  • 21. Data: 2007-08-22 07:20:43
    Temat: Re: Jeszcze raz freeware
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Gabryszewski <f...@g...pl> writes:

    [...]

    > Cały tri polega na tym że często triale tylko informują
    > o konieczności deinstalacji po np 30 dniach(zgadzasz się na to
    > instalując program). Sam program nie sprawdza przekroczenia
    > terminu. Więc gostek z bsa nie jest wstanie sprawdzić czy nie
    > łamiesz licencji, więc zapewne profilaktycznie uznaje że ją łamiesz
    > :)

    Czyli profilaktycznie najlepiej mieć notarialnie potwierdzoną
    instalację triala określonego dnia?

  • 22. Data: 2007-08-22 07:43:31
    Od: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Marcin Gabryszewski <f...@g...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli profilaktycznie najlepiej mieć notarialnie potwierdzoną
    > instalację triala określonego dnia?
    Gdzieś na sieci jest wywiad z gostkiem z BSA.
    Teraz jakoś nie mogę go znaleźć.
    Najbardziej wbiło mi się w pamięć że możesz "dostać po kieszeni" za
    program którego NIE MASZ JUŻ zainstalowanego.

    Facet(z bsa) podaje przykład Corela. Na dysku są pliki graficzne corela,
    były modyfikowane, a w kompie jest ślad że corel BYŁ, ale został
    odinstalowany. Dla bsa jest to wystarczającą podstawą do roszczeń. Bo
    wychodzą oni z założenia że odinstalowałeś program przed przyjściem ich
    ekspertów, by ukryć nielegalność softu. (sic!)

    A co do zgodności z prawem to nie mam pojęcia.
    Oni po prostu sugerują(właściwie to zastraszają), że wytoczą sprawę
    sądową(komputery jako dowody przestępstwa są rekwirowane), rozleje się
    wiadomość po mediach(żeś złodziej i pirat), itd.
    Nawet jak wygrasz po kilku latach to i tak już najczęściej po firmie.
    Dlatego zauważ że najczęściej dochodzi o ugody między bsa a firmą.

    PS1
    Jak będę miał czas to poszukam ten wywiad to wrzucę link.

    PS2
    Nie wiem jak jest teraz, sytuacja miała miejsce parę lat temu.

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski

  • 23. Data: 2007-08-22 07:55:15
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie znam prawa. Piszę jak było. A kopać się z koniem nie mam zamiaru.
    > (czytaj kłócić z bsa)
    > W końcu tak naprawdę jest to nalot POLICYJNY. Bsa "tylko towarzyszy"
    > policji jako eksperci.
    > Jak będziesz się stawiał to policja rekwiruje kompy do sprawdzenia w
    > laboratorium i możesz zamknąć firmę.
    > Już pewien gość kopał się z innym koniem, wygrał po 10 latach. Ale firmy
    > to nikt mu nie zwróci. (Kluska vs US )

    > patrz wyżej.

    sluchaj uzywanie triala wbrew licencji to zlaamanie umowy
    cywilnoprawnej, a nie przestepstwo, gdyby tylko dlateg zabrano kompy
    to policjanci mogli by sie pozegnac z praca.

> [...]
    > wstanie sprawdzić czy nie łamiesz licencji,
    > więc zapewne profilaktycznie uznaje że ją łamiesz :)

    nie pytalem o skrot.

    --
    Czy zdajesz sobie sprawę z faktu, że http://ZbigniewZiobro.ORG oklamal
    Cie w zakresie obrony koniecznej ? Czy Wiesz, że możesz sie bronic, a

  • 24. Data: 2007-08-22 08:00:11
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wychodzą oni z założenia że odinstalowałeś program przed przyjściem ich
    > ekspertów, by ukryć nielegalność softu. (sic!)

    tak tak, magister prawa z srednia 3,4 syn sekretarza PZPR w krynicy
    Zbigniew Ziobro juz tak rozumowal. Twierdzil ze fakt odmowy sprzedazy
    marihuany mial byc dodowem na to iz chciano mu ja dac w zamiarze
    uzaleznienia jego osoby. (poszukac artykulu "Jak hartowało sie Ziobro")

> [...]
    > sądową(komputery jako dowody przestępstwa są rekwirowane), rozleje się
    > wiadomość po mediach(żeś złodziej i pirat), itd.

    komputer moze zostac zarekwirowany tylko w przypadku popelnienia
    przestepstwa a nie zlamania umowy cywilnoprawnej, jezeli strasza takimi
    czynnosciami no to sa wowczas grozby karalne, a nawet zmuszanie do
    okreslonego dzialania poprzez stosowanie grozb bezprawnych.

    Beda odwazni do momentu az ktos z odpowidnia wiedza odpowiednio zareaguje.

    > PS1
    > Jak będę miał czas to poszukam ten wywiad to wrzucę link.

    nie podawaj linku do dwywiadu bo to jest tak wiarygodne jak wywida z
    Ziobra. On twierdzi ze nie chcial byc prokuratorem a prawda jest ze nikt
    go nie chcial.
    P.

  • 25. Data: 2007-08-22 08:16:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    [...]

    > komputer moze zostac zarekwirowany tylko w przypadku popelnienia
    > przestepstwa

    Z Art. 269b Kodeksu Karnego wynika, że w Polsce samo nabycie komputera
    po 18 kwietnia 2004 r. jest przestępstwem.

  • 26. Data: 2007-08-22 10:17:29
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

    > [...]
    >
    > Z Art. 269b Kodeksu Karnego wynika, że w Polsce samo nabycie komputera
    > po 18 kwietnia 2004 r. jest przestępstwem.

    to skrot myslowy, chodzi zapewne o narzedzia ktorych glownym
    przeznaczeniem jest to co tam napisano.

    P.

  • 27. Data: 2007-08-22 11:31:38
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Mam wydrukowane umowy licencyjne. To nie wystarczy? Poza tym
    > w Polsce chyba nawet nie można wystawić faktury na 0 złotych.
    Problem raczej jest dla urzędu skarbowego bo oni nie przewidują że coś
    jest za 0 złotych

    p,M

  • 28. Data: 2007-08-22 12:51:42
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > sluchaj uzywanie triala wbrew licencji to zlaamanie umowy
    > cywilnoprawnej, a nie przestepstwo, gdyby tylko dlateg zabrano kompy
    > to policjanci mogli by sie pozegnac z praca.

    Śmiem wątpić.
    Bo może i złamaliby prawo, ale ty byś nic im nie mógł zrobić.
    Oni by komputery zabrali, a prokurator odmawiał by ich wydania.
    Proces im wytoczysz? :->
    Haha.

    Stach

  • 29. Data: 2007-08-22 15:17:45
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > Śmiem wątpić.
    > Bo może i złamaliby prawo, ale ty byś nic im nie mógł zrobić.

    jak to nie, po pierwsze bronilbym swego mienia, po drugie zgloszenie do
    prokuratury..

    > Oni by komputery zabrali, a prokurator odmawiał by ich wydania.
    > Proces im wytoczysz? :->
    > Haha.

    cos stoi na przeszkodzie?

    P.

  • 30. Data: 2007-08-22 18:05:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Piotr Dembiński napisał(a) :

    > Mam wydrukowane umowy licencyjne. To nie wystarczy?

    Skoro używasz jakichś niszowych programów freewarowych, które do
    legalności _wymagają_ wydrukowania EULA, to wystarczy :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B