  • 1. Data: 2012-09-18 15:03:31
    Temat: Jeszcze jeden współwłaściciel pojazdu
    Od: "MM" <m...@n...invalid>

    Hej,
    podpowiedzcie proszę, jak najłatwiej "dorzucić" kolejnego właściciela
    samochodu.
    W tej chwili jesteśmy z żoną właścicielami a chcemy, aby współwłaścicielką
    została moja matka. Może być jako trzecia, może być na miejsce żony... Jak
    najprościej (najtaniej) przeprowadzić taką operację?

    TIA,
    Maciek.

  • 2. Data: 2012-09-18 15:06:19
    Temat: Re: Jeszcze jeden współwłaściciel pojazdu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MM wrote:
> [...]
    > współwłaścicielką została moja matka. Może być jako trzecia, może być na
    > miejsce żony... Jak najprościej (najtaniej) przeprowadzić taką operację?

    podarowac jej kawalek.

    umowa darowizny, gdzie z jednej strony wystepujecie wy jako małżenśtwo i
    darowujecie jej jakąś tam część.

    jak nie macie rozdzielnosci i samochod kupiony po slubie to nie bardzo
    da sie w miejsce żony.

    Ale zdajecie sobie sprawe, ze potem tego bez trzech podpisow nie
    sprzedacie?

  • 3. Data: 2012-09-18 15:20:46
    Od: "MM" <m...@n...invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    > podarowac jej kawalek.
    > umowa darowizny, gdzie z jednej strony wystepujecie wy jako małżenśtwo i
    > darowujecie jej jakąś tam część.

    Umowa na kolanie wystarczy, czy trzeba u notariusza? Chodzi mi o to, aby
    później wydział komunikacji nie robił trudności podczas dodawania kolejnego
    właściciela do dowodu rej.

    > Ale zdajecie sobie sprawe, ze potem tego bez trzech podpisow nie
    > sprzedacie?

    Hmm... A może po prostu podarować całe auto matce? Tyle, że teraz jest
    zarejestrowane na wsi, co jest dla mnie korzystne, choćby ze względu na brak
    kolejek w urzędach.

  • 4. Data: 2012-09-18 15:25:35
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-18 15:06, witek pisze:

> [...]
    > da sie w miejsce żony.
    >
    > Ale zdajecie sobie sprawe, ze potem tego bez trzech podpisow nie

    Dodam: jest różnica między byciem współwłaścicielami (auto kupione w
    małżeńskiej wspólności), a posiadaniem auta po połowie (tu raczej nie
    zachodzi - byłoby, gdyby np. rodzeństwo odziedziczyło je po zmarłym ojcu).
    Trzeba podarować (wspólnie z żoną) matce dowolnie małą część tego auta.
    Małą, bo od synowej wejdzie pod. od darowizny.
    Potem, jak przestanie to być potrzebne, matka może tę swoją 1/10
    podarować synowi.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 5. Data: 2012-09-18 15:44:18
    Od: "MM" <m...@n...invalid>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał
> [...]
    > Małą, bo od synowej wejdzie pod. od darowizny.
    > Potem, jak przestanie to być potrzebne, matka może tę swoją 1/10 podarować

    No i tak trzeba będzie zrobić. Pytanie, czy u notariusza? :)

    M.

  • 6. Data: 2012-09-18 15:53:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MM wrote:
> [...]
    >
    > Umowa na kolanie wystarczy, czy trzeba u notariusza? Chodzi mi o to, aby
    > później wydział komunikacji nie robił trudności podczas dodawania

    wystarczy na kolanie.
    Jak nie przekroczycie kwoty zwolnionej z podatku to nawet do US nie
    trzeba sie pofatygowac, chociaz wydzial komunikacji bardzo bedxie sie
    upieral przy "zarejestrowaniu umowy" w US.
    Wyslac na drzewo.

    > Hmm... A może po prostu podarować całe auto matce? Tyle, że teraz jest
    > zarejestrowane na wsi, co jest dla mnie korzystne, choćby ze względu na
    > brak kolejek w urzędach.

    można.
    Ale pisaliscie ze chcieliscie aby byla wspolwlascicielem, a nie ze
    chcecie sie pozbyc auta.

    Po za tym jak bedzie matki,a mamusia niechcacy zejdzie z tego swiata, to
    zastanowicie sie komu przypadnie "wasz" samochod w spadku.

  • 7. Data: 2012-09-18 15:55:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:
    > Trzeba podarować (wspólnie z żoną) matce dowolnie małą część tego auta.
    > Małą, bo od synowej wejdzie pod. od darowizny.

    kwota wolna to 9637 zl od kazdej osoby. (zdaje sie ze limit synowej jest
    taki sam, do sprawdzenia)
    czyli darowizna nie moze byc wieksza niz 2 x 9637 zl.

    to musialaby byc niezla bryka, zeby 1/10 przekroczyla tą wartość.

  • 8. Data: 2012-09-20 17:50:52
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    > da sie w miejsce żony.
    >
    > Ale zdajecie sobie sprawe, ze potem tego bez trzech podpisow nie

    Dlaczego trzech? Podpis Matki i jednego z małżonków załatwia sprawę.

    --
    spp

  • 9. Data: 2012-09-20 18:50:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:
    > Dlaczego trzech? Podpis Matki i jednego z małżonków załatwia sprawę.

    Mozliwe, jakkolwiek nie jestem przekonany, ale w praktyce nie sprawdzalem.

    Jak dla mnie sprzedaz samochodu przekracza zarząd zwykly i wymaga
    podpisu drugiego.

  • 10. Data: 2012-09-20 18:55:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-20 18:50, witek pisze:

    > Mozliwe, jakkolwiek nie jestem przekonany, ale w praktyce nie sprawdzalem.
    >
    > Jak dla mnie sprzedaz samochodu przekracza zarząd zwykly i wymaga
    > podpisu drugiego.

    Nie, nie przekracza.

    --
    spp