  • 21. Data: 2007-12-03 00:50:57
    Temat: Re: Kanar
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Somebody wrote:
    >zdaje sie, ze niepodpisanie tego papierka nie
    > jest zadnym wykroczeniem samym w sobie, prawda?

    Nie jest. W ogóle nie musisz go podpisywać, nawet jak cię do knajpy
    zaprosili i pozwolili go przeczytać 10 razy, skserować, skonsultować z
    prawnikiem itp itd.
    W ogóle nie ma takiej opcji, żeby ktoś cię zmusił do złożenia podpisu.

    ). Czy w efekcie mojego
    > zgloszenia kontolerzy zaprzestana takich dzialan... coz, tu juz ciezko
    > przewidywac
    to zależy jakiego mają szefa, ewentualnie lokalnych reporterów gazety.

  • 22. Data: 2007-12-03 03:42:36
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > Która ustawa?

    ta która mówi o obowiązku okazania
    prawo przewozowe

    KG

  • 23. Data: 2007-12-03 08:11:51
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 18:47:29 -0600, witek napisał(a):

    > Wyrok przyjdzie pocztą.

    Chyba zostane kanarem...
    Naprawde nie ma nad tym zadnej kontroli i moga sobie robic co chca?

    marcin

  • 24. Data: 2007-12-03 18:57:34
    Od: stebi <""michals\"@nielubie spamu.pl">

    Inna sytuacja:

    Nie mam biletu, nie mam dokumentów. Chce wysiąść na "następnym
    przystanku". Kanar mówi, że nie, że jedziemy na pętle i tam zostanie
    wezwana policja. Jakieś podstawy prawne do tego żebym jechał na drugi
    koniec miasta (załóżmy, że się spieszę do pracy).

    pozdr.
    stebi

  • 25. Data: 2007-12-04 06:56:54
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    stebi > napisał(a):
> [...]
    > wezwana policja. Jakieś podstawy prawne do tego żebym jechał na drugi
    > koniec miasta (załóżmy, że się spieszę do pracy).

    ma prawo cie zatrzymac (jak nie okazesz dkumentow) ale na najblizszym
    przystanku do przyjazdu niezwlocznie wezwanej policji, wszelkie wozenie
    chocby nie wiem co bylo napisane w regulaminie (zgoda na lamanie prawa
    na twokej osobie musi byc wyrazona w momencie jego popelnieniea <tego
    czynu>) wbrew twojej woli to pozbawienie wolnosci.

    P.
    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    PiS: Przeproście i Spierd... na wasze forum http://PolskaSolidarna.pl

  • 26. Data: 2007-12-04 08:09:21
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Nie trzeba.
    > Wówczas zamiast przywileju mandatu dostaniesz wezwanie z sądu grodzkiego.
    > Tam też nie musisz przyjść. Wyrok przyjdzie pocztą.

    Na wydanie wyroku w trybie nakazowym też musisz wyrazić zgodę.

    --
    Lukasz

  • 27. Data: 2007-12-11 17:41:51
    Od: Maciej Ananicz <n...@g...com>

    Sowiecki Agent pisze:

> [...]
    > na twokej osobie musi byc wyrazona w momencie jego popelnieniea <tego
    > czynu>) wbrew twojej woli to pozbawienie wolnosci.

    A dlaczego zatrzymanie na przystanku jest legalne, a w środku już nie?
    Przecież i tu i tu ograniczają moją wolność. I z przystanku nie mogę
    sobie po prostu pójść, skoro poza autobusem nie mają większych praw niż
    zwykły przechodzień?

    --
    Maciek Ananicz
    gg: 2412905

  • 28. Data: 2007-12-12 14:17:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Sowiecki Agent pisze:

> [...]
    > na twokej osobie musi byc wyrazona w momencie jego popelnieniea <tego
    > czynu>) wbrew twojej woli to pozbawienie wolnosci.

    Na pewno nie ma prawa w pierwszym kroku żądać dokumentów.

    M.

  • 29. Data: 2007-12-12 16:47:18
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > Na pewno nie ma prawa w pierwszym kroku żądać dokumentów.
    >
    > M.

    A czy nie łatwiej by było żeby każdy sobie przeczytał art. 33a prawa
    przewozowego i wtedy by wiedział co może kanar, a czego nie może i w jakiej
    kolejności? :)

    pzdr,
    kuba

  • 30. Data: 2007-12-12 22:22:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Maciej Ananicz" <n...@g...com> wrote
    > A dlaczego zatrzymanie na przystanku jest legalne, a w środku już nie?

    Nigdzie wprost nie jest napisane, że ma prawo zatrzymać. Może żądać pomocy
    organów uprawnionych do ustalania tożsamości, ale czy zatrzymywać..?. Kiedyś
    w jednym mieście chciano wydać regulamin transoportu, było tam, że właśnie w
    pewnych przypadkach kontroler miał zatrzymać osobę do przyjazdu Policji
    celem ustalania tożsamości. NSA kazał uchylić to, jako nielegalne działanie,
    wykraczające poza przepis Prawa Przewozowego. Z drugiej strony, jak ma
    uzyskać pomoc organów taki kontroler, kiedy puści wolno gapowicza...?