  • 1. Data: 2008-11-17 22:19:29
    Temat: Kamery w pracy
    Od: Albert <k...@v...pl>

    Witam!

    Ktoś może mi pomoże w jednej sprawie? Otóż, u mnie w pracy (nie ważne
    gdzie - nazwijmy to restauracją z włoskim jadłem) zostały niedawno
    zamontowane kamery. W kuchni oraz na sali gdzie siedzą klienci. Nie
    sprawiłoby to, że piszę tu posta gdyby nie fakt iż owe kamery posiadają
    również nasłuch audio czyli słychać (i to dobrze) wszystko co mówią
    pracownicy jak i klienci. I tu pytanie - czy takie rozwiązanie jest
    legalne? Bo pracownicy swoją drogą ale po kiego grzyba nasz szef
    podsłuchuje sobie rozmowy klientów? I czy może?

  • 2. Data: 2008-11-17 22:26:59
    Temat: Re: Kamery w pracy
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Albert pisze:
> [...]
    > legalne? Bo pracownicy swoją drogą ale po kiego grzyba nasz szef
    > podsłuchuje sobie rozmowy klientów? I czy może?

    Nie moze nagrywac nie swoich rozwmoc. Czyli podsluch pracownikow i
    klientow jest nielegalny

    Jacek Kustra

  • 3. Data: 2008-11-17 22:42:43
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Nie moze nagrywac nie swoich rozwmoc. Czyli podsluch pracownikow i
    > klientow jest nielegalny

    a niezupełnie
    SJS

  • 4. Data: 2008-11-17 23:22:37
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 23:42:43 +0100, SJS napisał(a):

    > a niezupełnie

    skoro juz zablysles, to moze rozwin?

    --
    marcin

  • 5. Data: 2008-11-18 06:50:49
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 23:19:29 +0100, Albert napisał(a):

    > po kiego grzyba nasz szef
    > podsłuchuje sobie rozmowy klientów? I czy może?

    Najprawdopodobniej nie obchodzi go o czym gadają klienci i wogóle tego nie
    słucha.
    Po prostu przyszła firma, zaproponowała mu taki system, a on zbytnio się
    nad tym nie zastanawiając, wziął co zaproponowali.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://grupy.3mam.net/ różne tematy

  • 6. Data: 2008-11-18 07:25:32
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > skoro juz zablysles, to moze rozwin?

    istnieje pojęcie monitoringu wizyjnego i akustycznego
    tzn
    jest zagrożenie i aby to zagrozenie zmniejszyć umieszcza sie kamery i
    ewentualnie mikrofony
    i teraz dalej
    jeśli to miejsce ogólno dostępne lub zakład pracy to nalezy powiadomić ludzi
    o istnieniu monitoringu wizyjnego /np/
    jeśli to teren prywatny nie musisz o tym informować bo np dzięki temu w
    końcu złapiesz uporczywego co ci co pewien czas cos broi
    wykorzystanie nagrań może byc tylko w takim celu w jakim został zamontowany
    monitoring - nie daj Boże aby nagrania "wyciekły" w celu np ośmieszenia
    kogoś bo wtedy będzie duży kłopot
    wg norm dla identyfikacji twarzy kamera musi miec od 400 linii a sylwetka
    człowieka powinna zajmowac 120% ekranu czyli bez nóg
    przy wykorzystywaniu w celu wideodetekcji obiekt uruchamiający powinien
    zajmować 10% ekranu
    SJS

  • 7. Data: 2008-11-18 15:15:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gftqlg$i83$1@inews.gazeta.pl SJS <s...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > człowieka powinna zajmowac 120% ekranu czyli bez nóg
    > przy wykorzystywaniu w celu wideodetekcji obiekt uruchamiający powinien
    Mam 2 pytania:
    - jaka jest podstawa prawna powyższego?
    - w jaki sposób pracodawca powiadamia pracowników o istnieniu monitoringu?
    - czy poinformowanie dotyczy samego faktu monitorowania czy również
    obszarów/miejsc objetych monitoringiem?

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-11-18 15:56:48
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Mam 2 pytania:
    > - jaka jest podstawa prawna powyższego?
    brak zakazów
    > - w jaki sposób pracodawca powiadamia pracowników o istnieniu monitoringu?
    najbezpieczniej jeśłi jest to na pismie
    > - czy poinformowanie dotyczy samego faktu monitorowania czy również
    > obszarów/miejsc objetych monitoringiem?
    faktu
    SJS

  • 9. Data: 2008-11-18 16:16:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfuok4$2p$1@inews.gazeta.pl SJS <s...@w...pl> pisze:

    > brak zakazów
    Napisałeś:
    <cit>
    jeśli to miejsce ogólno dostępne lub zakład pracy to _nalezy_ (podkr. moje)
    powiadomić ludzi
    o istnieniu monitoringu
    (...)
[...]
    </cit>
    Co jest podstawą prawna tych twierdzeń?

    > najbezpieczniej jeśłi jest to na pismie
    Co grozi jeśli nie powiadomi i na jakiej podstawie prawnej?

    > faktu
    Jakie przepisy to regulują?

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-11-18 19:19:42
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    poszukaj w materiałach i artykułach generała Zbigniewa Nowickiego
    SJS