  • 111. Data: 2024-04-15 15:32:23
    Temat: Re: Kara dla nieletnich
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Apr 2024 19:00:47 +0200, Monika Głowacka wrote:

    > Godzinę temu widziałam w TV reportaż, że w dwóch szkołach zakaz
    > smartfonów wprowadzono, nagle dzieci na przerwach zaczęli gadać ze sobą.
    > Poprzednio siadali i grali i była cisza na korytarzu.

    A teraz nauczyciele musza na przerwach pilnować korytarza i krzyczec
    "CISZA !". :-)

    J.

  • 112. Data: 2024-04-15 15:33:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Apr 2024 15:54:44 +0200, Shrek wrote:

    > Zabrać tableta.

    Do czasu. Potem sie okaże ze i to karalne :-)

    J.

  • 113. Data: 2024-04-15 20:48:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2024 o 15:33, J.F pisze:

    > Do czasu. Potem sie okaże ze i to karalne :-)

    Ale na razie jest zaskakująco skuteczne:P Gorzej jak ci gnój wypomni że
    ty też coś na klawiaturze klepiesz:P I wtedy idziemy pokopać piłkę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 114. Data: 2024-04-15 20:50:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2024 o 22:01, Monika Głowacka pisze:

    > Chyba w Islamie jest zakaz wstępu niewiernym do meczetu

    Nie spotkałem się - nawet chętnie zapraszają i opowiadają.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 115. Data: 2024-04-15 20:56:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Stambule można zwiedzać Błękitny Meczet. Boso, oczywiście :) A w
    > Grecji czy ogólnie w prawosławnych krajach też będą sarkać na krótkie
    > spodnie, odsłonięte ramiona czy nieprzykrytą głowę u kobiet.

    Będą - w zasadzie u nas też będą (może za wyjątkiem tej głowy u kobiet).
    W wielu miejscach gdzie się turystów spodziwają rozdają szmaty żeby się
    ubrać. A w innych miejscach w azji - takich nie turystycznych przymykają
    na to oko że laska jest w szortach lub krótim rękawku. Nie wiem czy po
    prostu stwierdzają że od jednej laski na miesiąc się świątynia nie
    zdesakruje czy mnich mnichem ale popatrzeć przecież może:P Generalnie
    chodzi o to żeby się dostosowywać do oczekiwań lokalsów albo jak cie się
    na tyle nie podobają że nie zamierzasz to tam nie jeżdzić. W gościach
    jesteś i tyle.

    > I mogą
    > nawet nie wpuścić czy wyrzucić. W Władywostoku zapaliłem fajkę na ławce
    > na skwerku koło cerkwi, jakieś 50 m. Przyszedł pop i zwrócił uwagę że to
    > święta ziemia i nielzia zdieś kurit' :)

    Mnie na srilance muslimski kierowca autobusu zwrócił uwagę na postoju,
    że u nich niechętnie widziane żeby laska spała mi na ramieniu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2024-04-15 20:58:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2024 o 13:26, Olin pisze:

    > W Maroko akurat takie jest prawo.
    > W Casablance jest dostępny do zwiedzania Meczet Hasana II, zresztą nówka,
    > oczywiście za opłatą.

    Wydaje mi się że w Marakeszu też jakiś zwiedzałem ale głowy nie dam.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 117. Data: 2024-04-16 03:09:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-15, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nawet nie wpuścić czy wyrzucić. W Władywostoku zapaliłem fajkę na ławce
    > na skwerku koło cerkwi, jakieś 50 m. Przyszedł pop i zwrócił uwagę że to

    W Indonezji, Malezji, Singapurze, bez problemu. Tylko należy szanować
    lokalne obyczaje i nie zakłocać obrządku. Zresztą pod tym wzgledem Islam
    nie jest żadnym wyjatkiem. Inne religie też mają restrykcje. Niektóre
    światynie Hinduistyczne też nie są dostępne dla niewiernych.

    --
    Marcin

  • 118. Data: 2024-04-16 03:16:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > na to oko że laska jest w szortach lub krótim rękawku. Nie wiem czy po
    > prostu stwierdzają że od jednej laski na miesiąc się świątynia nie

    Zalezy gdzie. Nie sądze, żeby to szło w kategoriach desekracji. Po
    prostu jest to zachowanie nieobuczajne w ich kulturze, jak wejscie do
    "naszego" kościoła np. w bikini. Inaczej mają ustawiony suwak.

> [...]
    > chodzi o to żeby się dostosowywać do oczekiwań lokalsów albo jak cie się
    > na tyle nie podobają że nie zamierzasz to tam nie jeżdzić. W gościach

    Dokładnie tak.

    > Mnie na srilance muslimski kierowca autobusu zwrócił uwagę na postoju,
    > że u nich niechętnie widziane żeby laska spała mi na ramieniu.

    Bo tak jest w wielu krajach Azji. Tzn. jakiekolwiek publiczne okazywanie
    uczuć, bliskosci, pomiędzy mężczyzną a kobietą. Natomiast ów kierowca
    pewnie nie miałby nic przeciwko gdybyś się trzymał za ręce z kolegą :)
    choc akurat na Srilance to nie pamietam czy to zwyczaj częsty. W
    Indiach na pewno. Równiez w Nepalu.

    --
    Marcin

  • 119. Data: 2024-04-16 06:30:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Natomiast ów kierowca
    > pewnie nie miałby nic przeciwko gdybyś się trzymał za ręce z kolegą :)
    > choc akurat na Srilance to nie pamietam czy to zwyczaj częsty. W
    > Indiach na pewno. Równiez w Nepalu.

    Na srilance chłopy raczej za rękę nie chodzą - i indiach normalka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 120. Data: 2024-04-16 07:30:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na srilance chłopy raczej za rękę nie chodzą - i indiach normalka.

    Czyli wynikać to musi chyba jakoś z religii, bo i Nepal i Indie to
    głównie Hinduizm, a Srilanka Buddyzm. Ciekawe z czego wynika sranie na
    ulicach, bo ani w Nepalu ani na Srilance nie srają. Pewnie margines
    skrajnej biedoty jest w Indiach dużo większy.

    --
    Marcin