  • 1. Data: 2010-03-03 22:58:31
    Temat: KC - zerwanie umowy
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    nie mogę znaleźć:
    zerwanie umowy bez punktu w umowie o tym, że strony mogą rozwiązać umowę

    czy jest to gdzieś uregulowane?
    do tej pory myślałem, że każdą umowę właśnie z punktu widzenia KC można
    rozwiązać
    ale być może byłem w błędzie
    więc - kolega ma umowę, w której nie ma zastrzeżenia o sposobie
    rozwiązania - ale chce ją rozwiązać

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 2. Data: 2010-03-03 23:51:46
    Temat: Re: KC - zerwanie umowy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zkruk [Lodz] wrote:
> [...]
    > rozwiązać
    > ale być może byłem w błędzie
    > więc - kolega ma umowę, w której nie ma zastrzeżenia o sposobie

    wiec jak nie ma w umowie, to zapewne jest w kodeksie cywilnym

  • 3. Data: 2010-03-04 08:23:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 23:58:31 +0100, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > więc - kolega ma umowę, w której nie ma zastrzeżenia o sposobie
    > rozwiązania - ale chce ją rozwiązać

    Ale jakiego rodzaju to umowa (budowlana, sprzedaży, przechowania,
    przewozu, pożyczki?) i na jaki czas jest zawarta (określony,
    nieokreślony?)?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2010-03-04 08:28:54
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > Ale jakiego rodzaju to umowa (budowlana, sprzedaży, przechowania,
    > przewozu, pożyczki?) i na jaki czas jest zawarta (określony,
    > nieokreślony?)?

    na wykonanie usługi zdjeć
    znajomy rezygnuje na 6 mcy przed terminem wykonania umowy - zdjecia ślubne -
    z powodów rodzinnych
    para chce od niego 5k PLN z tytułu 494 K.C. - (nie wiem jaki to % wartości
    umowy - ale coś na ucho mówi mi, że ponad 100% - co już jest IMHO chore)
    nie wiem jakie szkody ponieśli - bo jak dla mnie żadne póki co
    poza tym - musieliby udowodnić,że zerwanie umowy na pół roku w przód
    spowodowało u nich szkodę

    oczywiście -kolega powinnien mieć w umowie zapis o możliwości zerwania
    umowy - ale nie ma - więc...
    powołują się na brak zapisu w umowie o możliwości zerwaniu umowy

    przeglądam KC - ale nie mogę niczego znaleźć

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 5. Data: 2010-03-04 10:15:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, zkruk [Lodz] wrote:

> [...]
    > nie wiem jakie szkody ponieśli - bo jak dla mnie żadne póki co
    > poza tym - musieliby udowodnić,że zerwanie umowy na pół roku w przód

    IMVHO prawda, ale również prawda, że to iż szkoda przekracza 100%
    wartości umowy jest realne. Po prostu - co bardziej "wzięci"
    fotopstrykacze (dobra, naraziłem się połowie grup .foto ;))
    mają rezerwacje na dwa lata w przód i tyle.
    Jakby to była umowa na "fotografa za 500 zł", to jak sądzę z okazji
    ilości takich ofert szans na takie odszkodowanie (>100%) by nie
    było. Ale właśnie tego - na ile była umowa - nie napisałeś.

> [...]
    > - ale nie ma - więc...
    > powołują się na brak zapisu w umowie o możliwości zerwaniu umowy
    >
    > przeglądam KC - ale nie mogę niczego znaleźć

    No jak powołują się na wyrównanie szkody, to IMVHO chodzi
    o szkodę *wyrządzoną*. Czyli tyle, ile będzie wynosił kwitek
    za "fotografa zastępczego", który zamówiony z dużym wyprzedzeniem
    bierze mniej więcej tyle co ten co się wycofał, a zgodził
    się wziął "ekspres", albo koszty odwołania imprezy (wydruk
    zaproszeń, koszty odwołania rezerwacji lokalu itepe).

    Ja to rozumiem tak, że *w zamian* za ew. odszkodowanie (albo
    jak kto woli: za odstąpienie do prawa do odszkodowania) proponują
    *aneks* w postaci *kary umownej*.

    W ramach negocjacji oczywiście :> (a nie już istniejącego
    uprawnienia z umowy). Ale wtedy trzeba by wielkimi literami
    zastrzec, że nie przysługuje (już) odszkodowanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-03-04 10:49:02
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > fotopstrykacze (dobra, naraziłem się połowie grup .foto ;))
    > mają rezerwacje na dwa lata w przód i tyle.

    już nie - sporo się zmieniło
    sporo się pojawiło nowych co sobie na warsztaty za tysiąć pińcet poszli i
    wojują rynek

    > Jakby to była umowa na "fotografa za 500 zł", to jak sądzę z okazji
    > ilości takich ofert szans na takie odszkodowanie (>100%) by nie
    > było. Ale właśnie tego - na ile była umowa - nie napisałeś.

    nie wiem

> [...]
    > się wziął "ekspres", albo koszty odwołania imprezy (wydruk
    > zaproszeń, koszty odwołania rezerwacji lokalu itepe).

    a nie różnica między dwoma kwitkami?
    jeśli fotograf A miał 3k a teraz wezmą B za 3.5 - to IMHO szkoda wynosi 500

    no bo patrząc w ten sposób - to znaleźli sobie źródło finansowania na
    zatrudnienie Mike Colona za 20k$ ;]

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 7. Data: 2010-03-04 11:35:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > a nie różnica między dwoma kwitkami?
    > jeśli fotograf A miał 3k a teraz wezmą B za 3.5 - to IMHO szkoda wynosi 500
    > zł

    A tu byś miał rację, zgoda.
    Za to jakby musiali opóźnić imprezę, to oczywiście koszty druku
    i rezerwacji w całości.

    > no bo patrząc w ten sposób - to znaleźli sobie źródło finansowania na
    > zatrudnienie Mike Colona za 20k$ ;]

    A tego nie sugerowałem, chyba że on "normalnie" bierze ~4 kzł :D

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-03-06 13:21:50
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A tu byś miał rację, zgoda.
    > Za to jakby musiali opóźnić imprezę, to oczywiście koszty druku
    > i rezerwacji w całości.

    > A tego nie sugerowałem, chyba że on "normalnie" bierze ~4 kzł :D

    nie- normalnie bierze 20k$ :)

    dobra - rozwój
    znajomy przedstawił im liste 3 fotografów podobnym/lepszym poziomem którzy
    zrobią im w tej cenie zlecenie
    oni chcą od niego jeszcze 1000 zł za ekspertyze prawniczą

    tak sobie myślę, że jak oni mają znajomego prawnika to równie dobrze mogą
    chcieć 5k za taką ekspertyze

    ale ludzie mają nasrane w głowie...
    ślub biorą, wesoła fajna sprawa - a tu walka o ogień, przetrwanie, ujebać,
    dopierdolić...

    dodatkowo - piszą, że dosrają mu w necie, a ponieważ umowa nie ma zapisu o
    rozwiązaniu - ona wciąż obowiązuje - więc na koniec udupią go jak nie
    przyjedzie na ślub

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 9. Data: 2010-03-06 14:53:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 06 Mar 2010 14:21:50 +0100, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > oni chcą od niego jeszcze 1000 zł za ekspertyze prawniczą

    Tego im chyba nie obiecywał, co? ;-)

    > dodatkowo - piszą, że dosrają mu w necie, a ponieważ umowa nie ma zapisu
    > o rozwiązaniu - ona wciąż obowiązuje - więc na koniec udupią go jak nie
    > przyjedzie na ślub

    A jak piszą? Bo jakby co to ja bym na miejscu tego Twego kolegi z nimi
    pewnie potańcował ;-)

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2010-03-07 12:13:13
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > Tego im chyba nie obiecywał, co? ;-)

    nie - oni postawili jako ultimatum polubownego załatwienia sprawy
    dla mnie ekspertyza prawnicza za 1000 zł to już jest mocne WTF

    dodatkowo
    1. on wysyła maila, że chce zerwać umowe
    2. oni wysyłaja mu numer konta na który ma przelać zaliczkę
    3. zaliczka wysłana - hint -> umowa zerwana - oni przyjeli jego propozycje
    4. chcą od niego 5k na pokrycie szkód (których nie ma)
    5. on wysyła liste fotografów na zastępstwo
    6. oni godzą się na jednego fotogrfa, ale chcą 1k za ekspertyze prawniczą

    > A jak piszą? Bo jakby co to ja bym na miejscu tego Twego kolegi z nimi
    > pewnie potańcował ;-)

    coś w tym stylu, że jeśli nie zgodzi się na ich warunki to oni przeprowadzą
    akcję informacyjną w internecie
    dodatkowo wychodzą z założenia, że umowa jest wciąż w mocy, co powoduje
    odpowiedzialność "na zasadzie ex-contractu"

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk