  • 21. Data: 2008-11-19 10:49:58
    Temat: Re: Kamery w pracy
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Co nie zmienia faktu, że podsłuch klientów i pracowników w świetle prawa
    > (bez ich wiedzy) a tym samym zgody jest nielegalny.

    podsłuch - tak
    ale nie monitoring wizyjny czy akustyczny
    co próbowałem delikatnie, wczesniej przekazac
    SJS

  • 22. Data: 2008-11-19 11:42:09
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 11:49:58 +0100, SJS napisał(a):

    > ale nie monitoring wizyjny czy akustyczny

    Telewizja przemysłowa to system przekazywania obrazu od skrótu CCTV.
    W składniki telewizji przemysłowej nie wchodzi mikrofon akustyczny lub
    kamera z takim mikrofonem. Analizując przepisy prawa ciężko doszukać się
    umocowań odnośnie nagrań audio a logika nakazuje interpretować takie
    urządzenie jako źródło podsłuchu. Jeśli zatem nie ma stosownej,
    ogólnodostepnej informacji o nagrywaniu czy podsłuchu czynności te są
    nielegalne.

    --
    ===Tomy===

    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
    następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
    poglądów, bez podawania przyczyny.

  • 23. Data: 2008-11-19 11:58:28
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    masz taką sytuację
    zagrożenie - miały miejsca wydarzenia które zagrażały lub są jako relane
    przewidywane zagrożenia które można wykrywac za pomoca mikrofonów - krzyk,
    hałas, wołanie o pomoc, cisza a powinno coś być i wtedy montujesz mikrofony
    jak częśc systemu ochrony
    warunki jak wyżej
    SJS

  • 24. Data: 2008-11-19 18:55:35
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > No dobra, to pisales o:
    > 1. kamerach
    > 2. osobach ktore sa o tym uprzedzone
    >
    > Pozatym co innego klient, a co innego pracownik.
    > Jakies konkrety o nagrywaniu rozmow klientow? Nawet na roznych infoliniach
    > maja obowiazek poinformowac ze rozmowy sa nagrywane
    >
    > --
    > marcin

    A jaka jest roznica pomiedzy pracownikiem i klientem ?

  • 25. Data: 2008-11-19 20:06:28
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 19:55:35 +0100, e-zop napisał(a):

    > A jaka jest roznica pomiedzy pracownikiem i klientem ?

    taka, ze pracownik ma podpisane umowy i zazwyczaj pare innych papierkow o
    tym, ze wie, ze jest monitorowany, o odpowiedzialnosci materialnej etc
    --
    marcin

  • 26. Data: 2008-11-19 20:18:55
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    > taka, ze pracownik ma podpisane umowy i zazwyczaj pare innych papierkow o
    > tym, ze wie, ze jest monitorowany, o odpowiedzialnosci materialnej etc
    > --
    > marcin

    ...aaaa...jak wie ze jest monitorowany, kiedy pracuje, to nie moze przeciwko
    temu protestowac...!!!
    OK.

  • 27. Data: 2008-11-19 20:58:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gg1sbl$9fb$02$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > ...aaaa...jak wie ze jest monitorowany, kiedy pracuje, to nie moze
    > przeciwko temu protestowac...!!!
    > OK.
    Protestować zawsze może, to wolny kraj... :)
    Monitoring pracownika jest formą kontroli i/lub ochrony. Gadanie o tym bez
    odwoływania się do podstaw prawnych jest jałowe.
    http://kadry.infor.pl/poradniki/55,Kontrola-pracowni
    kow-w-firmie.html
    http://www.bhp.org.pl/Article1092.html

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2008-11-19 21:13:37
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

> [...]
    > Monitoring pracownika jest formą kontroli i/lub ochrony. Gadanie o tym bez
    > odwoływania się do podstaw prawnych jest jałowe.

    Pracownik, ktory nalezycie wykonuje swoje obwiazki zawodowe, nie powinien
    miec zastrzezen do kontroli w miejscu pracy.
    Tylko lewusy i zlodzieje krytykuja prawo do kontroli.

  • 29. Data: 2008-11-19 21:30:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gg1vi7$inp$01$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > Pracownik, ktory nalezycie wykonuje swoje obwiazki zawodowe, nie powinien
    > miec zastrzezen do kontroli w miejscu pracy.
    > Tylko lewusy i zlodzieje krytykuja prawo do kontroli.
    Ujmujesz problem z właściwą sobie powierzchownością i brakiem znajomości
    stanu prawnego.
    Kwestią jest zakres i forma kontroli (przeczytałeś linki, które podałem?).
    Pracodawca nie ma prawa czynić tego w sposób dowolny. Postepując w ten
    sposób narazić się może nawet na zarzuty o charakterze karnym.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2008-11-19 21:43:02
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Pracownik, ktory nalezycie wykonuje swoje obwiazki zawodowe, nie
    > powinien miec zastrzezen do kontroli w miejscu pracy.
    > Tylko lewusy i zlodzieje krytykuja prawo do kontroli.

    Powaznie...? Bo wlasnie zauwazylem ze krytykujesz takowe
    kilka watkow wyzej. To kim jestes?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com