  • 51. Data: 2024-05-06 00:14:48
    Temat: Re: Kara Śmierci [Was: Trzecia płeć 2]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 23:35, Kviat pisze:

    > To jedna z przyczyn dlaczego w państwach cywilizowanych nie ma kary
    > śmierci. Żeby nie ułatwiać życia jakiemuś idiocie z ambicjami, który
    > miałby ochotę z państwa cywilizowanego zrobić niecywilizowane i legalnie
    > "zgodnie z prawem" mordować sowich przeciwników.

    Jeśli zacznie ich wsadzać do wi9ęzienia, to Twoim zdaniem jest znacząca
    poprawa? Albo mordować za pośrednictwem służb specjalnych? Uważam, że to
    akurat argument nietrafiony.

    Istnieje wiele powodów, dla których kara śmierci jest stopniowo
    wycofywana w wielu krajach. Nowe techniki kryminalistyczne, takie jak
    analiza DNA, ujawniły, że w przeszłości niesłusznie skazano na śmierć
    niewinnych ludzi. To skłoniło wielu do wniosku, że kara śmierci jest
    zbyt ryzykowna, aby ją stosować, ze względu na możliwość popełnienia
    nieodwracalnego błędu. Wielu ludzi uważa, że kara śmierci jest
    moralnie zła, ponieważ wiąże się z umyślnym zabijaniem innej osoby.
    Argumentuje się, że nawet najgorsze zbrodnie nie usprawiedliwiają
    odbierania ludzkiego życia. Nie ma naukowych dowodów na to, że kara
    śmierci jest bardziej skutecznym środkiem odstraszania przestępczości
    niż inne kary, takie jak dożywocie bez możliwości zwolnienia
    warunkowego. W rzeczywistości niektóre badania sugerują, że kara śmierci
    może w rzeczywistości zwiększać wskaźniki przestępczości. Wiele krajów,
    które zniosły karę śmierci, z powodzeniem stosuje inne kary, takie jak
    dożywocie bez możliwości zwolnienia warunkowego. Te kary zapewniają
    ochronę społeczeństwa przed niebezpiecznymi przestępcami, jednocześnie
    uznając godność ludzkiego życia.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 52. Data: 2024-05-06 01:43:15
    Temat: Re: Kara Śmierci - Czy Rosja jest bardziej cywilizowana od USA (według standardów Piotra)?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > legalnie "zgodnie z prawem" mordować sowich przeciwników.
    > Najpierw przejmie służby, prokuraturę, potem sądy, a potem wprowadzi

    Udupiłeś światowego lidera "wolnego świata" w liczbie KS na milion
    mieszkańców pokazowo.

    liczba egzekucji w 2022 roku na milion mieszkańców:
    Iran 6.4; Królestwo Saudów 6.1 [B]

    W wielu stanach USA KS jest, federalna KS też jest. Też nie są
    cywilizowani? [ USA 18 egzekucji w 2022]
    Rosja ma KS w prawie ale nie przeprowadziła egzekucji od 1996.

    Wyciąganie w pełni konsekwentnie konsekwencji cudzych deklaracji bywa
    czasem frajdą, nieprawdaż?

    [A]https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_
    by_country
    > Capital punishment has been completely abolished in all European
    > countries except for Belarus and Russia, the latter of which has a
    > moratorium and has not conducted an execution since 1996.
    [B] https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment#By_
    country

    --
    A. Filip

  • 53. Data: 2024-05-06 03:15:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A co nowego objawiło się ostatnio w sprawie MH370, aborcji, schodów
    > smoleńskich albo niemieckich obozów koncentracyjnych? A jednak ludzie o
    > tym dyskutują.

    Np. morlane jest wypuszczenie na wolność z powodu kruczków prawnych
    mordercy, gdzie z prawdopodobieństwem graniczacym z pewnością wiadomo,
    że prędzej czy później zabije kogoś kolejnego, ale niemoralne jest
    zabicie go w przypadku prawomocnego skazania.

    A jak z tą morlanością radzą sobie w systemach, gdzie wystepuje
    nieuznawania dowodów zatrutego drzewa, to juz wolę nie myśleć.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2024-05-06 10:40:53
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 May 2024 14:22:47 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Obojnactwo (inaczej hermafrodytyzm) w naszym gatunku nie występuje.
    > Czasem, mylnie tym słowem określa się ludzi mających narządy płciowe nie
    > wskazujące jednoznacznie na przynależność do jednej z dwu właściwych
    > naszemu gatunkowi płci. Tym niemniej, mają oni swoją płeć określoną
    > chromosomami X lyb Y.

    Hm, jakies kiepskie te chromosomy, skoro tak.

    A może one niewiele określają w sprawie płci? :-P

    No nie, na razie korelacja jest bardzo silna ... ale za kilkadziesiąt
    pokoleń, skoro jest jak piszesz ? :-)

    > Administracyjnie rzecz biorąc, wystarczy wprowadzić pojęcie płci
    > nieokreślonej (a nie trzeciej), przyznać każdemu prawo do określenia
    > (lub nieokreślenia) swojej płci i mamy problem z głowy.

    Taa, chlop w więzieniu dla kobiet :-)

    J.

  • 55. Data: 2024-05-06 11:08:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 May 2024 10:40:53 +0200, J.F napisał(a):

    > Taa, chlop w więzieniu dla kobiet :-)

    Stara pierdoło! Skoro prawo uwzględnia istnienie osobników o
    nieokreślonej płci, to się robi oddzielne cele dla takich. I tak już w
    praktyce, separuje się poszczególne "gatunki" więźniów od siebie.
    A kiepskie chromosomy to sam masz, każą ci ględzić czy masz coś do
    powiedzenia czy nie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 56. Data: 2024-05-06 12:05:20
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Może to nawet po polsku było?
    A może po angielsku.

    -----

  • 57. Data: 2024-05-06 12:05:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 11:08:00 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Stara pierdoło! Skoro prawo uwzględnia istnienie osobników o
    > nieokreślonej płci, to się robi oddzielne cele dla takich.

    A on sie okresli jako kobieta, skoro konstytucja mu pozwala :-P

    J.

  • 58. Data: 2024-05-06 12:08:20
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Spytaj dowolnej nacji afrykańskiej, tam wszyscy piłkarze każdej drużyny na danym
    szczeblu rozgrywek urodzili się dokładnie tego
    samego dnia wg dokumentów (1 lipca czy 1 sierpnia, jak tam FIFA liczy rok).

    -----
    > Ja też nie mogę startować w wadze muszej juniorów - nawet jak się identyfikuje jako
    szczupły nastolatek

  • 59. Data: 2024-05-06 12:13:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 May 2024 12:05:55 +0200, J.F napisał(a):

    > A on sie okresli jako kobieta, skoro konstytucja mu pozwala :-P

    Akurat. Przyszło by ci do głowy określić się jako kobieta skoro
    konstytucja pozwala? Pieprzysz bez sensu aby tylko coś powiedzieć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 60. Data: 2024-05-06 13:34:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Ale to ty napisałeś:

    "Administracyjnie rzecz biorąc, wystarczy wprowadzić pojęcie płci
    nieokreślonej (a nie trzeciej), przyznać każdemu prawo do określenia
    (lub nieokreślenia) swojej płci i mamy problem z głowy. "

    a nie ja.

    Chyba, ze miałeś na myśli prawo wyboru tylko płci nieokreślonej ...
    dyskryminacja jakaś :-)

    J.