  • 21. Data: 2004-05-17 14:42:25
    Temat: Re: Kanary a brak dokumentów
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > 2 w niektorych przypadkach robia ze sami zaprowadzajana komisariat -
    niewiem
    > czy to moga, ale tak robia

    Jest to naciąganie przepisów przez kontrolerów. Ja stosuję "dojście piesze"
    z gapowiczem na komisariat wyłącznie gdy widzę, że jest to na prawdę osoba
    spolegliwa i sama dobrowolnie tam ze mną pojdzie bez zadnego szarpania. W
    przeciwnym razie nalezy wezwac policjantów do pojazdu, badz zarzadzic zmiane
    trasy do najblizszej jednostki.

    pdr
    Olo

  • 22. Data: 2004-05-17 14:44:58
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jeżeli kanar ma prawo czegoś żądać, to Ty masz powiązany z tym
    > obowiązek. Proste?

    Hmmm no tu nie byłbym taki pewien. ZTCW kontrolerzy nie mają prawa do
    legitymowania osob w pełnym tego slowa znaczeniu - gdyby takie mieli to
    odpadałyby te wszystkie ceregiele z policją, bo klientowi zwyczajnie
    robiloby się kapsówę a w razie nie znalezienia dokumentów sprawdzalo dane
    przez radio. No i groziłyby jakies sankcję za odmowę wylegitymowania się, a
    obecnie grożą jedynie za spowodowanie zatrzymania bądź zmiany trasy srodka
    transportowego.

    pdr
    Olo

  • 23. Data: 2004-05-17 14:49:39
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
> [...]
    > obecnie grożą jedynie za spowodowanie zatrzymania bądź zmiany trasy srodka

    Nie byłby pierwszy to przepis bez sankcji. A jeśli nie miałoby być
    obowiązku, to po co w ogóle uprawnienie do żądania okazania dokumentu?
    Poza tym obowiązek okazania dokumentu nie jest równoznaczny z prawem do
    dostępu do baz danych.

    KG

  • 24. Data: 2004-05-17 14:49:44
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    ::
    : Miło ze zacytowałeś ale to wszyscy doskonale wiedzą - moze poza dresiarzem
    : Rokickim usiłującym wszystkim wmowic ze moze legalnie wozic tylek za free
    : nikt mu nic nie zrobi....
    :

    zdefiniuj slowo dres popierwsze po drugie
    wlasnie sam sobie zaprzeczyles.

    P.

  • 25. Data: 2004-05-17 14:51:03
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : Jeżeli kanar ma prawo czegoś żądać, to Ty masz powiązany z tym
    : obowiązek. Proste?
    :

    Przedstwaiciel kanarow juz sie wypowiedzial na ten temat, przeczytaj. Ja nie
    mam obowiazku kanarowi udzielac danych na temat danych osobowych, mam
    obowiazek udzielic tej informcji
    policji a ona kanarowi .

  • 26. Data: 2004-05-17 16:08:47
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Policja "kanarowi" danych nie podaje, a jedynie potwierdza, ze są zgodne z
    > posiadanymi danymi.

    Uzyskuje dane od pasazera i podaje je kontrolerowi :-)

    > Ale nie wykluczam, że
    > gdzieś istnieć jakieś odstępstwa od tego.

    Ja pozwolę sobie jednak wykluczyc ;-)

    pdr
    Olo

  • 27. Data: 2004-05-17 16:11:10
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Nie byłby pierwszy to przepis bez sankcji. A jeśli nie miałoby być
    > obowiązku, to po co w ogóle uprawnienie do żądania okazania dokumentu?

    Po to żeby może niekoniecznie za każdym razem wzywac policję ;-)

    > Poza tym obowiązek okazania dokumentu nie jest równoznaczny z prawem do
    > dostępu do baz danych.

    Chodzi Ci o prawa i obowiązki wynikające z Ustawy o ochronie danych
    osobowych? Zapewniam Cie ze kazdy pasazer ma prawo wglądu do swoich danych
    przechowywanych w bazie danych gapowiczów oraz poprawiania ich w razie
    jakichś zmian (np. zameldowania).

    pdr
    Olo

  • 28. Data: 2004-05-17 16:26:40
    Od: narmo <n...@z...gxda.pl>

    W artykule <c8aisr$425$1@atlantis.news.tpi.pl> Olo napisal(a):

    > do uiszczenia znacznie większej kwoty, niz gdyby pasazer wylegitymowal sie
    > od razu, ale coz....kazdy ma wybor.

    Mogę wiedzieć, czy to rzeczywiście prawda i na jakiej podstawie? Kiedyś
    czytałem artykuł w gazecie, w którym jakiś szef kanarów autobusów w
    Gdańsku wypowiadał się, że tak nie jest, ale wiadomo, jak dziennikarze
    wszystko przekręcają.

    --
    Maciek Ananicz
    gg: 2412905

  • 29. Data: 2004-05-17 16:58:57
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Mogę wiedzieć, czy to rzeczywiście prawda i na jakiej podstawie?

    Podstawą jest Prawo przewozowe, konkretnie Art. 33a. Ktoś tu był łaskaw
    cytować - w tym wątku.

    > Kiedyś
    > czytałem artykuł w gazecie, w którym jakiś szef kanarów autobusów w
    > Gdańsku wypowiadał się, że tak nie jest, ale wiadomo, jak dziennikarze
    > wszystko przekręcają.

    No więc własnie....nie wierz w to co czytasz w gazetach...Kiedys w "Fakcie"
    wyczytałem ze kontroler ma obowiązek okazywać jakąś plakietkę z nazwiskiem.

    pdr
    Olo

  • 30. Data: 2004-05-17 17:05:02
    Od: narmo <n...@z...gxda.pl>

    W artykule <c8ar14$bcf$1@atlantis.news.tpi.pl> Olo napisal(a):

    > sie

    > Podstawą jest Prawo przewozowe, konkretnie Art. 33a. Ktoś tu był łaskaw
    > cytować - w tym wątku.

    Może jestem ślepy, ale nie znalazłem zapisu o możliwości rządania
    większej opłaty w wypadku takiego legitymowania.