-
41. Data: 2011-09-25 03:03:15
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2011-09-23 15:52, adamw2 pisze:
> Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem
> trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała
> się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play,
> Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można
> kontynuować albo szybko zrezygnować.
Ślicznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i
jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak temu
zaradzić?
-
42. Data: 2011-09-25 13:43:19
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2011-09-25 05:03:15 +0200, PlaMa <m...@w...pl> said:
> licznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i
> jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak
> temu zaradzić?
Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?
--
Bydlę
-
43. Data: 2011-09-25 15:43:40
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:j5nb5n$ng6$1@cougar.axelspringer.pl...
> Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?
Np. drozsza od najdrozszej u tego, ktory ma ceny zroznicowane.
Ale co tam, wiem ile place - to nic, ze kilka razy drozej :)
Pozdrawiam
SDD
-
44. Data: 2011-09-25 15:44:25
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
news:nuiodb8dvne6.1e7iklyhtdl1x.dlg@40tude.net...
> Przydałoby się jeszcze coś podobnego przez USSD. Wklepujesz jakieś
> *cośtam*numer# i masz informację. A może ktoś ma taką usługę?
Orange ma - dzwonisz na *555 - wciskasz jakas cyferke, wprowadzasz numer i
Ci mowi w jakiej sieci jest numer.
Pozdrawiam
SDD
-
45. Data: 2011-09-25 16:46:30
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2011-09-25 17:43:40 +0200, "SDD" <s...@t...pl> said:
>
> Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:j5nb5n$ng6$1@cougar.axelspringer.pl...
>
>> Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?
>
> Np. drozsza od najdrozszej u tego, ktory ma ceny zroznicowane.
Też można - miałem na myśli świadome dobieranie sobie usługi,
którą chce się kupić. Bo często jest tak, że ludzie najpierw coś
ordynują, a potem zaczynają myśleć, po co to zrobili i dlaczego jest im
z tym źle.
:-)
--
Bydlę
-
46. Data: 2011-09-25 18:18:48
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "adam" <a...@g...pl>
>>>> Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)
>>>
>>> Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem
>>> trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała
>>> się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play,
>>> Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można
>>> kontynuować albo szybko zrezygnować.
>>
>> Znaczy reklamy mamy słuchać ? -> koszt połączenia i nic więcej
>
> Nie reklama tylko informacja. Tak jak np często słyszysz że abonent
> właśnie prowadzi rozmowę albo ma wyłączony telefon. I wcale za to nie
> płacisz.
Ale o czym Ty gadasz ?!
Reklama oczywiście jest informacją, ale z reguły niechcianą. Nie jest nawet
prawdą, że za nią nie płacę, bo czas konieczny na jej wysłuchanie jest
realnym kosztem. I jak mowa o przedstawianiu się operatora to prawie pewne
jest, że informowanie o kosztach będzie poprzedzone właśnie reklamą.
-
47. Data: 2011-09-25 18:25:56
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
>> Z drugiej strony do wina operatora.
>> Pomyśl sobie, że poczta polska ma taki cennik postpaidowy:
>
> Po pierwsze, to nie "wina operatora" lecz konceptu który pozwala na
> różnicowanie opłat *między* operatorami, co ci starają się
> pokazać klientom :>
Ale jak Ty sobie wyobrażasz brak zróżnicowania ? Przecież pomijając tych
operatorów i połączenia na numery specjalne nadal masz zróżnicowanie
wynikające np z innych faktycznych kosztów realizacji połączenia czy to
zagranica czy telefon satelitarny.
>> Dla osób korzystających ze skrzynek pocztowych poczty polskiej 50 gr; dla
>> innych 70 gr, dla tych co trzeba dużo piechotą iść żeby dojść 90 gr?
>
> Tak właśnie ;)
> Jeśli tak nie będzie, to tylko dlatego, że mało kto ma osobne drzwi dla
> poczty, osobne dla poczteksu, osobne dla kurierów z UPS.... :)
> A z telefonami jest ten kłopot, że *do* danej osoby często można
> się dodzwonić tylko przez jednego operatora, mających 2 aparaty
> różnych sieci (lub aparat dwukartowy) jest niewielu, a "więcejkomorkowi"
> są chyba rzadkością.
Ale Ty możesz mieć dwa telefony tylko nadal nie wiesz ile kosztowałaby Cię
rozmowa na każdym z nich.
-
48. Data: 2011-09-25 18:30:23
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>
>> licznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i
>> jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak temu
>> zaradzić?
>
> Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?
Która sieć nie ma żadnego zróżnicowania kosztów ? Chyba tylko taka, co po
prostu części połączeń nie realizuje.
-
49. Data: 2011-09-25 18:38:13
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>
>>> Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?
>>
>> Np. drozsza od najdrozszej u tego, ktory ma ceny zroznicowane.
>
> Też można - miałem na myśli świadome dobieranie sobie usługi, którą chce
> się kupić. Bo często jest tak, że ludzie najpierw coś ordynują, a potem
> zaczynają myśleć, po co to zrobili i dlaczego jest im z tym źle.
> :-)
To nie jest jedna usługa tylko wiele z różnymi cenami i wszędzie brakiem
informacji o koszcie połączenia w momencie jego nawiązywania. Coś jak
oddanie samochodu do mechanika. Możesz znać cały cennik na pamięć i nic z
tego nie wynika.
-
50. Data: 2011-09-26 06:53:49
Temat: Re: Jeszcze raz Play
Od: "dK" <c...@w...pl>
Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
news:j5nru5$9dt$1@mx1.internetia.pl...
>
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
>
>>> Z drugiej strony do wina operatora.
>>> Pomyśl sobie, że poczta polska ma taki cennik postpaidowy:
>>
>> Po pierwsze, to nie "wina operatora" lecz konceptu który pozwala na
>> różnicowanie opłat *między* operatorami, co ci starają się
>> pokazać klientom :>
>
> Ale jak Ty sobie wyobrażasz brak zróżnicowania ? Przecież pomijając tych
> operatorów i połączenia na numery specjalne nadal masz zróżnicowanie
> wynikające np z innych faktycznych kosztów realizacji połączenia czy to
> zagranica czy telefon satelitarny.
>
Nie mam nic przeciwko zróżnicowaniu. Z tym, że wybierając numer 801xxxxxxx,
+42xxxxxxx, czy 70xxx
wiem PRZED wybraniem, że jest to rozmowa nie wliczana w abonament za którą
operator doliczy mi stosowną opłatę i jest wszystko OK.
Problemem jest to, że wybierając 601xxxxxx nie mam pewności, że jest to Plus
a nie np. Play do którego przeniósł się nieszczęśnik po drugiej stronie. O
tym dowiaduje się albo PO fakcie rozmowy z bilingu, albo korzystając PRZED
rozmową z niepewnego źródła internetowego jaki mi zaproponował mój
"profesjonalny" operator. Niepewnego, bo to niezależna od operatora firma.
Nie mam nawet szans zareklamowania w takim przypadku błędnego wskazania
sieci.
Rozwiązaniem byłaby obligatoryjna krótka zapowiedź operatora (bez
jakichkolwiek reklam!!) do jakiej sieci dzwonię i jaki jest koszt minuty
potem zgoda lub odzrucenie z opcją by operator nie zapowiadał jej, jeśli
sobie tego nie życzę.
Rozmawiając z setkami osób tygodniowo uzbiera sie całkiem spora kupka takich
co są w takiej sieciowej .... partyzantce ... i trochę to kosztuje - uważam
jednak, że ten zarobek jest niesłuszny dla operatora, bo zdobyty jednak
przez pewnego rodzaju podstęp. A w skali całej sieci jest to pewnie spora
sumka.
Wysłałem zapytanie do UKE z prośbą o ich interpretacje tego zachowania się
operatora. Zobaczymy, czy i co odpowie...
dK