  • 21. Data: 2009-09-22 19:04:41
    Temat: Re: Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jest jeszcze dużo wierzycieli w stylu: "wskażemy w pozwie stary adres
    > pozwanego, bo tylko taki mamy,

    Jak mają tylko ten adres, to jaki inny mogą wskazać?

    --
    @2009 Johnson

  • 22. Data: 2009-09-22 19:05:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    > a zapadł wyrok w tej sprawie?

    Nie wiemy, ale sygnatura jest prawdopodobna - rok też się zgadza.

    A tu wielu potrafi napisać - 'No tak, wyprowadziłem się ale nigdzie nie
    podawałem swojego adresu - to chyba obowiązek sądu go ustalić" lub 'Coś
    tam przychodziło, jakieś wezwania ale nie odbierałem". :(

    I to najczęściej wtedy gdy wszystkim się wydaje że sprawa autor takiego
    wątku może spać spokojnie bo nic mu nie grozi. :)

    --
    spp

  • 23. Data: 2009-09-22 19:07:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Jak mają tylko ten adres, to jaki inny mogą wskazać?

    Powinni wskazać aktualny. Przecież w pozwie należy wskazać aktualny
    adres zamieszkania, a nie jakieś stare archiwa. Oczywiście nie byłoby
    problemu, gdyby dziwna zasada "list awizowany=list dostarczony" nie
    byłaby stosowana bez sprawdzania choćby aktualnego adresu zameldowania
    strony.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-09-22 19:08:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Nie wiemy, ale sygnatura jest prawdopodobna - rok też się zgadza.
    >
    > A tu wielu potrafi napisać - 'No tak, wyprowadziłem się ale nigdzie nie
    > podawałem swojego adresu - to chyba obowiązek sądu go ustalić" lub 'Coś

    Obowiązek należy do powoda. Jeśli ktoś się wyprowadził i dopełnił
    obowiązku meldunkowego, to jest spora szansa na skuteczne zaskarżenie
    postanowienia o nadaniu klauzuli wykonalności.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-09-22 19:09:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Powinni wskazać aktualny. Przecież w pozwie należy wskazać aktualny
    > adres zamieszkania, a nie jakieś stare archiwa.

    Jak nie znają innego to ten jest aktualny. Nie twierdzisz chyba że przed
    wytoczeniem powództwa trzeba sprawdzać aktualność adresu?

    --
    @2009 Johnson

  • 26. Data: 2009-09-22 19:11:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Jak nie znają innego to ten jest aktualny. Nie twierdzisz chyba że przed
    > wytoczeniem powództwa trzeba sprawdzać aktualność adresu?

    To zależy na ile takie sprawdzenie jest możliwe. W urzędach meldunku
    raczej się nie sprawdzi, ale nie wyobrażam sobie, aby kogoś pozwać nie
    sprawdzając aktualnego adresu w KRS lub w ewidencji DG.

    Poza tym są też tacy, którzy z góry wiedząc, że pozwany już gdzieś
    nie mieszka, pozywają go na ten adres, bo innego nie znają i liczą że
    się uda (często się udaje).

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-09-22 19:15:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Obowiązek należy do powoda. Jeśli ktoś się wyprowadził i dopełnił
    > obowiązku meldunkowego, to jest spora szansa na skuteczne zaskarżenie
    > postanowienia o nadaniu klauzuli wykonalności.

    Ale to sprawa sprzed pięciu lat (jeżeli zapadł wyrok).
    Sądzisz, że dzisiaj można odwołać się od tego wyroku?

    Poza tym to była raczej 'licentia poetica' - jak choćby szukanie haka na
    Biedronkę bo dziewczyna niedaleko złamała obcas czy też jak dodatkowo
    doprowadzić do ukarania poszkodowanego w stłuczce bo wg sprawcy
    przyczynił się on do wypadku.
    Po prostu ludzie różne rzeczy tu piszą a istotne dla sprawy szczegóły
    ukrywają. Jednakże nie twierdzę, że zrobił to autor wątku.

    --
    spp

  • 28. Data: 2009-09-22 19:17:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > Sądzisz, że dzisiaj można odwołać się od tego wyroku?

    Czytając post autora to nie ma to sensu, bo on nie ma dowodu uiszczenia
    należności. To byłoby bezsensowne działanie.

    --
    @2009 Johnson

  • 29. Data: 2009-09-22 19:17:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Ale to sprawa sprzed pięciu lat (jeżeli zapadł wyrok).
    > Sądzisz, że dzisiaj można odwołać się od tego wyroku?

    Tylko jeśli nakaz faktycznie jest niesprawiedliwy. Jeśli pozew nie
    został dostarczony prawidłowo, to jest szansa na odwołanie, bez względu
    na to, czy minęły 2 miesiące, czy 5 lat.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-09-22 20:12:10
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <

    > Ale co w tym oczywistego?
    > Jakbym zapłacił dług to oczywistym byłoby trzymanie pokwitowania.

    zawsze płacę przez internet, tyle że 5 lat temu korzystałem z innych banków
    niż dziś
    i cholera wie gdzie szukać

    macso