-
1. Data: 2004-08-15 21:03:24
Temat: Karta gwarancyjna
Od: " Margot" <m...@g...pl>
Witam, czy karta gwarancyjna musi być przy zakupie/sprzedaży?
Jestem producentem urządzeń elektronicznych. Przy sprzedaży do urzadzenia
dołączana jest karta gwarancyjna, określająca szczegółowo typ urządzenia,
warunki gwarancji itd. Zwróciła się do mnie duża hurtownia i zaproponowała,
że owszem - kupi moje urządzenia ale bez kart gwarancyjnych bo - już zgodnie
z jakimiś przepisami takich kart się nie stosuje. Do reklamacji wystarczy
paragon.
No ale przecież na paragonie nie ma wszystkich danych np. numeru seryjnego
danego urządzenia. Czy faktycznie nie trzeba kart? Jaki przepis to reguluje?
Jeżeli nie trzeba to czemu stosują je wszyscy? Gdzie umieszczać warunki
gwarancji, jak sobie radzić w przypadku zidentyfikowania danego urządzania z
paragonem?
pozdrawiam Margot
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2004-08-15 21:16:00
Temat: Re: Karta gwarancyjna
Od: Dredd<...@...pl>
> Witam, czy karta gwarancyjna musi być przy zakupie/sprzedaży?
Moim zdaniem tylko wtedy jeśłi sprzedawca udziela gwarancji, która
nie jest obowiązkowa (może zostać udzielona przez wręczenie
dokumentu gwarancyjnego ale nie musi) Zob. art. 577 kc i następne
(no chyba że znów coś znowelizowali ;))
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
3. Data: 2004-08-15 21:28:11
Temat: Re: Karta gwarancyjna
Od: kam <X#k...@w...pl.#X>
Margot wrote:
> Witam, czy karta gwarancyjna musi być przy zakupie/sprzedaży?
> Jestem producentem urządzeń elektronicznych. Przy sprzedaży do urzadzenia
> dołączana jest karta gwarancyjna, określająca szczegółowo typ urządzenia,
> warunki gwarancji itd. Zwróciła się do mnie duża hurtownia i zaproponowała,
> że owszem - kupi moje urządzenia ale bez kart gwarancyjnych bo - już zgodnie
> z jakimiś przepisami takich kart się nie stosuje. Do reklamacji wystarczy
> paragon.
Ostateczny odbiorca sprzętu rzeczywiście może reklamować na podstawie
paragonu. Tyle ze będzie to reklamacja na podstawie rękojmi albo
niezgodności z umową. Jeśli na sprzęt obok tego ma być gwarancja, to w
zasadzie powinna być karta gwarancyjna (choć w sprzedaży konsumenckiej
gwarancja może zostać udzielona np. w reklamie). Gwarancja dla
konsumenta musi jednak określać obowiązki gwaranta oraz zawierać zapis
że nie wyłącza ona, ani nie ogranicza uprawnień z tytułu niezgodności
towaru z umową (art.13(?) ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej).
KG