  • 121. Data: 2024-04-16 17:27:43
    Temat: Re: Kara dla nieletnich
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli wynikać to musi chyba jakoś z religii, bo i Nepal i Indie to
    > głównie Hinduizm, a Srilanka Buddyzm. Ciekawe z czego wynika sranie na
    > ulicach, bo ani w Nepalu ani na Srilance nie srają. Pewnie margines
    > skrajnej biedoty jest w Indiach dużo większy.

    Kiedyś już na ten temat rozmawialiśmy:P Wtedy twierdziłeś że z braku
    kibli ja ze poniekad z kultury jakkolwiek głupio by to nie brzmiało:P
    Pomijając dyskusje na temat jajka i kury, to możesz mieć o tyle rację,
    że i w Nepali i na Srilance nie mają takiego zagęszczenia populacji jak
    w indyjskich megamiastach, więc i tych kibli w slamach też trzebaby
    gigantyczne ilości, z drugiej strony problem srających na ulicach też
    jest jakby bardziej uciążliwy niż jak ktoś klocka w Nepalu postawi;)
    Pozostaje sprawdzić jak jest w Bangladeszu:P

    Powiem tak - na tle reszty indie się wyróżniają brakiem zamiłowania do
    higieny i porządku:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 122. Data: 2024-04-17 01:27:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Kiedyś już na ten temat rozmawialiśmy:P Wtedy twierdziłeś że z braku
    > kibli ja ze poniekad z kultury jakkolwiek głupio by to nie brzmiało:P

    O widzisz, tak własnie działa nauka :) Doszły nowe dane, nalezy się
    zastanowić czy wczeniejsze tezy były słuszne :) Ale akurat jedno nie
    przeczy drugiemu. Jak margines jest mały to jest gdzie srać bo większość
    ma gdzie mieszkać.

> [...]
    > jest jakby bardziej uciążliwy niż jak ktoś klocka w Nepalu postawi;)
    > Pozostaje sprawdzić jak jest w Bangladeszu:P

    Od dłuższego czasu o tym myślę, ale weryfikacja częstotliwości srania na
    ulicach Bangladeszu jak dotąd nie wpisuje mi się w zbiór czynników
    motywacyjnych koniecznych do odwiedzenia tego kraju.

    > Powiem tak - na tle reszty indie się wyróżniają brakiem zamiłowania do
    > higieny i porządku:P

    Własnie Nepal mnie pod tym względem zaskoczył. Widać, że ogólnie starają
    się zachować porządek, przynajmniej w częściach turystycznych. Ludzie
    też generalnie mili i pomocni.

    --
    Marcin

  • 123. Data: 2024-04-17 11:46:27
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Możesz okazać mu dezaprobatę. Zaraz powiesz że to nieskuteczne. Otóż się
    > mylisz. Jeśli nie masz szacunku u dziecka, żadna kara nie będzie karą,
    > nawet jak je stłuczesz na kwaśne jabłko. Dziecko jedynie nabierze
    > biegłości w oszukiwaniu ciebie :) Natomiast gdy masz szacunek u bachora,
    > wystarczy skrzywienie ust, ponura mina czy delikatne napomnienie z
    > szerszym wyjaśnieniem by uzyskać to, do czego w istocie zmierza kara -
    > do zmiany zachowania na pożądane. Pytasz tak jakbyś nigdy nie był
    > dzieckiem :) Weź ty sobie przypomnij.

    Pytam jakie środki dzisiaj ma rodzic czy wychowawca do bezkarnego
    zdyscyplinowania swoich podopiecznych? Strojenie min z pewnością jest
    dozwolone, ale takie coś nie podziała skoro zwykle tłumaczenie a nawet
    krzyk przywołujący do porządku nie pomaga.

  • 124. Data: 2024-04-17 11:47:01
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 13.04.2024 o 17:11, nadir pisze:

    > Na każdego są inne metody.

    > Waterboardingu próbowałeś? Nie pozostawia fizycznych śladów, więc
    > paragrafami nie ma co się przejmować.

    Bardziej mi chodzi o tolerancję prawną do konkretnych metod niż o samą
    skuteczność oddziaływania kar na dziecko. I nie chodzi o to aby z całą
    premedytacją nad dzieciakiem się znęcać, a tylko zdyscyplinować.

  • 125. Data: 2024-04-17 11:47:38
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 13.04.2024 o 17:20, PD pisze:

    > Napuścić rówieśników żeby mu wpierdolili :P
    >
    > PD

    W ten sposób doszłoby zarzuty do podżegania do czynu zabronionego..

  • 126. Data: 2024-04-17 12:08:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2024 11:46:27 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > dozwolone, ale takie coś nie podziała skoro zwykle tłumaczenie a nawet
    > krzyk przywołujący do porządku nie pomaga.

    W zasadzie podałem receptę powyżej. Oczywiście, doraźnie nie pomoże,
    może być skuteczna tylko jeśli, j.w. zaskarbiłeś sobie uprzednio
    szacunek. W doraźnych przypadkach postępujemy elastycznie. Podam
    przykłady. Raz kiedyś wzięliśmy córkę znajomych, jedynaczkę 6, lat na
    jakieś zwiedzanie. Nie kupiliśmy jej loda, więc walnęła się na podłogę i
    zaczęła wrzeszczeć i spazmować. Usiedliśmy z żoną na ławce i spokojnie
    czekaliśmy aż przedstawienie się skończy. Po paru minutach (a już się
    tłumek gromadził) dziecko spostrzegło że nie skutkuje, więc się
    pozbierało i jak gdyby nigdy nic, bez obrazy, poszło z nami dalej.
    Żadnych wyrzutów nie robiliśmy, nie usiłowaliśmy wpłynąć na nią by
    zaprzestała, po prostu przeczekaliśmy z uśmiechami na ustach i żarcikami
    na temat przypadku jakie wymienialiśmy między sobą.
    Przypomina mi się też jakiś filmik z jutuba - dziecię zaczęło szlochać w
    domu na skutek jakiejś rzekomej krzywdy. Matka spokojnie poszła sobie
    do kuchni coś tam robić. Po chwili, dziecię widząc brak zainteresowania,
    przestało i wymamrotało - po co ja tu płaczę jak nikt nie widzi, i
    poszło bawić się dalej.
    Więc jak widzisz, tylko stoicki spokój cię ratuje. Dziecko dorastając
    usiłuje poszerzyć sobie strefę niezależności i bez przerwy testuje
    swoich rodziców. To trend naturalny i po prostu należy się podłączyć do
    niego i dyskretnie sterować.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 127. Data: 2024-04-17 17:44:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > usiłuje poszerzyć sobie strefę niezależności i bez przerwy testuje
    > swoich rodziców. To trend naturalny i po prostu należy się podłączyć do

    To nie jest proste, ale potwierdzam - to akurat działa na "dramę". Ale
    pytanie było chyba nie o to a jak ukrać. I generalnie zapewnić solennie
    i być konsekwentym w tym, że ominą go wszelkie przyjemności jak nie
    zmieni swojego zachowania. Oczywiście działa to dopóki gówniak nie
    wejdzie na kolejny poziom żeby sobie przyjemności wziąć siłą:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 128. Data: 2024-04-17 17:51:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2024 17:44:06 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale
    > pytanie było chyba nie o to a jak ukrać.

    No to powtórzę raz kolejny. Tylko dezaprobata po uprzednim zaskarbieniu
    sobie szacunku czy poważania. Bez tego już lepiej wcale nie karać a
    zwłaszcza nie siłą czy przemocą, bo to będzie przeciwskuteczne. Nie ma
    magicznych recept.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 129. Data: 2024-04-17 18:15:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Od dłuższego czasu o tym myślę, ale weryfikacja częstotliwości srania na
    > ulicach Bangladeszu jak dotąd nie wpisuje mi się w zbiór czynników
    > motywacyjnych koniecznych do odwiedzenia tego kraju.

    Przyznaj że chcesz się przejechać na dachu pociągu:P No ale przy okazji
    możesz zerknąć czy srają na ulicach;)

    > Własnie Nepal mnie pod tym względem zaskoczył. Widać, że ogólnie starają
    > się zachować porządek, przynajmniej w częściach turystycznych. Ludzie
    > też generalnie mili i pomocni.

    Mi się wydaje że po prostu indie są strasznie zasyfione - a reszta to
    "średnia południowa";)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 130. Data: 2024-04-17 18:21:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No to powtórzę raz kolejny. Tylko dezaprobata po uprzednim zaskarbieniu
    > sobie szacunku czy poważania.

    E tam, nie działa, chyba że na dziecku tak grzecznym że w sumie rodzice
    powinny się zastanowić co z nim nie tak i jak sobie w życiu poradzi:P

    Chyba że dziecko nazywa się Zbigniew i ma 43 lata:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!