna zgoda kupujacego na taka forme wysylki. Malo tego
    > domyslnosc opiera sie na tym, ze Kupujacy powinien przeczytac strone

    Po za tym debatujemy o niczym dlatego, ze autor watku nie podal linku do
    strony z ta aukcja, ani tez swojego nicka na allegro.

    j.

  • 49. Data: 2005-08-31 11:22:46
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > Sprzedawca Allegro napisał(a):

    > Towaru kupujacemu nie dostarczyles. Strona ktora robila jakies ustalenia
    > z Poczta Polska jestes Ty i to na Tobie spoczywa zalatwienia tego tak
    > zeby przesylka dotarla do adresata.
    > Adresat przesylki nie mial w rekach.

    Polecam zapoznanie się z polskim prawem lub chociaż z archiwum grupy.
    Wg. polskiego prawa sprzedawcza wywiązał się z obowiązku dostarczenia
    towaru w chwili powierzenia przesyłki Poczcie Pollskiej.

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 50. Data: 2005-08-31 11:28:45
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > MZ taka informacja powinna się znaleźć nie na stronie "O mnie" a na
    > stronie licytowanego przedmiotu. Może być ona w formie czytelnego
    > odwołania ze strony tego przedmiotu (np. informacje dotyczące sposobu
    > realizacji wysyłki znajdują się <tutaj>). Jeśli czegoś takiego nie ma, to
    > kupujący może spodziewać się z Twojej strony zachowania należytej
    > staranności czyli posłania np. przesyłką wartościową.

    A jeśli napiszę coś w stylu "przed licytacją przeczytaj stronę 'O mnie'"
    lib "Udział w aukcji oznacza akceptację warunków opisanych na stronie 'O
    mnie'"?

    --
    ____ _ _