-
1. Data: 2009-03-19 08:47:45
Temat: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
Od: fArmer <B...@g...com>
Witam
Jak wygląda kwestia legalności nagrywania obrazu i dźwięku w punkcie
usługowym?
Jest sobie lada, nad nią widoczna kamera, w ladzie jest schowany
mikrofon (nie widać go). O kamerze i mikrofonie wiedzą wszyscy
pracownicy, kamerę widzą klienci. Nie ma informacji o obecności kamery
i mikrofonu.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
fArmer
-
2. Data: 2009-03-19 14:45:02
Temat: Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
Od: scream <n...@p...pl>
Dnia Thu, 19 Mar 2009 01:47:45 -0700 (PDT), fArmer napisał(a):
> Jak wygląda kwestia legalności nagrywania obrazu i dźwięku w punkcie
> usługowym?
> Jest sobie lada, nad nią widoczna kamera, w ladzie jest schowany
> mikrofon (nie widać go). O kamerze i mikrofonie wiedzą wszyscy
> pracownicy, kamerę widzą klienci. Nie ma informacji o obecności kamery
> i mikrofonu.
Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.
--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
-
3. Data: 2009-03-19 20:22:25
Temat: Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
Dnia Thu, 19 Mar 2009 01:47:45 -0700 (PDT), fArmer napisał(a):
> Witam
> Jak wygląda kwestia legalności nagrywania obrazu i dźwięku w punkcie
> usługowym?
> Jest sobie lada, nad nią widoczna kamera, w ladzie jest schowany
> mikrofon (nie widać go). O kamerze i mikrofonie wiedzą wszyscy
> pracownicy, kamerę widzą klienci. Nie ma informacji o obecności kamery
> i mikrofonu.
> Z góry dziękuję za pomoc
> Pozdrawiam
> fArmer
czemu ma to służyć ?
wytłumacz mi przed czym cie to zabezpieczy ?
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii
-
4. Data: 2009-03-19 22:53:14
Temat: Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 19.03.2009 scream <n...@p...pl> napisał/a:
> Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
> mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.
Ale już np. podsłuchiwanie rozmowy 2ch klientów chyba nie specjalnie.
--
Marcin
-
5. Data: 2009-03-19 23:30:44
Temat: Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
Od: scream <n...@p...pl>
Dnia Fri, 20 Mar 2009 06:53:14 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
> Dnia 19.03.2009 scream <n...@p...pl> napisał/a:
>> Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
>> mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.
> Ale już np. podsłuchiwanie rozmowy 2ch klientów chyba nie specjalnie.
Nie bylo mowy o mikrofonach kierunkowych :)
--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
-
6. Data: 2009-03-20 15:01:28
Temat: Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Witam
Marcin Debowski napisał(a) :
> Dnia 19.03.2009 scream <n...@p...pl> napisał/a:
>> Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
>> mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.
>
> Ale już np. podsłuchiwanie rozmowy 2ch klientów chyba nie specjalnie.
Wystarczy wejść i pod nieobecność obsługi porozmawiać z kimś.
Potem donosik, że firma nagrała, bo pewnie nagrywa, nielegalnie
rozmowę i właściciel punktu usługowego do odstrzału. Life is
brutal i nikt nie lubi być podsłuchiwany.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE
-
7. Data: 2009-03-20 15:33:01
Temat: Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
Od: fArmer <B...@g...com>
> czemu ma to służyć ?
> wytłumacz mi przed czym cie to zabezpieczy ?
Mnie to po nic, ale w firmie w której pracuje jest coś takiego. Ciekaw
jestem po prostu czy szef nie przegiął pały.
Swoją drogą nagrywanie rozmowy może rozwiązać kwestie sporne między
obsługą a klientem (zdarza się że klient wmawia nam słowa których nie
mówiliśmy, szczególnie jak schrzanił projekt ;) )
Mikrofon jest zsynchronizowany z kamerą - dźwięk i obraz nagrywane są
jeśli tylko coś się pojawi w zasięgu kamery.
-
8. Data: 2009-03-21 19:57:57
Temat: Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
Dnia Fri, 20 Mar 2009 08:33:01 -0700 (PDT), fArmer napisał(a):
> Mnie to po nic, ale w firmie w której pracuje jest coś takiego. Ciekaw
> jestem po prostu czy szef nie przegiął pały.
> Swoją drogą nagrywanie rozmowy może rozwiązać kwestie sporne między
> obsługą a klientem (zdarza się że klient wmawia nam słowa których nie
> mówiliśmy, szczególnie jak schrzanił projekt ;) )
> Mikrofon jest zsynchronizowany z kamerą - dźwięk i obraz nagrywane są
> jeśli tylko coś się pojawi w zasięgu kamery.
Generalnie moim skromnym zdaniem to dobry pomysł, ale trochę dziwny, bo
jeśli to firma usługowa, to oczywiste jest, ze uzgodnienia robi się ustnie,
potem je spisuje na papier i dwie strony umowy po weryfikacji akceptują lub
jeszcze nanoszą poprawki.
Często szefowie stosują taki system mądrze to nazywając "podwyższaniem
jakości usług", okresowo szef przegląda taśmy, odsłuchuje dialogi i wytyka
pracownikowi błędy.
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii