  • 11. Data: 2010-01-26 16:39:17
    Temat: Re: Kananary
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Liwiusz nabazgrału:

    > Odnośnie Twojego pytania: dla przykładu w Warszawie masz obowiązek:
    > - opłacić karę
    > lub
    > - okazać dokument tożsamości
    >
    > Jeśli ww. czynności nie jesteś w stanie dokonać, kontrolerzy mają
    > prawo wezwać policję do ustalenia tych danych.

    Dokonując wcześniej zatrzymania obywatelskiego?

    --
    tbr

  • 12. Data: 2010-01-26 16:45:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tiber pisze:
    > Silly, silly Liwiusz nabazgrału:

    Bez takich epitetów, proszę.

    > Dokonując wcześniej zatrzymania obywatelskiego?

    Nie ma ku temu podstaw.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-01-26 16:50:48
    Od: r...@p...onet.pl

    >   Tak jak obrona konieczna - z umiarem i dostosować siłę do siły
    > stosowanej przez atakującego.

    przeciętny pasażer przeciw trzem dryblasom (często posiłkującymi się jeszcze
    ochroną) jest kompletnie bez szans.

    Jedyne co ludzie powinni robić to filmować takie sceny (najlepiej w HD), i
    koniecznie wrzucać na youtube.

  • 14. Data: 2010-01-26 16:52:16
    Od: r...@p...onet.pl

    >   Moim zdaniem mamy tutaj lukę prawną. Z jednej strony mamy gapowicza,
    > który nie ma biletu i nie chce podać danych

    A jeśli chce podać dane, ale nie ma dokumentu tożsamości ani pieniędzy?

  • 15. Data: 2010-01-26 17:02:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > A jeśli chce podać dane, ale nie ma dokumentu tożsamości ani pieniędzy?

    To tak jakby danych nie chciał podać, bo ktoś musi te dane przecież
    zweryfikować.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-01-26 17:08:01
    Od: r...@p...onet.pl

    > To tak jakby danych nie chciał podać, bo ktoś musi te dane przecież
    > zweryfikować.

    To nei to samo, bo jak policja legitymuje kogoś bez dokumentów, to dane mają z
    jego wypowiedzi, i jakoś nie mają problemów z ich weryfikacją.

  • 17. Data: 2010-01-26 17:14:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > To nei to samo, bo jak policja legitymuje kogoś bez dokumentów, to dane mają z
    > jego wypowiedzi, i jakoś nie mają problemów z ich weryfikacją.

    Ale kanar nie ma możliwości weryfikacji.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-01-26 17:17:37
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Liwiusz nabazgrału:

    > Bez takich epitetów, proszę.

    To tylko popkulturowa wrotka, weź się nie rób.

    > Nie ma ku temu podstaw.

    Pytałem, bo na okołoprawnych opinie na temat są dosyć podzielone. Chyba
    rzeczywiście jest tak jak mówisz, bo czytam teraz orzeczenie NSA w
    takiej właśnie przedmiotowej sprawie i tam m.in. stoi:
    "Jeżeli pasażer nie reguluje należności za przewóz, to osoba upoważniona
    ma prawo zwrócić się do Policji o podjęcie czynności zmierzających do
    ustalenia tożsamości podróżnego, ale pasażer może opuścić pojazd na
    przystanku przed nadejściem Policji."

    No to wygląda na to, że mamy kiks prawny. Nawet chroniczny gapowicz w
    najgorszym przypadku popełnia tylko wykroczenie. Żenujące.

    --
    tbr

  • 19. Data: 2010-01-26 17:49:59
    Od: r...@p...onet.pl

    >  Ale kanar nie ma możliwości weryfikacji.

    To wzywa policję w tym celu, ale z tymi 300 zł to bzdura, bo wysokość opłaty
    dodatkowej za brak biletu jest jasno wyszczególniona w taryfie przewoźnika.

  • 20. Data: 2010-01-26 17:51:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > mają z

    > To wzywa policję w tym celu, ale z tymi 300 zł to bzdura, bo wysokość opłaty
    > dodatkowej za brak biletu jest jasno wyszczególniona w taryfie przewoźnika.

    Nie mów hop. Kiedyś widziałem zapis, że jak gapowicz nie ma
    dokumentów, to pojazd udaje się do najbliższej jednostki policji. I taka
    usługa była płatna w cenniku.

    --
    Liwiusz