  • 31. Data: 2004-05-17 17:20:59
    Temat: Re: Kanary a brak dokumentów
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Może jestem ślepy, ale nie znalazłem zapisu o możliwości rządania
    > większej opłaty w wypadku takiego legitymowania.

    Oj jest zapis o dodatkowej opłacie za "nieuzasadnione zatrzymanie lub zmianę
    trasy pojazdu" ale nie chce mi się go w tej chwili szukać. Kiedyś nawet
    pewne Rozporządzenie MTiGM regulowało wysokość tej opłaty jako 150-krotność
    najtanszego biletu jednorazowego normalnego obowiązującego u danego
    przewoznika, ale od paru lat przewoznicy mogą ją sobie dowolnie ustalać. W
    komunikacji KZK GOP Katowice na przyklad wynosi ona 200zł, podobnie w MZK
    Tychy, w PKM Jaworzno juz 210 a na kolei 345.

    pdr
    Olo

  • 32. Data: 2004-05-17 17:58:24
    Od: narmo <n...@z...gxda.pl>

    W artykule <c8asen$9g4$1@nemesis.news.tpi.pl> Olo napisal(a):

    > Oj jest zapis o dodatkowej opłacie za "nieuzasadnione zatrzymanie lub zmianę
    > trasy pojazdu" ale nie chce mi się go w tej chwili szukać.

    Tak myślałem, że o to chodzi. Tylko wątpię, żeby to tutaj pasowało, bo
    przecież nie pasażer zmienia tą trasę, tylko przewoźnik (kontroler).
    Pasażer _nie chce_ zmienić trasy i nic nie robi w tym kierunku poza
    nieokazaniem dokumentu, do czego ma pełne prawo. A nieokazywać może z
    różnych przyczyn - cwaniaczy, ale też zgubił, zapomniał, ukradli mu
    (np. kieszonkowcy w autobusie). Tak też wypowiadał się ten szef w gazecie.

    --
    Maciek Ananicz
    gg: 2412905

  • 33. Data: 2004-05-17 18:07:17
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Tak myślałem, że o to chodzi. Tylko wątpię, żeby to tutaj pasowało, bo
    > przecież nie pasażer zmienia tą trasę, tylko przewoźnik (kontroler).

    Przewoznik zmienia trase z powodu pasazera, pasazer wywoluje owa zmiane.

    > Pasażer _nie chce_ zmienić trasy i nic nie robi w tym kierunku poza
    > nieokazaniem dokumentu,

    Wiec robi wlasnie tyle, ile jest potrzebne do zmiany trasy.

    > Tak też wypowiadał się ten szef w gazecie.

    Proponuje zakonczyc ten temat - powyzsze watpliwosci sa na podobnym poziomie
    jak wiekszosc artykulow prasowych dotyczacych kontroli biletow. A jak ktos
    jest chamem to za to chamstwo placi.

    pdr
    Olo

  • 34. Data: 2004-05-17 18:21:11
    Od: narmo <n...@z...gxda.pl>

    W artykule <c8av5m$k92$1@nemesis.news.tpi.pl> Olo napisal(a):

    > Proponuje zakonczyc ten temat - powyzsze watpliwosci sa na podobnym poziomie
    > jak wiekszosc artykulow prasowych dotyczacych kontroli biletow. A jak ktos
    > jest chamem to za to chamstwo placi.

    I takie jest niestety podejście większości kanarów, z którymi się spotkałem,
    obserwując ich podłe zagrywki do pasażerów i tego typu założenia. W tym
    właśnie tkwi przyczyna niechęci do nich. Też uważam, że czas na EOT, bo
    widzę, że chyba skończyły Ci się argumenty.

  • 35. Data: 2004-05-17 18:23:38
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > właśnie tkwi przyczyna niechęci do nich. Też uważam, że czas na EOT, bo
    > widzę, że chyba skończyły Ci się argumenty.

    Istotnie, z bzdetami podobnymi do niektórych powyższych ciężko w ogole
    dyskutowac....podobnie jak z chamskim gapowiczem.

    pdr
    Olo

  • 36. Data: 2004-05-17 19:50:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Uzyskuje dane od pasazera i podaje je kontrolerowi :-)

    Dyskusja była o legitymowaniu przez kontrolera i telefonicznym
    potwierdzaniu na Policji. Oczywiście, że jak przyjedzie na miejsce patrol,
    to zrobi takm, jak piszesz. Ale tu gość pisał o innym sposobie. Przyznam,
    że nie spotkałem się z czymś takim i nie chce mi się wierzyć.

    > Ja pozwolę sobie jednak wykluczyc ;-)

    Wiesz, różne bywają układy.

  • 37. Data: 2004-05-17 22:31:50
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Przemyslaw Rokicki wrote:

    > nie zmienia faktu ze nie musze mu podawac danych, policjantowi podam, jak go
    > przyprowadzi.
    > Moge podac w jego obecnosci.

    Masz prawo.
    Zobacz jeszcze w cenniku ile to kosztuje.

  • 38. Data: 2004-05-17 22:39:05
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    narmo wrote:

> [...]
    > różnych przyczyn - cwaniaczy, ale też zgubił, zapomniał, ukradli mu
    > (np. kieszonkowcy w autobusie). Tak też wypowiadał się ten szef w gazecie.

    Ta dyskusja kto chce, a kto nie chce zmieniać trasy przejazdu już była.
    Nie zaczynaj od nowa.
    Wniosek jest krótki nie masz racji.
    Dziś widziałem za to fajny widoczek. Ale nie w Polsce.
    Pasażer w metrze nie miał biletu i wyszedł w kajdankach.

  • 39. Data: 2004-05-17 22:41:59
    Od: Man <M...@n...spam>

    On Mon, 17 May 2004 09:16:26 +0000 (UTC), Marek Radwański
    <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > podróżnego - zwrócić się do funkcjonariusza Policji i innych organów
    > porządkowych, które mają, zgodnie z przepisami prawa, uprawnienia do
    > ustalania tożsamości osób, o podjęcie czynności zmierzających do
    > ustalenia
    > tożsamości podróżnego,
    >
    > 3) w razie uzasadnionego podejrzenia, że dokument przewozu albo dokument
    > uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub
    > przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem oraz przesłać go
    > prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu.

    Tu mam pare pytan:
    1. Czy kontroler moze zatrzymac osobe bez biletu w autobusie ? Zaluzmy, ze
    autobus staje i czeka na policje, a gapowicz chce wysiasc.
    2. Zaluzmy, ze ktos nie ma biletu, mowi, ze chce wysiasc na najblizszym
    przystanku, kanar zada od niego dokumentu, a po jego otrzymaniu wysiadaja.
    Czy teraz gapowicz moze zazadac oddania dokumentu, a w przypadku
    nieoddania po prostu moze sobie odejsc(i zglosic sprawe na policje) lub
    bezposrednio wezwac policje. Bo z tego co wiem, to kontrolerowi
    uprawnienia koncza sie po opuszczeniu pojazdu.
    3. Co jesli gapowicz nie ma biletu, dokumentow, ale chce podac prawdziwe
    dane (np. zostawil dokumenty z biletem okresowym w domu). Czy bedzie
    musial placic za zatrzymanie autobusu ? Czy mozliwa jest taka opcja, ze
    policja wzywana jest na koniec trasy autobusu, a kontrolerzy i gapowicz
    tam sobie dojada.

    Moze znacie fora dyskusyjne, gdzie na takie pytania mozna znalezc
    odpowiedzi ?

    Man

  • 40. Data: 2004-05-18 06:08:04
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Chodzi Ci o prawa i obowiązki wynikające z Ustawy o ochronie danych
    > osobowych?

    Nie, chodzi mi o to że nawet prawo do legitymowania nie jest
    równoznaczne z dostępem do baz danych PESEL itp.

    KG