  • 61. Data: 2023-04-08 02:37:19
    Temat: Re: Karetka zatrzymana przez policję
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > przejściach. A może i policjant nadwrażliwy, choć w odniesieniu do
    > karetki, to osobiście powątpiewam. Ale policjanci też różni bywają.
    > Najlepiej by było, jakby tam gdzieś była akurat jakaś kamera i można to
    > było ocenić.

    > Załoga też nei wie, co się dzieje z pacjentem. Teoretycznie błahe
    > zgłoszenie może się okazać poważnym, a poważne błahym. Uważam, że gdyby
    > załoga uważała to zgłoszenie za pilne, to by użyła sygnałów
    > uprzywilejowania. Pomysł na konieczność pilnej interwencji - w mojej
    > ocenie - był bardziej pomysłem na uniknięcie mandatu.

    Też mi się tak wydaje. Natomiast w interesie policjanta (i
    poszkodowanego) jednak mogłoby być wypuszczenie tej karetki, bo
    istniało jakieś wymierne prawdopodobieńswo, że poszkodowanemu pogorszyć
    się może. Np. przebywanie dodatkowe 20 min w bólu to też jest pewna
    uciążliwość/trauma.

    Fakt 1: jest prawdopodobny problem związany ze zdrowiem - inaczej
    dyspozytor nie wyslałby karetki. Fakt 2: problem nie wydaje się z
    gatunku zagrożenia życia (według oceny dyspozytora i pewnie samej
    załogi). Tak jak wyżej napisałeś, pewnie najlepiej puścić ich szybko i
    skierować sprawę do sądu. Można tak dla kazdego wykroczenia, czy musi
    być odmowa przyjęcia mandatu?

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2023-04-08 03:03:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tak jak wyżej napisałeś, pewnie najlepiej puścić ich szybko i
    > skierować sprawę do sądu. Można tak dla kazdego wykroczenia, czy musi
    > być odmowa przyjęcia mandatu?
    Nie ma obowiązku zaproponowania mandatu. Powodów może być wiele. Właśnie
    pośpiech i niejasne tłumaczenie przez kierującego jakimiś "wyższymi"
    pobudkami. tylko coś mi się zdaje, ze tego ratownik wolał uniknąć, bo o
    ile mogło się to udać w odniesieniu do policjanta na drodze, to przy
    sprawdzeniu przez sąd mogłoby się zakończyć znacznie gorzej.

    Tylko później postanowili z tego zrobić medialną nagonkę na policjanta,
    który "ośmielił" się karetkę zatrzymać. Jak już pisałem, policjanci są
    różni, ale skłonny jestem uznać, że musieli tam grubo przeszarżować tą
    karetką, że policjanci z nieoznakowanego radiowozu puścili się za karetką.
    --
    Robert Tomasik

  • 63. Data: 2023-04-08 08:38:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W obydwu przypadkach ratunkowa. Bo w transportowej nie ma osób
    > uprawnionych choćby do podania leku przeciwbólowego.

    Nie prawda - w transortowej jest ratownik (jeden) w podstawowej też są
    ratownicy (tylko dwóch).

    Pewny nie jestem, ale nie sądzę żeby dyspozytor zajmował się koordynacją
    i dysponowaniem karetek transportowych do zgłoszeń, więc zapewne była to
    karetka "p". Tyle że jechała na akcję bez bomb - wy też przecież
    większość akcji bez bomb robicie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2023-04-08 08:42:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Apr 2023 23:51:20 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale ja nie widzę w tym leczenia, a chwilowe działanie na czas transportu.

    No widzisz ... transportu.

    J.

  • 65. Data: 2023-04-08 08:44:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Taki przypadek za prlu: wieźli mnie ze złamaną nogą na bombach, żeby
    > pojechać 100m jednokierunkową, asfaltową pod prąd, zamiast 800m po
    > kocich łbach.

    Nawet "pilne" przypadki wożą często bez bomb, bo po prostu nie ma
    potrzeby jak jest pusto. Jakby każdy jeżdził zawsze na bombach to w
    mieście nie dałoby się żyć (a i powiedzenie, że liczą się sekundy jest
    zwykle naciągane). Nie wiem jak gdzie indziej, ale u nas z pacjentami z
    udarami i zawałami jeżdzą normalnie (chyba że są korki oczywiście) bo
    tak naprawdę to nie ma specjalnie znaczenia czy będziesz w szpitalu w 10
    czy 12 minut. Co nie znaczy że dodatkowe 20 minut na wypisywanie mandatu
    jest bez znaczenia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2023-04-08 08:55:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ja tam pewnie bym się podk..., że sobie ze mną w uja lecą, ale może
    > jesteś spokojnieszego charakteru :)

    Niby normalnie jestem spokojny, ale lecenie w chuja źle na mnie działa,
    więc raczej nie ten przypadek;)

    Z drugiej strony jak miałem szlifa na moto (straty w zasadzie minimalne)
    z udziałem autonusu miejskiego w miejscu gdzie poranny paraliż murowany,
    to się pozbieraliśmy i umówiliśmy na rozmowę na pętli zamiast blokować
    główną arterię miasta w godzinach szczytu i wkurwiać pasażerów. Koleś
    wykrecił do swoich "inspektorów" że miał taką sytuacje, poprosili mnie
    do telefonu zapytali się czy się zgadzam na takie rozwiązanie, żeby nie
    było że on tym autobusem uciekł załatwoliśmy sprawę potem.

    > Nb. ktoś to w ogóle kontroluje, tzn. zasadność użycia tych bomb? Kto/co
    > decyduje czy jadą na sygnale?

    Dyspozytor.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2023-04-08 08:57:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ten przepis z pierwszeństwem wchodzących pieszych jest idiotyczny.
    > Natomiast, jeśli to było w tym miejscu, które znalazłeś, to tam raczej
    > nie ma technicznej możliwości wyprzedzania.

    No widzisz - pisałem, żebyś się zakładał - byś był już bliżej niż ja;)
    BTW - policja twierdzi że ma nagranie - więc może jeszcze zobaczymy, ale
    wątpię.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2023-04-08 09:02:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sąd oceni, czy policjant powinien dać wiarę kierowcy karetki. Fakt, że
    > formalnie to MZ powinien ich szybciej wypuścić a jedynie później coś z
    > tym zrobić (co?).

    Normalnie - wezwać na kulsonariat - zresztą ponoć właśnie to kierowca
    zaproponował.

    > Piłeczka przy załodze, żeby wykazć, że mieli przesłanki aby sądzić, że
    > się wiąże?

    Bo ja wiem. Co jakiś czas w kategorii "człowiek pogryzł psa" ukazują się
    informację, że policjanci zamiast wlepić mandat odeskortowali kogoś do
    szpitala. Myślę, że karetka jeszcze lepiej się w to wpisuje. Tu nie
    chodzi już o prawo a o ludzkie zachowanie.

    Można być kurwą zgodnie z prawem, można komuś pomóc nawet nie
    sprawdzajac czy prawo do tego zobowiązuje. Policja niestety ewoluje w
    pierwszym kierunku (z tym że bywają kurwami nawet niezgodnie z prawem).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2023-04-08 09:03:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Najlepiej by było, jakby tam gdzieś była akurat jakaś kamera i można to
    > było ocenić.

    Rzecznik twierdzi, że mają nagranie. To że nie zostało upublicznione też
    ma swoje znaczenie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 70. Data: 2023-04-08 09:12:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Apr 2023 09:02:05 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > szpitala. Myślę, że karetka jeszcze lepiej się w to wpisuje. Tu nie
    > chodzi już o prawo a o ludzkie zachowanie.

    A pod szpitalem mozna dokonczyc wypisywanie mandatu.

    Tylko to by było porzucenie nakazanego miejsca akcji, i to zupelnie
    bez powodu, bo karetka eskorty nie potrzebuje :-)