  • 11. Data: 2004-03-13 17:25:04
    Temat: Re: KPA i KPK dluugie
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl> naskrobał/a w
    news:c2vd3u$red$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Na podstawie art. 226 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks
    > postępowania administracyjnego zarządza się, co następuje:

    Policja nie jest organem administracji. Poza jednym czy dwoma wyjątkami
    (np. zezwolenie na broń) kpa jej nie oboziązuje.

    > O tego mamy prawo, by sie go trzymac.

    Racja, ale w tym nomen omen wypadku trzymajmy się może kpk.

    > A ja chce tylko wiedziec, czy maja obowiazek odpowiedziec
    > na moje pismo, czy tez nie.

    Jeśli je odrzucili, to tak, jeśli nie, to nie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I took an IQ test and the results were negative.

  • 12. Data: 2004-03-13 20:27:11
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Sat, 13 Mar 2004 18:18:38 +0100, Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    wrote:

    >komendant policji.
    >Ale Policja nie jest organem państwowym. Nie zajmuje się administracją

    ?! no wiec o co chodzi? komendant. Pisanie tylko "policja NIE"
    wprowadzic moglo w blad.

  • 13. Data: 2004-03-13 21:01:21
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Sat, 13 Mar 2004 13:08:40 +0100, "Falkenstein"
    <r...@g...pl> wrote:
    >Policja nie wydaje decyzji administracyjnych, nie jest zatem powołana do
    >załatwiania spraw określonych w pkt 1. KPA nie ma zastrosowania.

    To troche bardziej skomplikowane. Decyzja to jest jak wladczo
    decyduje o prawach i obowiazkach. Nie wiem czy odpowiednie policyjne
    organy takie uprawnienia maja.

    Ale jeszcze sa postanowienia, zaswiadczenia, skargi-wnioski.

    Np. pewnie sa sytuacje, gdy decyzje wydaje jakis inny The Wazny
    Organ, ale zeby wydac decyzje, musi uzyskac stanowisko w danej kwestii
    od odpowiedniego organu policji. Forma zajecia stanowiska tez moze byc
    rozna. Moze formalne postanowienie (wtedy odwolanie), a moze tylko
    jakas zgoda czy opinia.

    Wiec - zalezy co, kto, po co i dla kogo ma wydawac, w zwiazku z czym.

  • 14. Data: 2004-03-13 23:06:31
    Od: "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl>

    > ?! no wiec o co chodzi? komendant. Pisanie tylko "policja NIE"
    > wprowadzic moglo w blad.

    Wiec moze uscisle....

    Pismo skierowane zostalo do Komendanta Policji.

    Czy Komendant ma obowiazek trzymania sie kpa czy nie???

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 15. Data: 2004-03-13 23:55:40
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Szolek wrote:
    > Przyklad:
    > Iksinski pisze wniosek o sciganie klienta ktory co noc robi zlosciwie
    > gluche telefony, gdy on chce spac (art 107 kw.)
    > Pismo wysyla poczta listem poleconym na policje.
    >
    > Mija miesiac, drugi, trzeci... I nic!
    > Iksinski nie wie nawet czy poczta dostarczyla pismo.
    >
    > Wiec jak to jest?? A raczej jak powinno byc??

    po miesiącu może sam wnieść wniosek o ukaranie

    KG

  • 16. Data: 2004-03-13 23:58:00
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Goomich wrote:
    > Policja nie jest organem administracji.

    akurat jeśli chodzi o skargi to stosowanie kpa jest bardzo szerokie

    Art. 2. Kodeks postępowania administracyjnego normuje ponadto
    postępowanie w sprawie skarg i wniosków (Dział VIII) przed organami
    państwowymi, organami jednostek samorządu terytorialnego oraz przed
    organami organizacji społecznych.

    KG

  • 17. Data: 2004-03-14 02:46:40
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl.#X> naskrobał/a w

    > akurat jeśli chodzi o skargi to stosowanie kpa jest bardzo szerokie

    Co z tego, skoro w kpk są artykuły 459-467.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    50% Polaków nie zdaje sobie sprawy, ze stanowi polowe spoleczenstwa.

  • 18. Data: 2004-03-14 09:13:06
    Od: "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl>

    > po miesiącu może sam wnieść wniosek o ukaranie

    Czyli??

    Przepraszam lecz nie wiem co masz na mysli.

    Szolek

  • 19. Data: 2004-03-14 10:00:42
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Goomich wrote:

    > Co z tego, skoro w kpk są artykuły 459-467.

    A jaki to ma związek? Przecież nie wyłącza możliwości wniesienia skargi
    na działanie Policji. Z tym że dla postępowania karnego nie będzie to
    miało znaczenia.

    KG

  • 20. Data: 2004-03-14 10:01:45
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Szolek wrote:

    > Czyli??
    >
    > Przepraszam lecz nie wiem co masz na mysli.

    Jeśli w ciągu miesiąca od zawiadomienia Polcji lub innego organu o
    wykroczeniu pokrzywdzony nie dostanie informacji o wniesieniu wniosku o
    ukaranie, to może sam wnieść taki bezpośrednio do sądu grodzkiego.
    art.27 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia

    KG